Vegetarische gerechten,

Discussie in 'De lounge' gestart door Minimuisje, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hopelijk kan iemand me hier helpen! Zondag komt mijn schoonbroer en schoonzus hier eten. Allebei vegetarisch... Gezellig, maar wat moet ik koken?

Had al eens op internet gezocht, maar vond geen lekkere gerechten wat wij ook kunnen eten. Willen niet apart gaan koken...

Wie weet een toch beetje apart gerecht en niet al te moeilijk (kan nog niet zolang in de keuken staan door de operatie 2 weken terug)? En uiteraard lekker ook nog!

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

www.vegatopia.com?

Nasi, voor jullie met sateh, voor hen met tofu
    Vega shoarma, koop een blok tempeh en zet het een dag van te voren in de shoarmakruiden... Voor je zelf een bakje shoarmavlees halen
    Of een berg groenten bakken, tomatensaus en kruiden erbij, feta erin, stokbrood erbij serveren...
    Pannenkoeken bakken
    Of gewoon ook groenten, vlees en aardappels maar dan voor hen ipv vlees een vegaburger, kaasschnitzel of een ei...

Vegetarisch koken is echt niet moeilijk hoor!

3. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    kaasfondue ;)

Doen wij ook regelmatig met stokbroodje, stukjes paprika, bleekselderij, cherrytomaatjes....en nog veel meer waar ik zo niet op kom ;)

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Veggie lasagne of pasta ofzo. Lasagne kan je op voorhand helemaal maken, hoef je het alleen nog maar in de oven te zetten als ze er zijn. Je kan het met vegetarisch gehakt maken (bv. Quorn) of enkel met groentjes! Hmm...lekker! ;)

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Had je al iets in je hoofd? Misschien is dat om te turnen naar iets vegetarisch.

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    taco`s neem voor jullie echte gehakt en voor hun vega gehakt zoveel appart maken is dat dus niet doe ik hier ook altijd . Ik ben vega me vriend niet.

Wraps kan je ook makkelijk vega maken zonder echt iets te missen kan je zelf van alles in stoppen wat je lekker lijkt .

gevulde paprika : ipv echt gehakt vega gehakt.

Spageti macaroni kan je ook gewoon echt gehakt vervangen door vega gehakt.

Nasi bami kan je ook heel goed maken doe dan in plaats van vlees een eitje erdoor.
    Als ze dat wel eten natuurlijk.

courmetten kan ook je hebt genoeg vlees vervangers
    Bij appie hein liggen er zelfs van die kaartjes met menus erop de groene zijn vegetarisch .

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Kijk, ik wist dus niet dat er vega gehakt bestaat! Dat schiet idd al een stuk op! Ik dacht al dat het een verplicht volledig groente gerecht zou worden en daar ben ik zelf niet zo dol op...

Ik snap dat vegetarisch koken niet moeilijk is. Maar ik vond alleen maar simpele gerechten (gevulde paprika, gebakken courgette) eigenlijk geen volledige maaltijden...

Allemaal bedankt voor het meedenken! Ik ga voor de lasagna! :D

8. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hier is dit gerecht al jaren een hit, vooral bij niet vegetariers ;)

Lintmacaroni met peer en kaas

Voor 4 personen (vegetarisch)

350 gram groene lintmacaroni (tagliatelle)
    125 ml melk
    125 ml (kook)room
    1 theelepel kerriepoeder
    200 gr geraspte kaas
    peper
    snufje nootmuskaat (laat ik meestal weg)
    2 theelepels maizena (heb ik ook nooit in huis hihi)
    1 eetlepel bieslook (potje of vers)
    1 eetlepel peterselie (potje of vers)
    2 rijpe peren (of blik peren)
    1 eetlepel citroensap (bij verse peren)
    50 gram gemengde noten (of meer is ook lekker)

Kook de lintmacaroni volgens recept.
    Breng de melk met de slagroom en kerriepoeder aan de kook.
    Voeg de kaas toe en laat die al roerende zachtjes smelten. Breng de saus op smaak met peper en evt. nootmuskaat.
    Los de maizena op in 1 eetlepel water en bind hiermee de saus. Roer de helft van de kruiden erdoor.
    Snijd de peren in parten en bij verse, besprenkelen met citroensap.
    Hak de noten.
    Meng de saus door de gare lintmacaroni en verdeel de peer en noten en de andere helft van de kruiden erover.

Isse simpel ;))

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Thanks Freesia voor het recept, heb hem opgeslagen in word, hebben we alvast voor de volgende keer een recept in huis :D

Deel Deze Pagina