Welk ziekenhuis in Nederland schrijft (recent) nog 300 E Gonal voor?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bo75, 27 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Hoe reageer je op puregon dan?

Ik heb ze alle 3 gehad en met puregon reageerde ik het beste en mocht dit daarom ook blijven gebruiken.
    Ze kunnen wel zeggen het lijkt allemaal op elkaar, maar bij mij zat er een groot verschil in qua "opbrengst"

25 extra spuiten kan al genoeg zijn in elke pen zit een reserve dosis, dus 25 extra moet wel lukken.

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik denk nav je antwoord op mijn suggestie en die van Shaddixxx dat je realistisch moet zijn. En de realiteit is dat NL je weinig meer te bieden heeft.

Go for it, het zal niet altijd makkelijk zijn maar het is belangrijk je hart te volgen.

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Idd geertgen geeft wel die dosis en ook hoger zelfs.

Qua verzekering heb je een restitutie polis bij cz nodig. Gewoon de basis voldoet al aan de eisen.
    Je krijgt dan bij geertgen de medicijnen echo's en tp maar krijgt daarna dan een nota van sfzn stichting fertiliteit zorg Zuid Nederland die je moet declareren online op de cz pagina. Binnen 2 weken maken hun jet dan over naar jou of geertgen zelf wat je wilt.

Ze werken idd samen met dusseldorf maar daar merk.jij zelf niks van. Toevallig vandaag nog een berichtje gelezen op nij geertgen fb dat dusseldorf en hun dezelfde streef regels hebben. Naar aanleiding van het probleem bij umc nu. Dus alles eenmalig gebruik en geen desinfectie of steriel maken.

4. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hey Bo, zo te lezen heb je al veel ervaring en dat wil ik ook niet in twijfel trekken. Zelf ben zit ik nog kort in de mmm, maar vraag me af of Beer's suggestie niet zou werken. Ik spuit wel maar kleine hoeveelheden, maar ik reageerde heel anders op verschillende hormonen. Bij 75E Menopur had ik te veel eitjes (maar die ontwikkelend mega-traag). Daarna kreeg ik 37,5E Gonal en verwachtte dat het een ramp ging worden omdat het dan nóg veel langer ging duren. Uiteindelijk reageerde m'n lijf eigenlijk heel goed erop: binnen een mum van tijd één groot ei.

Ok, het is precies andersom want bij mij werkt Gonal goed, maar wat ik wil zeggen is dat je lichaam toch verrassend kan reageren op andere medicijn.

Hoe dan ook, ik hoop dat je snel een goed middel krijgt. Of dat nu bij je eigen ziekenhuis of Geertgen of in het buitenland is!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb zowel (Ny) Geertgen en Düsseldorf bezocht. En ben gelukkig door beide klinieken succesvol 'bezwangerd' ;)
    Ik zou je willen adviseren om gewoon maar eens op intake in het Ny Geertgen te gaan en te vragen wat zij jou zouden kunnen bieden.

Mijn ervaring is dat zij wel goed de tijd voor je nemen en dat in overleg een hoop mogelijk is.
    Mijn donor kreeg in 2014 standaard 300 IE om te spuiten. Ik vond dat toen wel link (geen FSH en AMH check) maar omdat een donor natuurlijk nooit een TP krijgt legden zij uit dat ze voor het maximale haalbare wilden gaan.
    Het resultaat was echt geweldig. Mega veel follikels, heel veel eitjes en een super aantal bevruchtingen. Onze donor kreeg geen overstimulatie in de vorm van complicaties.

Düsseldorf: tsja, kost veel tijd en geld en de arts heeft (of nou ja dat was toen in die tijd (2010-2013) weinig tijd voor je. Behalve bij de intake. Want in het binnenhalen werd wel veel energie gestoken.
    In DD zit wel ontzettend veel expertise en de kans dat je uiteindelijk daar zwanger raakt is gewoon significant groter dan in de meeste NL ziekenhuizen omdat men in DD net ff wat verder durven te gaan.

Enige negatieve dingetje wat ik in het Ny Geertgen heb gehad is:
    - 1 arts vond dat ik geen hoe dosering vitamine D en geen prednison moest gebruiken. Ik heb ja nee en amen gezegd en ben gewoon m'n eigen plan gaan trekken (met behulp van een hulpvraardige arts elders die het mij wel wilde voorschrijven)
    - 1 arts was faliekant tegen een TP van 2. Het was pas m'n eerste ECD poging en al mijn andere eigen pogingen telden voor haar niet mee in de berekening of ik 'recht had op' een TP van 1 of 2. Zij heeft op het laatst die TP van 2 dus geprobeerd tegen te houden. Het werd 1-0 voor Maartje omdat ik bij mijn intake al de belofte had gehad van een arts dat ik er 2 mocht en die arts is toen ook voor mij opkomen.
    En nu kan ik zeggen: gelukkig wel!!! Hihi, zie onderschrift :)

Succes! Ik zou dus eerst gewoon op intake gaan in Ny Geertgen en gewoon je probleem voorleggen.

6. Haha nee, ze hebben niet dezelfde denkwijzen; het GG heeft geen vergunning om zelf de bevruchtingen te doen en daarom moet alles vervoerd worden naar DD, om het daar te laten doen.

Wat mij betreft zit er zéker wel een meerwaarde aan het gebruiken van Menopur; Menopur bevat niet alleen FSH, maar ook LH. Voor mij was dat duidelijk de oplossing. Maarja, zie artsen die niet mee willen werken maar eens te overtuigen.. :(

Wat dokter Scholtes en dokter Cuypers betreft, heb ik geen tips; toen ik er onder behandeling was, was het Cuypers-stel er nog niet. Scholtes is héél zakelijk, maar ook vreselijk eerlijk. Als hij denkt dat iets niet werkt, dan zegt hij dat. Zonder er omheen te draaien. Dat kan heel hard zijn, maar je weet wel direct hoe je ervoor staat. Dat betekent overigens niet dat je zelf niet meer mee mag denken en je eigen inbreng hebt. Dat is wat ik het fijnst vond; je mag álles voorstellen en je hoort dan direct of het zin heeft en hoe groot je kansen zijn.

Mijn behandelschema was Cetrotide spuiten (dus géén Decapeptyl) en stimuleren met 300 Menopur (150 's morgens en 150 's avonds). Met de Cetrotide begon ik pas een paar dagen nadat ik met Menopur begonnen was, in plaats van dat ik de cyclus al vóór het stimuleren plat moest leggen. Volgens mij is Cetrotide echt puur om de eisprong tegen te houden en minder om je gehele cyclus plat te leggen, zoals Decapeptyl doet. Misschien zou je, mocht je ooit besluiten om toch voor Gent te gaan, dat daar ook eens kunnen vragen. Wij eindigden helaas met 0 bevruchtingen (door het zaad van mijn man, wat er gevonden was bij de TESE was ook niet in staat om een eicel te bevruchten..), maar als ik een TP had gehad, had ik daarna Suprefact (neusspray) moeten gebruiken, in combinatie met Utrogestan.

Ik snap dat het héél aantrekkelijk is om voor dat 'compromis' te gaan, zoals jij zegt. Ik heb dat ook bijna gedaan. Overwogen om het tóch nog een keer hier te laten doen. Bij dezelfde kliniek maar dan éísen dat het door de enige arts gedaan zou worden waar we echt een enorme klik mee hadden en die ook toegaf dat de Nederlandse protocollen gewoon ronduit kut zijn. Of in een andere kliniek, waar de verdoving bij de puncties wél goed is. Want ja, dat traject is al zo ellendig en heftig en dan ook al die reistijd én kosten er nog bij.. Het voelt alsof je het nóg moeilijker maakt dan het al is en voor je er aan begint, lijkt de enorme berg van alles wat er geregeld moet worden zo'n enorm zooitje. Zoveel uitzoeken, zoveel geregel.. Ik kan achteraf alleen maar zeggen dat ik zó blij ben dat we het niet hebben gedaan. Als wij hier waren gebleven, hadden we onze pogingen letterlijk in de prullenbak gegooid, omdat er simpelweg geen kansen waren op een mooi eindresultaat.

Als je trouwens een goed gevoel hebt bij Gent, zoals je zegt, dan zou ik lekker daarvoor gaan. Naar het buitenland overstappen, is in dit geval áltijd een goed plan, in mijn ogen. Ongeacht mijn gruwelijke ervaringen bij het GG en de positieve in DD; ik zou Nederland links laten liggen en voor de extra mogelijkheden gaan die het buitenland biedt.. En áls je dan toch voor Nederland gaat, hou dan alsjeblieft in gedachte dat een punctie NIET door hoeft te gaan als jij het aantal eicellen te laag vindt. Ook als ze je zeggen dat 2 of 3 follikels misschien wel het maximaal haalbare is met jouw AMH en je proberen te overtuigen om toch die punctie te doen voor die paar follikels 'omdat je ze anders weggooit terwijl het misschien wel de laatsten zijn'; als jij denkt dat er WEL meer uit te halen is als je een hogere dosering spuit, luister dan naar je eigen gevoel, zodat je later geen spijt krijgt.

7. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

In Leiderdorp zit toch ook een kliniek? Is dat niets om eens te proberen?

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Met de kliniek in Leiderdorp heb ik zeer slechte ervaring en van hen verwacht ik echt 0,0 flexibiliteit. Zo wilden zij ondanks mijn mega dikke dossier die in al die jaren (was in 2006 al gestopt met de pil en inmiddels was het 2014 -> 7 x ivf voor de oudste, 3 x mislukte ivf's voor een tweede) die ik vanuit een regulier Z-H én uit DD mee nam én terwijl wij al een donor hadden gevonden mij eerst nog verder laten lijden met allerlei zinloze en vrouwonterende onderzoeken terwijl alles al wel duidelijk was... Zij gaven aan dat zij aan het einde van alle bloedonderzoeken (waren al gedaan) en alle cyclusmonitoring (meerdere cyclussen folikkelmetingen doen) die zij zelf nog wilde gaan doen besluiten of ze ons nog een eigen poging zouden willen aanbieden of toch de ECD. Terwijl alles dus al lang en breed onderzocht was en wij een verwijzing voor ECD hadden. Kortom: Wij zijn daar bij wijze van spreken gillend weggelopen.
    En later konden wij nog in gesprek met de verzekering én Leiderdorp omdat Leiderdorp allerlei zaken op mijn man zijn naam hadden gedeclareerd. Terwijl in werkelijkheid hij alleen maar de enige x dat we daar tijdens een intake waren naast mij aan tafel had gezeten (nee ook niets met zijn zaad gedaan). En uiteraard was ook al het 1 en het ander op mijn naam gedeclareerd.
    Lekker hypocriet ook, want een ecd behandeling wilden ze niet op de naam van de ontvangende vrouw declareren en zou uit eigen zak van de ontvangende vrouw betaald moeten worden. Anders zou het volgens hen frauderen zijn. Maar ondertussen dus wel de verzekering van mijn man kaalplukken voor niets...

9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Hoi Bo75,

Ik weet niet of je dit topic nog leest, maar afgelopen maand heb ik mijn eerste ivf behandeling gehad en ik heb 300 gonal-f voorgeschreven gekregen, dat is toch wat jij bedoelt? ik kreeg deze hoge dosis omdat ik een lage amh waarde heb. Kreeg verder niet de indruk dat het heel abnormaal was dat ik deze hoge dosis kreeg. Ik wordt behandeld in het Meander in Amersfoort, misschien kun je er wat mee.

Groetjes

Deel Deze Pagina