Welk XXL speelkleed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emma86, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn meisje is nu bijna 6 maanden en druk bezig met rollen. Ik wil graag een groot speelkleed zodat ze niet direct van haar kleedje (gebruik nu een boxkleed op de grond) rolt en op de koude, harde vloer terecht komt. Welk groot speelkleed raden jullie aan? Welke heb je zelf (of heeft je zus/vriendin/buurvrouw) en bevalt die?

2. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier vorige week een groot (135 bij 195 geloof ik) kleed bij Ikea gehaald, een hoogpolige. Gaat helemaal goed, speeltjes leg ik op een afstandje en daar gaat meneer, al half teigerend/rollend er na toe. :D

Liefs,

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Had ook een tapijt van ikea... Geen kinderkleed ofzo, maar wel leuk!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Wij hebben een tweepersoonsdekbed met overtrek gebruikt. Zou niet iets heel duurs kopen: voor je het weet rolt ze er af. ;)

Heb wel wel eens hele mooi speelkleed gezien, zit al te zoeken, maar weet niet meer waar van die was... Als ik het weet, zal ik het posten.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hoe groot een kleed (of dekbed) ook is, als ze eenmaal rollen liggen ze er alsnog zo naast, mijn ervaring dan. Voor je het weet teigeren ze ook, en dweilen ze de hele dag door over de vloer. Dus gaat eigenlijk maar om een korte periode.

- Je kan een dekbed pakken, zeker een 200 x 240 cm is groot :p
    - Ikea heeft relatief groot boxkleed
    - je hebt van die schuimrubber-tegeltjes, zodat het een mat wordt. Daar kun je er zoveel van aan elkaar leggen als je wilt

Hier heb ik het gewoon opgegeven, paar keer rollen en binnen 10 tellen lag ze overal naast

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    We hebben ook van die foam puzzelstukken gehad trouwens, vond ik ook erg fijn, omdat ze blijven liggen, ze trokken alleen veel kattenharen aan, waardoor we ze niet lang gebruikt hebben. Maar zonder kat of hond, lijkt zo iets me ideaal.

7. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Jaaa de foam puzzels. Zoonlief is 1,5 en gebruik ze nog steeds.

8. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze laatst besteld. Echt superfijn en lekker groot! Hiervoor gewone speelkleed gebruikt, maar rolde die zo om en lag binnen no time op de laminaat :)
    Hierop blijft ze lekker spelen en kan alle kanten op rollen :D

Screenshot_2015-04-06-21-49-14.jpg

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    Wij hebben deze: Kees Matras in Tas en Speelkleed Bird | MamaLoes Babysjop

Niet onwijs groot, maar vind 'm vooral door de dikte erg praktisch.
    Met 6 maanden was hier de speelkleed fase trouwens al bijna weer voorbij, want erg rustig blijven liggen deed hij toen niet meer. Hier vooral tussen de 1 en denk 7 maanden gebruikt, nu gebruik ik het kleed alleen nog voor buiten.

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden een dekbed, ideaal! Makkelijk op te vouwen en weg te leggen op t moment dat ze sliep en verder groot genoeg om samen op te liggen. Hoewel ze er ook vrolijk afrolde hoor!

11. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
  12. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tip!
    Deze kost bij bol.com €49.00 wat ik te duur vind..blij met deze prijs! :D

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja, die heb ik ook gebruikt, ideaal! Ook toen ze leerde zitten, viel ze niet meteen zo hard op haar achterhoofd. Gebruik ze al hele poos niet meer, ze is nu 1,5 jaar. We hebben 2 konijnen die regelmatig loslopen en graag hun tanden zetten in zulk soort dingen:D Als dochter straks groter is kan ze er lekker mee puzzelen of kubussen bouwen. Nu maakt ze er alleen nog maar een enorme bende mee of bijt ze stuk:D
    Je kan die puzzelstukken dus heel erg lang gebruiken, ook als je kindje ouder is. Zeker het geld waard dus!

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ze spelen hier nog steeds wel eens mee. :D

15. Muuske

Muuske Lid

10 mrt 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gebruiken hier een speelkleed van 1 X 1 meter en ja daar rolt hij wel eens vanaf. We vinden dat niet zo erg. Foam zou ik zelf niet zo snel kiezen omdat de kans is dat het loslaat, dekbed is volgens mij een goed(koop) alternatief.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Kidz impulz heeft een hele mooie die ook buiten kan maar wel 109 euro.

Wij hadden gewoon een dekbed. Maar hier was het na het rollen al snel kruipen En langs lopen(met 5 maanden). Dus niet echt nodig gehad

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bedankt voor de reacties! Meer mogen natuurlijk altijd.
    Ik heb helaas even geen dekbed over, ander is dat een goed alternatief. Die foamstukken lijken me ook heel leuk, alleen we hebben een kat die op dit moment gigantisch verhaard en dat zal nog wel even duren. Sowieso is het een wandelende (ver)haarbal.
    Kan je die foamstukken makkelijk afnemen of stofzuigen of blijft het haar er echt aanhangen?

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier nooit een groot kleed gehad. Alleen een boxkleed op de grond en als ze daar vanaf gingen, dan waren ze daar aan toe blijkbaar ;). Lisa tijgerde met 5 maanden al de hele kamer door :)

Deel Deze Pagina