Verbale ontwikkelingsdyspraxie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Antje77, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Iemand ervaring met verbale ontwikkelingsdyspraxie en met het testen hiervan?

Ons zoontje gaat nu bijna een jaar naar de logopedie ivm taalachterstand in uitspraak / articulatie. In het begin maakte hij een enorme vooruitgang. Nu lijkt het stil te staan. De ene keer spreekt hij een bepaald woord goed uit, maar de andere keer weer helemaal fout.
    De logopedie is alles naast elkaar gaan leggen en herkent veel in verbale ontwikkelingsdyspraxie.
    Ze gaat nu een test aanvragen bij de logopediste in het academisch zh.

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb hier geen ervaring mee. Maar wilde je wel even sterkte wensen. Mijn zoontje heeft een ernstige spraak taal achterstand.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Dank je wel! De 16e kunnen we al terecht voor de 1e test.
    Jij ook sterkte met jou zoontje! Is niet niks zo'n achterstand. Zelf hebben we er niet zo'n moeite mee (want uiteindelijk zal het wel goed komen), maar vinden het rot voor hem zelf. Vaak vertelt hij wat en duurt het even voordat ik weet wat hij zegt. Ook aan de telefoon versta ik hem vaak slecht. Zo sneu als ik dan steeds moet vragen: wat zei je.

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier ook de oudste een zeer ernstige spraaktaal achterstand..hij praat in klinkertaal, en heeft nu een rugzakje op school.
    Hij heeft ook een schisis gr 3 en speciale logo hiervoor.
    Hij doet tig testen en wat jij benoemt zegt me wel wat, weet even niet wat de uitslagen waren, zal het eens navragen. Ze testen wat af ;)

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Two boys, zit jou zoontje wel op regulier onderwijs ? Trekt hij dat ?

Deel Deze Pagina