Beste dames, wie volgt er een traject bij een Vu ziekenhuis? Plaatsen ze daar ook 2 embryo's terug? Zo ja op eigen verzoek of doen ze dat automatisch bij de derde poging en of als je 38 en ouder bent? Ben van plan om daar een traject te volgen ivm afstand en ook omdat ze met niemand samenwerken.
Ik neem aan dat ze daar als academisch ziekenhuis zijnde ook het Nederlandse protocol volgen en dat alleen om medische of leeftijdsgerelateerde redenen doen (en dus niet op verzoek).
Hoi ik zit daar ook alleen werken hun wel samen met andere ziekenhuizen. Ik zit namelijk bij ter gooi Blaricum en bij hun VUmc. Bij mijn weet plaatsen ze altijd 1 embryo terug. Mits je op leeftijd bent volgens mij maar daar moet je dan info over vragen. Je kan ze dan beter denk ik even bellen over de mogelijkheden. Succes!
Ik las op hun site dat ze ivm risico tweelingen maar 1 embryo plaatsen en dacht als iemand ervaring met ze heeft en wel 2 heeft terug laten plaatsen.
hi, ik loop ook in het vu. Ze plaatsen daar niet meer dan 1 embryo’s terug. Ook niet bij 38+. Heb het recent nog besproken. Nu met Corona al helemaal niet, omdat 2 embryo’s ontdooien 2x zoveel capaciteit van lab vraagt. eventueel doen ze het misschien in heel specifieke gevallen denk ik, maar dan verwacht ik alleen bij verse terugplaatsing als bijvoorbeeld de kans dat een embryo ingevroren kan worden niet groot is of zoiets. Maar dit is een aanname van mij, ze zeggen zelf dat ze het niet doen. er zijn meerdere ziekenhuizen die met vu samenwerken. Volgens mij in kop van noord Holland, bijvoorbeeld olvg en zoals al gezegd ter gooi. Ben benieuwd waarom je dit graag wilt weten? Zou je dat graag willen dan? (2 embryo’s)
Overigens is het in sommige transport ziekenhuizen die met vu samenwerken dat ze toch minder flexibele dienstverlening hebben. Bijvoorbeeld in het weekend dicht. Vriendin van mij heeft dat meegemaakt in olvg.