Welke gyn heb jij? Ben nu wel even benieuwd. Kraamafdeling is inderdaad ook erg prettig om te liggen. De verpleging vond ik beide keren echt heel fijn. Die meiden daar zijn echt allemaal zó onwijs lief! Zou er zo nog een keertje willen liggen
Mijn VK raadde mij ook het groene hart ziekenhuis in Gouda aan. Ik ga gewoon naar de VK in mijn eigen woonplaats dus maar de bevalling zal in het ZH in Gouda zijn. Nu heb ik wel met 28+6 weken een extra echo en CTG gehad in het ziekenhuis en dat was zooo fijn! De verpleegkundigen/verloskundigen die daar liepen waren echt heel lief en namen ruim de tijd voor me om de echo te maken (en omdat ik grapte dat ik nog wat onzeker was over het geslacht hebben ze daar ook nog maar een keer extra naar gekeken) en hebben zelfs foto's meegegeven van de echo, terwijl het een medische was omdat ik de kleine al 2 dagen niet had gevoeld. Maar heb die avond onwijs gelachen daar en zie de bevalling met een gerust hart tegemoet. 1 minpunt vond ik wel...ik lag in de kamer voor de CTG en tegenover mijn bed hing een schilderij waarop een baby met allerlei dokters om zich heen afgebeeld was. Het leek niet heel erg goed te gaan met de baby afgaand op alle apparatuur en druk bezig zijnde artsen...Heb dit ook tegen de zuster gezegd dat het niet geruststellend was...Ben benieuwd of ze er wat mee gedaan hebben
Gelre in Apeldoorn is super! Gynaecologen die met je meedenken, goede controle van arts-assistenten.... En allemaal eenpersoonskamers waar je man en eventuele andere kinderen kunnen blijven slapen.
Ik ben onder behandeling bij het AMC. Alhoewel ik geen vergelijking kan maken met een ander zkh, ben ik tot nu toe tevreden. Het enig minpuntje is dat je wel vaak een ander gyneacoloog ziet, (tenminste ze zijn er allemaal op vaste dagen) maar dat komt omdat mijn man niet altijd op de zelfde dag vrij kon krijgen. De onderzoeken zijn uitgebreid. Er is inderdaad ook vaak een co-assistente aanwezig maar ook dat heb ik tot nu toe alleen als prettig ervaren. (had niet gedacht dat ik dat fijn zou vinden) Er word veel aan hen uitgelegd en zo leer ik zelf ook weer wat bij en word er extra goed gekeken naar de echo's en andere uitslagen. En wat ik ook erg fijn vind, zijn de informatieavonden. Infoavond "bevallen in het AMC" en "Borstvoeding".
Mijn eigen ervaring (van sporadische bezoeken tijdens de zwangerschap aan het ziekenhuis) is dat het heel erg lag aan de betreffende gyn/vk etc. die ik had. Heb ik 2 verschillende ziekenhuizen diverse gyn getroffen, maar lag echt aan de persoon en niet zo zeer aan het ziekenhuis zelf. (In beiden tweemaal leuk/goed gevoel aan overgehouden en eenmaal niet: MCA en RKZ overigens ).
Bedankt voor alle reacties, ik geloof dat ik even moet 'shoppen' voor ik een gyn heb gevonden die bij mij past. Het blijft natuurlijk persoonlijk maar stiekem hoopte ik natuurlijk op 'de gouden tip'. Ik denk wel dat ik binnenkort een keertje een afspraak maak bij de gyn in het AMC. Als iemand de naam van een goede gyn daar heeft, kun je me dat dan in een pbtje sturen?
Ik ben onder behandeling geweest in het st Elisabeth in Tilburg, hele fijne afdeling en prettige artsen daar.
Ik ben bevallen in het AMC en niks dan lof wat een super mensen allemaal. Ook toen ik moest blijven op de kraamafdeling. Nog een voordeel in 2010 hebben ze nieuwe bevalkamers gekregen dus alles nieuw.
Toen ik laatst in het ziekenhuis was, lag er een tijdschrift waarin alle ziekenhuizen van nederland werden vergeleken op álle gebieden. Dus zowel de verschillende afdelingen als de vriendelijkheid van die afdelingen.. Weet alleen niet hoe dat tijdschrift heet.. Dus waarschijnlijk heb je hier wel helemaal niks aan, maar je zou er eventueel naar op zoek kunnen gaan? (het was wel een medisch tijdschrift en uit 2011, voor als je er naar op zoek gaat )
Voor wat summiere extra info kun je ook eens kijken op de site van stichting Kind & Ziekenhuis. Je kunt daar op een paar punten kraamafdelingen vergelijken. Ondanks dat ik persoonlijk liever af ga op de ervaringen van anderen, is dit toch wel fijn. Ik ben zelf bevallen in het OLVG in A'dam. Goed ziekenhuis, goede gynaecologen, maar misschien wel erg onhandig om aan te rijden als je van buiten A'dam komt. Expertise is uitstekend, zolang zij geen éénpersoons kamers hebben en fijne verloskamers is dat mijnsinziens het grote nadeel. Mocht je trouwens de tijd hebben... zie net op hun site dat ze inmiddels zijn gestart met de bouw van een hele nieuwe verlosafdeling etc. Die is medio 2013-begin 2014 klaar. Dan heb je alles: èn zeer kundige en fijne gyn's èn een prachtige plek om te bevallen. Bij mij op de kamer lag een moeder die al eerder was bevallen in het AMC en was daar zéér te spreken over. Goed behandeld (prematuur kindje), fijne éénpersoons kamers, alles nieuw. Artsen niet heel specifiek over gehad, maar ze was dus gewoon tevreden.
Je kunt wel ziekenhuizen vergelijken geloof ik. Maar ja hoe de werknemers zijn weet je natuurlijk niet. Daarbij kun je overal een vervelende gyn treffen. Die van jouw moet maar net werken als je moet bevallen. Misschien moet je bij de keuze van het ziekenhuis goed je verhaal doen zodat ze begrip kunnen tonen en advies kunnen geven.
sorry, zie nu de reactie pas! maar loop bij CvM en af en toe HH (namen voluit noemen mag geloof ik niet dus heb de initialen neergezet) heel aardige vrouwen die echt met je meedenken!
Lumc in Leiden. Wij zijn daar heel goed begeleid na de doodgeboorte van onze dochter. Ook nu tijdens de nieuwe zw worden we erg goed begeleidt.
Ik ben bevallen in het AMC. Dat is me goed bevallen en dat zou ik de volgende keer ook weer doen. Ik vond alleen de verpleegsters toen niet zo leuk, maar ik geloof ook dat dat kwam door mijn hormonen, want kan me nu echt niet herinneren waarom dat dan dan. Bovendien kwam er toen een nieuw team, precies rond het moment dat ik volledige ontsluiting had, dus ik was helemaal happy. Ik heb een ruggenprik gekregen, zonder dat ze tegenstribbelden, maar heb daar een tijd op moeten wachten, omdat er net een ongeluk was gebeurd. Tsja, daar kunnen ze ook niets aan doen en zo'n man gaat dan toch uiteindelijk voor vind ik. Ik ben om half zes 's avonds bevallen en mocht dezelfde avond nog naar huis. Ook de informatie-avonden heb ik gevolgd, die waren wel goed. En ben eens geweest voor een controle of de baby wel genoeg bewoog, omdat ik me daar zorgen over maakte. Dat was ook goed en was gerustgesteld. Er is volgens mij wel iemand in opleiding bij mij geweest, maar die was helemaal niet lastig, juist fijn, zij was degene die naast mijn bed stond en mij drinken gaf tussen de persweeen door.
Ik ben bevallen in Tiel, terwijl ik in wageningen woon. Ik vond t daar erg fijn dat je de hele zwangerschap bij 1 gyn loopt( mits hij natuurlijk niet op vakantie is ) En natuurlijk de kraamkamers!! Ede was dichterbij geweest, maar voelde me daar niet goed bij.
Ik ben bevallen in Tergooi. Echt top daar! Heb er een kleine week gelegen, iedereen was even aardig en vriendelijk. Op het eind moest de gyn. van stal komen, de dienstdoende was een man. Ik raakte compleet in paniek toen ik dat hoorde. Ze hebben gezocht en gebeld tot ze een vrouwelijke uit het team hadden. Deze handelde behoorlijk kordaat en daar heb ik wat last van gehad, voelde me als een lap vlees behandeld. Dit heb ik aangegeven en ben daarna ontzettend goed door betreffende gyn opgevangen. Echt ze doen alles wat ze kunnen om jou een goed gevoel te geven!