zwaaien, wijzen 13,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door martha1980, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Hoi

Mijn dochtertje is nu 13,5 maand. Ik vraag me iets af over het zwaaien, wijzen e.d. Ze zwaaide al best wel vroeg, voor het jaar in ieder geval. Toen heeft ze het een hele tijd niet meer gedaan en nu doet ze het wel weer. Alleen doet ze dit lang niet altijd. De ene keer wel en de andere keer niet. Vaak doet ze het ook pas heel laat, als de deur al dicht is bijvoorbeeld. Is dit normaal?
    Zo ook met aanwijzen. Ze wijst naar alles wat ze graag wil hebben en ook echt met haar wijsvinger. Voorheen wees ze ook dingen aan die ik haar vroeg, bijv waar is de ballon? Die wees ze dan aan. Nu doet ze dat eigenlijk niet meer, maar kijkt ze er alleen maar naar.
    Een tijdje geleden deed ze als ik zei: Kiekeboe, steeds haar handjes voor haar ogen. Nu doet ze dat ook bijna niet meer.
    Is het normaal dat kinderen deze dingen de ene keer wel doen en de andere keer niet? Het lijkt mij zo logisch dat wanneer ze het eenmaal kunnen, ze het ook gewoon doen....... Of ben ik een beetje overbezorgd?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Heel normaal hoor, soms hebben ze even geen zin of zijn ze afgeleid of onder de indruk. Mijn dochter zwaait bv altijd te laat bij vreemden, als ze weg zijn, gaat ze zwaaien :D En soms zwaait ze niet als papa gaat werken, soms al wanneer hij z'n schoenen aantrekt. Zelfde met wijzen; de ene keer wijst ze op commando naar alles (bv bij het voorlezen), de andere keer heeft ze er geen zin in. Ook met dierengeluiden; de ene keer miauwt ze alsof ze zelf een kat is, de andere keer blijft ze stil.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn nichtje zwaait in de auto pas :D en soms pakt mijn zus haar handje en andere keren zelf. Gaat vanzelf beter denk ik.

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik heb zelf ook niet altijd zin iets op commando te doen ;)

5. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    hier doet de kleine man (van 1-2-12) ook waar die zelf zin in heeft..en vooral als ik het aan een ander wil laten zien dat hij iets kan..dan vertikt hij t haha :D

zo maakt hij de ene keer wel een auto geluid als hij aan t spelen is en de andere keer komt en geen boe of bah uit haha

komt vanzelf wel.

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier een beetje het zelfde. Hij kan het doet, doet het twee weken en houd er dan mee op. Om het vervolgens later soms nog eens te doen.
    (hij kan sinds een weekje lopen, hopelijk houd hij daar over een week niet meer op;))

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel herkenbaar.
    Hier deed ziva ook eerst dingen en nu ineens weer niet.
    Ze kunnen het das het belangrijkste.
    En idd ik doe ook niet graag dingen op commando :)

8. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Oke, dank voor jullie reacties. Zijn er misschien nog meer mensen met ervaringen hiermee?
    Ik merk wel dat ik hier echt onzeker over ben. Heeft denk ik ook te maken met het feit dat ik nog een zoontje heb van inmiddels 3. je bent dan gewend dat ze bepaalde dingen kunnen, lijkt wel....
    @Andrea: ik zie dat onze meisjes op dezelfde dag geboren zijn!

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze peuter van 2,5 doet ditzelfde hoor!
    Soms geeft ze iedereen een knuffel en kus, soms niet. Soms zwaait ze en dan weer niet. Het wisselt gewoon sterk. Net waar ze zin in hebben. Het belangrijkste is idd dat je weet dat ze het wel kan.

Onze jongste is een maandje jonger dan jouw dochtertje en ik weet dat ze "mama" kan zeggen, maar dat heeft ze nu ook alweer een tijdje niet gezegd.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wat grappig dat ze precies even oud zijn!
    En ik kan me voorstellen dat je erg gewend bent aan wat de oudste kan, waardoor het soms lijkt alsof de jongste achter blijft, maar dat is niet het geval hoor.

@Emmarijn: haha, hier hetzelfde, ze zei een tijdje prima 'mama' en nu al lang niet meer, iedere keer als we zeggen 'kun je mama zeggen?' Zegt ze:'papa!' ... Pfff! :p

11. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Hier ook precies hetzelfde. Zoontje heeft een paar maanden geleden zwaaien geleerd, deed dat toen heel vaak en toen is het over gegaan. Hij zwaait nu helemaal geen gedag meer. Hetzelfde met praten, de ene dag hoor ik hem constant "mama" zeggen, en dan weer een hele week niet... Hij zal er wel geen zin in hebben, denk ik dan ;)

Deel Deze Pagina