Dag dames, Omdat ik in maart waarschijnlijk zonder werk kom te zitten wil ik (deels samen met m'n man) een webshop starten. Beginnend in tassen, portemonnee's en dergelijk. Ik heb vrijdag een kort gesprek bij de kvk, en als alles in orde is wil ik mij meteen inschrijven. Zelf heb ik al het nodige uitgezocht en gedaan, algemene voorwaarden geschreven, groothandels gevonden, het een en ander bij de belasting gelezen. Wat ideeën uitgewerkt om gevonden te worden.. Naam zijn we nog niet over uit, dat is toch lastig. Zijn er nog dingen die ik regelen moet? Of echt dingen ik uitzoeken moet?
Wat me zo het eerste te binnen schiet: hou de uren bij die je aan je onderneming besteed. Wellicht kom je in aanmerking voor de zelfstandigenaftrek (minimaal 1224 uur/jaar aan je onderneming besteden). Zelfstandigenaftrek | Antwoord voor bedrijven Bij de KvK kunnen ze je helpen bij het aanvragen van een BTW-nummer.
O ja, en een webshop beginnen staat niet garant voor veel verkopen. Je moet heel veel investeren in SEO (tijd en/of geld), verdiep je daar goed in!
en googlen op de producten die je verkoopt en je bij alle sites aanmelden (adverteren) zo kom je steeds een stukje hoger in de google rang te staan...
Dank jullie! De uren bijhouden wist ik inderdaad. Zakelijke rekening open ik als ik m'n kvk nummer heb. SEO is een goede. Daar ga ik mij in verdiepen, evenals Google rang.
Zorg dat je een hele goede facebookpagina hebt met af en toe een "deel en like" actie. Als je ingeschreven staat bij de kvk krijg je automatisch een advertentietegoed voor Google adwords met de post. Maak hier gebruik van! Maak een afspraak bij een boekhoudkantoor/ accountant en zet meteen een degelijke boekhouding op. Maak een map met daarin tabbladen en vraag aan je boekhouder wat er allemaal in moet komen.Vraag de eerste keer hulp bij de kwartaalaangifte en doe het daarna voortaan zelf. De jaaraangifte wel altijd door een boekhouder laten doen.
Logo wil ik m'n broer voor vragen, mocht dat niks worden pb ik je lov! Dankje. Boekhouder moet ik nog zoeken, wij hebben privé een financieel adviseur. Ik wilde hem vragen of hij dit er bij wil doen, aangezien hij toch onze belasting al doet.
Let op: dit tegoed kan je alleen krijgen als je de code op de bon inlevert binnen twee weken na het aanmaken van je Adwords account! Wat wel heel mooi is van Adwords, is dat je een medewerker van Google toegewezen krijgt om je de eerste weken van je Adwords campagne door te helpen.
Ik heb ook een webshop! Erg leuk, maar er gaat veel tijd inzitten. Vooral SEO is super belangrijk, dat mensen je kunnen vinden. Daar gaat wel wat tijd overheen hoor! Het eerste jaar heb ik nauwelijks wat verkocht. Je mag altijd pb-en als je specifieke vragen hebt!
He, Ik heb ook een webshop. Ben net pas begonnen.nu 2maand een webwinkel,maar nig niets verkocht.het komt langzaam op gang zei iemand die nu al een tijdje een webwinkel heeft.gaat zeker tijd in zitten.ben ook bezig om godd gevonden te worden. In ieder geval succes.
Hier ook een webwinkel. Denk goed na over een naam rn domeinnaam. Als je in wil schrijven als webwinkel bij de kvk, kan dat alleen als je domeinnaam als geregistreerd is. Dus dat moet je op moment van inschrijven aan kunnen tonen. Ik had dat niet, dus ik kon weer naar huis en had een zeer stressvolle misag om alles nog optijd te kunnen regelen. Uiteindelijk is het gelukt met medewerking van een super medewerker van de kvk en een een mederwerker van mijnwebwinkel, dus let daar goed op!
Je kan daar alvast een gratis webshop aanmaken, deze kan je later omzetten in een betaalde. Je hebt dan alleen nog geen geregistreerde domeinnaam. Maar die kan je wel meenemen. Als e een unieke naam hebt is de kans klein dat die opeens bezet is, maar je weet nooit. Toen ik bezig was met mijn naam, was ik daar vaak op aan het googlen om te kijken of er nog meer webwinkels of winkels met die naam waren. Dat wordt ook weer ergens opgeslagen en opeens kreeg ik de melding dat ik de domeinnaam die ik eigenlijk wilde, kon kopen voor 900! Bij de kvk vertelde ze me ook dat er mensen zijn die daar op azen en dus dan snel die naam kopen voor een prikkie in de hoop hem door te verkopen. Snap je n beetje wat ik bedoel?