Hcg stijging na pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Natalia1986, 28 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natalia1986

Natalia1986 Nieuw lid

28 apr 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames.

Ik lees al een hele tijd mee, maar besloot nu pas om te registreren.

Even kort:
    Ik ben 32 jaar. Hebben al 2 mooie kindjes van 3 en 6 jaar. Proberen voor derde kindje.
    Bij mij is endometriose vastgesteld. Dus zijn we overgegaan naar IVF en ICSI.
    Eerste terugplaatsing was van een verse 8 cellig embryo vorige maand, maar deze poging was mislukt. Gebruikte pregnyl en utrogestan. Had super veel last van, met alle symptomen uit het boekje.

Deze keer dus, 2 dagen geleden een cryo terugplaatsing gehad van een 5 dagse blasto, 4 dagen ervoor weer pregnyl en utrogestan. Bijna geen klachten deze keer, behalve wat hoofdpijn.

Deze keer besloot ik om van dag 1 elke dag een testje te doen, om te kijken wanneer pregnyl uit mijn lichaam zou zijn, en eventuele stijging bij eventuele zwangerschap .

Nu is mijn vraag, misschien dom natuurlijk, maar stel dat de innesteling gebeurt wanneer de pregnyl nog niet volledig weg is, laten we zeggen nog 20 hcg van de pregnyl over, en embryo begint eigen hcg aanmaak, zou hcg dan gaan verdubbelen vanaf de resterende 20, of vanaf het begin?

Weet niet of de vraag begrijpelijk is, maar zit met veel vragen, en twijfels natuurlijk.

Alvast bedankt aan iedereen.

Natalia.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Dan gaat ie verdubbelen vanaf het hcg/pregnyl niveau wat er nog in zit.

Er is namelijk geen aparte "bloedlijn" voor pregnyl en een andere aparte voor je eigen hcg ;);)

3. Natalia1986

Natalia1986 Nieuw lid

28 apr 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor uw reactie.

Ik weet natuurlijk dat er geen aparte bloedlijn is :)))
    Ik dacht mss dat er ‘oude’ hcg van pregnyl gaat verder dalen, terwijl het vruchtje ‘nieuwe’ hcg afgeeft. En dus zodat er geen verdubbeling gebeurt, ofzo.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat dus.
    De geïnjecteerde hcg zal afnemen en de zelf aangemaakte zal toenemen. Daarom kun je het beste niet te snel testen.

5. Natalia1986

Natalia1986 Nieuw lid

28 apr 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ik test gewoon elke ochtend een testje, puur voor mezelf.
    Ik zit nu op wachtdag 3, dus 3 testen al gedaan, hcg daalt steeds, maar nog aanwezig.
    Ik blijf dat volgen puur uit interesse, hoe het verloopt.
    Wie weet begint het op te lopen binnen paar dagen ofzo :)

6. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @RoGiJuLi 1 vd weinige keren dat ik het niet met je eens ben.
    De verdubbeling vindt niet plaats vanuit wat er nog is, maar wat er gemaakt is. Er is geen aparte lijn, maar de aanmaak zal zich ook niet afhankelijk opstellen van wat je nog hebt. Anders zou je bij pregnyl een snellere oploop hebben als zonder. Mij lijkt de logische manier (even willekeurige cijfers)

Dag 0: hcg 30 (10 natuurlijk + 20 kunstmatig)
    Dag 2: hcg 30 (10 is verdubbeld naar 20 natuurlijk, 20 kunstmatig is gehalveerd naar 10)
    Dag 4: hcg 45 (20 natuurlijk verdubbeld naar 40, 10 kunstmatig is gehalveerd naar 5)
    Dag 6: hcg 82,5 (40 naar 80, 5 naar 2,5)
    Dag 8: hcg 161,25
    Enz.

En dan ga ik er uit rekenluiheid even vanuit dat de halfwaardetijd van pregnyl precies gelijk loopt met de verdubbelingstijd van natuurlijk hcg.

Rots vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina