Negatieve uitslag zaadonderzoek, wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door meisje29, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje29

meisje29 Niet meer actief

Hoi hoi

Probeer het even op dit forum omdat we toch nog beetje ontdaan zijn.
    Gisteren ging ik voor een echo na mijn eerste kuur clomid.
    Het eitje groeide goed dus dinsdag mag ik terug komen.
    Alleen vertelde de dienstdoende gyn. Dat het zaadonderzoek er niet goed uit zag.
    Er zaten geen beweeglijke zaadcellen in.
    Voor alle mogelijkheden moesten we bij onze eigen gyn. Zijn want daar ging hij niet over.
    Nou wij natuurlijk wel in shock want het wordt ons ff verteld als of het niks is terwijl we dus helemaal niet weten of we überhaupt een kindje kunnen krijgen. Niet echt leuk nieuws om in het weekend te horen.

Wel moet mijn vriend een nieuw zaadonderzoek doen.
    Ik ben toch even benieuwd of er meer mensen deze uitslag hebben gehad en zoja of er een behandelplan bij jullie was.

2. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Wat een rotnieuws Meisje29. Ik kan me voorstellen dat dat een klap is als je het probleem niet bij hem verwacht.

Maar voor wanhopen is het nog wat vroeg. Google eens op leefregels voor de man om zaad te verbeteren.
    Mocht dat allemaal niet baten dan is er nog altijd PESA of TESE icm ICSI. Het is dus echt niet zo dat een kindje van jullie samen is uitgesloten.

Het is allemaal niet niks maar wat ik wil zeggen is: houd moed

3. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi meisje,

Wil je even een hart onder de riem steken, want jemig wat een rot nieuws.
    Zelf heb ik pcos en zijn en ben ik bekend met allerlei behandelingen, binnenkort zullen we de mmm weer in gaan, we zijn al weer 2 jaar zelf aan het proberen zonder resultaat.
    Een vriendin van mijn kreeg na het eerste zaadonderzoek van haar man te horen dat zijn zaad echt super slecht was, nauwelijks zwemmers, het zou zoek icsi gaan worden. Uiteindelijk zijn ze via de gynaecoloog hij een fertiliteitsarts terecht gekomen en na een 2 e onderzoek in hun lab bleek het "reuze" mee te vallen. Ze zwommen wel alleen niet zo snel, uiteindelijk is zij na 1 IUI behandeling zwanger geraakt.
    Mijn advies, vraag een second opinion aan bij een fertiliteitsarts of meldt je bij een academisch ziekenhuis met een afdeling voortplantingsgeneeskunde.

Liefs Popje

4. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Heb je een pm gestuurd!

5. meisje29

meisje29 Niet meer actief

Dank je voor jullie lieve reacties.
    Morgen hebben we een afspraak en zullen we meer horen.
    Ben behoorlijk zenuwachtig maar goed we wachten af.
    Iig blij om van meerdere te horen dat er nog wel wat mogelijk is.
    Thnx 👍

Deel Deze Pagina