Alleenstaande moeder sinds een paar maanden na huiselijk geweld.

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Reinanke, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reinanke

Reinanke Nieuw lid

30 okt 2011
    2
    0
    0
    Fulltime moeder op dit moment
    Bredevoort
    Hoi!

Ik ben nieuw hier!

Ik ben sinds enkele maanden alleenstaande moeder na huiselijk geweld. Het geweld was zo erg, dat mijn ex 10 dagen huisverbod heeft gekregen. Ook bleek bij de aangifte dat hij een heel gewelddadig verleden te hebben.

Ik leef momenteel in veel angst. Voor zijn agressie, dat hij mij wat aandoet, maar ook de angst dat hij mijn zoontje ontvoerd. Ik woon om de hoek bij m'n ouders van wie ik veel steun heb. Tijden hun vakantie van 2 weken heb ik ook een tijdje ondergedoken gezeten.

Ik ben op zoek naar meiden/vrouwen die in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten.
    Ik loop tegen veel problemen aan. Mijn ex was hoofd kostwinner. Ik zit nog steeds te wachten op m'n eerste geld van de bijstandsuitkering. Mijn ouders betalen nu alles en ik ben compleet afhankelijk van ze.

Ook was de hulpverlening bijzonder slecht. En nog steeds. De dame van de hera, hulp bij opvang bij huiselijk geweld was bijzonder slecht. Ze deed de meeste van haar gesprekken via sms of telefoon. Ik heb haar maar 2 keer een persoonlijk gesprek gehad. En voor ik het wist, was ze alles al aan het afronden. Nog voordat het huisverbod van 10 dagen voorbij was. Het eerste gesprek met mijn ex moest ik ook zelf doen. Dat verliep natuurlijk dramatisch. Van zijn kant was er veel boosheid, agressie, intimidatie en bedreigingen. En die dame van Hera blijft tegen werken. Tijdens het halen van z'n spullen heeft mijn ex de papieren van de burgemeester meegenomen waarin staat dat hij m'n ex het 10 dagen huisverbod oplegt. Nu heeft mijn advocaat die papieren nodig voor de rechtszaak. Die dame weigert nu die papieren nogmaals te verstrekken. Ze vindt het allemaal niet nodig. Maar de Hera moet er toch zijn voor de slachtoffers?? En ze toch niet tegenwerken??

Wie heeft de zelfde ervaringen?? En loopt tegen de zelfde dingen aan als ik??

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes van Maaike!

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Hallo Maaike

wat verschrikkelijk
    ik zit niet in hetzelfde schuitje gelukkig maar als ik jouw verhaal zo lees zou ik een nieuw contactpersoon vragen of ernaast ook maatschappelijk werk erbij inschakelen om je te laten helpen. de druk van zo'n maatschappelijk werk kunnen je misschien helpen om wat eerder je geld te krijgen en alsnog hulp van de grond te krijgen.

ik wil je heel veel sterkte wensen met alles

3. mamarianka

22 jan 2011
    79
    0
    0
    landmacht, geneeskundig 410 opvang en afvoer compa
    heerlen
    hee meis.

ik heb dit zelf ook meegemaakt.
    ook doorhuiselijk geweld ben ik uiteindelijk bij hem weg gegaan.
    door die sitatie dreef hij me steeds verder bij hem vandaan. en heb ik op mn werk een nieuwe partner gevonden..
    hij was woest en begon weer te dreigen.
    ik ben weg gegaan en verhuist naar de andere kant van nl om echt opnieuw te beginnen zonder dat hij bij mij in de buurt was.
    tuurlijk is hij hier boos om geworden en speelt nu zelf een slachtoffer.
    dat ik zijn kind bij hem vandaan haal.
    ik heb besloten dat hij mijn zoontje toch kan blijven zien dus ziet hij hem 3 weekenden per maand.
    maar op een gegeven moment wou hij hem vaker zien.. en moest ik de peuterspeelzaal gaan uitstellen om dat hijhem wou zien.
    ik heb hier wat van gezegt . dat ik niet de school blijf uitstellen. en hier gaf hij mij als antwoord dat ik hem zijn zoon afpak.
    hij zou met geen een keuze die ik voor mijn zoon maak goed keuren om mij te pesten.
    ook ben ik van baan gewisseld voor mijn zoon. ik werkte eerst bij defensie.
    dus mijn inkomen in een heel stuk minder geworden.
    dus met het inkomen dat ik hem koop ik toch steeds kleren voor mn zoontje en doe alles wat in mijn macht ligt en het geld wat ik heb.
    toch krijg ik steeds te horen dat ik niet voor hem zorg .. omdat zijn kleding bij de dure winkels vandaan komen en die van mij bij een zeeman, wibra en soms een kringloop winkel.
    hij gooit het er steeds op dat mijn zootje ongelukkig bij mij is en dat hij geen liefde van mij krijgt.
    en zulke dingen steken heel erg..
    ik ben nu in een stadium dat ik niet eens meer wil dat mijn zoon naar zn vader gaat.
    hij gebruikte bijmij altijd drugs en dronk alcohol ( te veel ). en deed nix met mn zoontje.

Deel Deze Pagina