Een paar maanden terug ben ik zwanger geworden d.m.v. Gonal F/ IUI. Helaas werd het een miskraam. Sinds de miskraam kwam mijn cyclus niet op gang, en bleef ik af en aan bloeden. Ik kreeg toen primolut waarna er een menstruatie kwam. Vanaf dag 3 ben ik aan het prikken. Ik zit nu op dag 27, en ben dus al 24 dagen aan het spuiten. Er gebeurt nog helemaal niks. Vanochtend heb ik bloed laten prikken om te kijken of mijn eisprong misschien al geweest was en we dit hadden gemist. Dit was niet zo. Duurde dit bij jullie wel eens zo lang? En kwam het toen uiteindelijk wel op gang?
Hmm dat is wel heel lang. Hebben ze de dosis wel eens verhoogd? Het lijkt er op dat de dosis te laag is. Welke dosis spuit je?
Ja ik begon met 75, toen 100 en daarna 125. Ik vind het gewoon zo vreemd dat er nog helemaal niks gebeurd. Dit is wel lang toch?
Ja ik vind dat wel erg lang. als ik kijk naar ivf dan spuit je ong. 2 weken gonal f en heb je meerdere (rijpe) follikels. Ik spuit dan 225 gonal voor een dag of 14 en heb dan ong. 10-15 eitjes. Wat zegt het ziekenhuis? Heb je wel een opbouw in baarmoederslijm?
Als je al zo lang aan het spuiten bent en je lichaam reageert niet, dan is het beter om deze ronde af te breken. Dit kun je doen door een kuur Primolut/Provera te nemen. Na je menstruatie opnieuw beginnen en dan meteen een hogere dosis spuiten. Blijkbaar is deze dosis niet genoeg en als je al zo lang bezig bent, dan werkt geleidelijk ophogen ook niet altijd. Succes!
RoGiJuLi: even kijken waar de hoofdletters moesten Maar baarmoederslijm is al vanaf de eerste controle heel goed. Dat was dus dag 10. In het ziekenhuis zeggen ze doorspuiten, al vinden ze het wel lang duren. Jippie: Ik ben eerder zwanger geworden met 100. Zit nu op 125, dus het zou moeten kunnen. Ik denk zelf dat mijn hormonen nog in de war zijn door de miskraam. Mijn bloeding kwam ook steeds terug en daarom heb ik toen op een gegeven moment dus primolut gekregen. Ik denk zelf eigenlijk net als jou, dat ik deze ronde maar beter kan stoppen. Alleen dan niet weer Primolut maar even afwachten tot mijn lichaam weer ergens een cyclus gaat maken. Al vind ik dat ook niet echt leuk, want dat kan wel een paar maand duren. In het ziekenhuis vinden ze dat ik wel door moet gaan en dat het vanzelf gaat lukken.
Bij mijn eerste keer Gonal-F was het resultaat ook redelijk. Daarna meerdere keren een week of 5 gespoten, zonder enig resultaat. Ophogen hielp ook niet, overigens. Ook niet bij een nieuwe poging. Soms werkt het gewoon niet (meer) en kun je beter overstappen op iets anders.. Met Puregon had ik precies hetzelfde probleem (weken spuiten zonder resultaat). Pas toen ik met Menopur begon, zorgde dat weer voor follikelgroei.
Shaddixxx, Daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Voorheen kreeg ik Menopur (voor ik zwanger werd van onze dochter) en dat sloeg altijd wel aan. Zou ik niet nu in deze cyclus daarop over kunnen stappen? Ik was er alleen wel allergisch voor dus ik had er behoorlijk wat klachten door. Daarom kreeg ik nu dit, maar als er geen follikels groeien dan maar weer aan de Menopur.
Ik had dat met menopur dat de dosis niet meer aansloeg na mn miskraam. Ben toen overgegaan op gonal-f 150 Dit doet wel zn werk en verschilt heel erg. Heb wel eens gehad dat ik ook 24 dagen heb gespoten maar de laatste keer heb ik maar 11 dagen gespoten en toen moest ik helaas stoppen omdat er ineens 3 follikels groeide. Dus nu deed het ineens heel goed zn werk. Moet de volgende keer naar 122,5. Vervelend is het wel. Succes!