Vraag over luteale fase en utrogestan 1e IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anak2, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi meiden,

As woensdag krijg ik de voorlichting en prikinstructie voor de 1e IUI met hormonen. Mijn Luteale fase is altijd 11/12 dagen. Naar aller waarschijnlijkheid krijg ik woensdag ook mijn menstruatie en moet ik zaterdag of zondag beginnen met clomid en wanneer ze zeggen dat het moet pregnyl spuiten.

Mijn progesteronwaarde van deze cyclus was 15 op 6 dpo.

Denken jullie dat dit een reden kan zijn om te vragen om utrogestan ? Iemand vertelde mij op een ander topic dat met 15 een kans op zwangerschap erg laag is..

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja ja ja ja ja zeker vragen. Ik geloof er heilig in. Ben er ook zelf over begonnen en ben er de eerste ronde dat ik het gebruikte zwanger mee geworden!
    Moest het tot 8 wk gebruiken 400 mg maar ben door gegaan tot 12 wk. Wel verlaagd naar 200/100 mg.

3. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Dank je ik ga het vragen ! 😊

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik heb even niet meer paraat hoe het zit met de waarden maar als je en LF hebt van 10 dagen of meer, dan zit je in principe goed.

Ik heb zelf wel een te korte LF en gebruik al sinds augustus utro maar dat is dus puur om het te verlengen. Ik spuit sinds deze maand ook menopur en pregnyl. Mijn arts geeft aan dat dit voor voldoende ondersteuning kan zorgen voor de tweede helft van je cyclus, dus we hopen nu dat de utro niet meer nodig is. Ik weet niet of clomid dat ook doet maar misschien mocht je het niet krijgen, dan kan dit daar ook aan ten grondslag liggen.

5. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Danknje wel kris 81

Ik moet dinsdag nog een keer prikken. En dan woensdag de instructie. Als mijn waarde nog laag is ga ik het eens aankaarten allemaal

6. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja idd, ik kreeg het toen mijn waarden nog niet afweken (bij onze eerste maar wel onverklaarbare kort LF) gewoon in het kader van baat het niet, schaadt het niet. Hopelijk denken ze er bij jou ook zo over, succes bij de instructie!

7. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Dank je wel !

8. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Bij ons in het ziekenhuis wordt het steeds vaker gewoon standaard gegeven. Mijn waardes waren prima en ook de LF was nog binnen de grens. Die werd wel steeds korter wat ze schijnbaar vaker zien icm de hormonen. Heb dus ook de utro erbij gekregen.

Hoe het met Clomid zit weet ik niet, gebruik zelf Gonal. Maar je kunt het altijd bespreekbaar maken.
    Succes!

9. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ik zie het voor deze cyclus ook somber in. Mijn temp is gedaald..

Volgende cyclus 1e IUI met hormonen.. we krijgen 3x IUI en daarna mogen we door voor IVF.

Mijn man moet snel aan de mtx injecties.. ivm pijn reuma. Vanmorgen heeft hij aangegeven dat hij na deze 3x wil beginnen en wij dan maar moeten accepteren dat het ons niet meer gegund is..

Ik begin de hoop langzaam al op te geven.. hoe groot is de kans dat het in die 3x lukt 😢

10. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik kreeg geen utrogestan mee van de fertiliteitsarts!
    Ik heb een korte lf van 7 dgn.
    Volgens de arts kwam dat door een slechte eisprong. Clomid zou zorgen voor een betere eisprong. Progesteron was laag.
    2de ronde met clomid was mijn progesteron 43 en was ik zwanger. Zonder pregnyl.

Dus als je alleen clomid krijgt en pregnyl is er ook kans dat je eisprong en dus je progesteron beter is.
    Succes, ik hoop dat het snel raak is.

11. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen woensdag. Ik ga het wel bespreken

12. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Dat dus, daar bij ons de hoop nu ook op met de combi menopur en pregnyl :)

13. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Spannend kris81

14. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja, ik ben ontzettend benieuwd wat er aankomende week gaat gebeuren. Heb toch wel de angst dat ik weer te vroeg ongesteld word en dat het spuiten voor niks is geweest. Maar goed, als dat zo is krijg ik gewoon weer utro.

Deel Deze Pagina