Zaterdag is het weer zo veer, Sinterklaas komt aan, dit jaar in Almere. Vorig jaar snapte onze dochter er nog niet veel van, maar ging ze helemaal mee in het enthousiasme vaan haar toen 3 jarige neefje. We hebben de Sint hier natuurlijk in het dorp welkom geheten, nadat we met zijn allen de intocht op tv hadden bekeken. Zo ben ik het gewend. Eerst kijk je op tv hoe Sint in Nederland aan komt en daarna ga je het dorp in om de Sint welkom te heten. Dit jaar was ons plan om samen met opa en oma de Sint te verwelkomen. Dus we wilden vroeg op pad om in Apeldoorn de intocht mee te maken, maar wat schetst mijn verbazing. In Apeldoorn komt de Sint al om 9.30 uur aan nog voor hij op tv komt is hij al in Apeldoorn. Persoonlijk vind ik dat dus niet kunnen. Hoe leg je het een kind uit dat bij de Sint niet op tv kan zien omdat hij in het winkelcentrum rond loopt? Ik snap er niks van en ik vind het ook niet leuk. Hoe laat komt bij jullie de Sint aan? Valt dit (ook) samen met de uitzending op tv?
He? Wat raar joh... inderdaad echt niet slim van Apeldoorn zeg.. Ik zal eens zoeken wanneer hij hier aankomt.. Hmmm ik kan het niet echt vinden. Maar ik denk dat ik dan dus gewoon niet zal gaan met mijn dochter, mocht het eerder zijn..
jeete, hebben ze daar dan helemaal niet overna gedacht? slecht hoor. ik heb er nog geen ervaringen mee.maar vind het niet kunnen
Nou hier komt ie net zo vroeg als in jouw bericht Wat ik overigens belachelijk vroeg vind, of gebeurt dat echt vaker. Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik vraag me altijd af hoe vindingrijk ouders zijn in het verklaren van zoiets. Dus dat sinterklaas eerder in het dorp/de stad is, dan op tv. Of eigenlijk, "Hoe sinterklaas nu al in huppeldepupstad kan zijn". Terwijl hij net nog op tv was.
Hier komt de Sint volgens mij rond 14.15 aan. Zeker niet vroeger. Maar ik ga dus niet, want dan ligt Isabella te slapen. En ik denk dat op tv net zo leuk is nu eerst. Ik vind haar eigenlijk nog een beetje te klein. Volgend jaar met 2,5 lijkt me leuker.
na dat is ook wazig zeg! ik was aan het kijken hoe het in mijn dorp zit maar dat is nog leuker kan er niks over vinden
Bij ons komt ie ook om 10 uur al aan, maar op verschillende plekken in het dorp zodat je bv ook om 1 uur kunt gaan. Ik zou het van de tv opnemen en daarna gezellig kijken en er een verhaal van maken dat hij niet overal tegelijk aan kan komen dus eerst bij jullie en later pas ergens anders.
Wel raar idd.... Maar een kind van die leeftijd denkt hier echt nog niet overna hoor. Ik bedoel, toen wij klein waren keken we het ook altijd op tv. En dan deden we op een gegeven moment de tv uit en gingen we naar het centrum waar hij bij ons aankwam. Die link leggen kinderen nog niet. Dat sint niet zo snel in jouw plaats/ stad kan zijn!
Mijn dochter snapt er sowieso nog niets van, maar mijn neefje van inmiddels vier zou hier zeker vragen over stellen. Vorig jaar had ik een verhaal voorgelezen dat de schimmel ziek was en Sint op een zwart paard moest rijden. Toen op tv de Sint op een wit paard reed moest ik echt van alles uit de kast halen om uit te leggen dat de schimmel weer beter was.
Bij ons komt hij om 13.00 uur aan. Is elk jaar zo, zodra op TV afgelopen, komt de boot bij ons in de haven aan, ideaal! Ik woon er om de hoek, dus ga wel even kijken.....maar ja, kleintje is pas 19 maanden, dus denk niet dat ze er veel van snapt (en vrees dat ze het allemaal wel wat eng gaat vinden) maarrrr....ze is dol op pepernoten, dus dat komt wel goed! Raar dat het in Apeldoorn zo vroeg is! Maar het kan nog sterker hoor. Een paar jaar geleden hadden twee winkeliersverenigingen onafhankelijk van elkaar een Sint ingehuurd en dus liepen er in het centrum 2 Sinterklazen rond. Tsja, dat was even passen en meten, onze winkel was precies de grens van waar ze beide weer moesten keren om elkaar niet tegen te komen, hilarisch destijds, maar nu als moeder denk ik OH OH....
Bij ons komt die pas op 22 november (week later dus), wel vreemd dat die er een week over doet om met z'n pakjes boot naar Alphen aan den Rijn te varen....
Ik woon in Almere haven midden in het centrum. Ik blijf die dag lekker binnen, want na verluid komen er 50000 mensen op af Vind Dano nog ietsje te klein, en ben veel te bang dat we verdrukt worden in die mensenmassa. Normaal is het al giga druk met de intocht, maarja nu de officiele hier aankomt wil ik het niet weten. 1 voordeel de sint rijd als het goed is onder ons raam door, we gaan dus lekker uit het raam kijken.
Als volwassene kun je er meer achter zoeken dan een kind doet Denk dat iedereen ook het filmpje wel kent van de kleuters die zien hoe hun juf het sinterklaaspak aantrekt... en vervolgens is de juf gewoon "weg" en staat de Sint daar. Voor kinderen is de wereld nog zo anders, hihi. Kinderen snappen toch niet zo heel veel van tijd etc, dus dat kun je als ouders best verklaren als je vragen krijgt. Eerder opgenomen, wordt nu pas uitgezonden, blabla. Een kind van 4 heeft bijv. ook wel eens eerder vakantiefilmpjes gezien, dan weet hij toch ook dat dat niet op hetzelfde moment gebeurt?
Ik wilde eigenlijk naar Almere haven gaan..! Alleen het word zo druk.. dat ik bang ben, dat Sam of ik (dikke buik) in de verdrukking komen! Ik ga gewoon kijken op de tv.. en er komt vast nog wel ergens een Sint en piet langs in de supermarkten!
wij gaan ook niet kijken in almere mij te druk we kijken op tv en smiddags gaan we kevin zijn verjaardag vieren die is 14 november jarig en een week later komt sint in de stad
haha inderdaad. Ik vond het ook ieder jaar weer zo zielig voor mijn vader, 'die de afvalbak aan de weg ging zetten', dat hij steeds het moment miste dat er werd aangeklopt en er opeens een zak voor de deur stond