De titel zegt het al: wie weet hoeveel mm baarmoederslijmvlies groeit per dag? Ik had een follikel van 15 mm, maar het slijmvlies was 4-5 mm dik. Ik krijg fostimon om juist de dikte van het slijmvlies te laten toenemen.Nu zal het waarschijnlijk nog wel twee dagen duren voordat ik een positieve ovulatietest krijg,maar is er een kans dat het slijmvlies dan op de goede dikte komt? Mijn fert.arts wilde het liefst toch echt een slijmvliesdikte van 11mm. Vorige keer (met andere hormonen) had ik 7 mm en dat vonden ze te weinig eigenlijk, liever zien ze meer. Weet iemand hoe snel dus baarmoederslijmvlies in dikte groeit?
Hoe snel het groeit weet ik niet, is per persoon verschillend denk ik, maar onze gyn. zegt altijd dat een baarmoederslijmvlies vanaf 7 cm goed is, liever meer, maar 7 mm is ook al goed...
heb vandaag ook een echo gehad, eitje van 14mm en bmsv van 3,3 milimeter, mijn fert arts zei echter dat dit gerust nog kan komen voor de eisprong......en idd een bmsv van 7 mm vond mijn fert arts minimaal nodig voor een goeie innesteling
Baarmoederslijmvlies groeit minder hard dan een follikel. Een follikel groeit op volle snelheid 2 mm per dag. Ik denk je slijmvlies hooguit 1 mm per dag, maar zeker weten doe ik het niet. Onze gyn beschouwt een dikte van minimaal 8 mm als goed. Van 4-5 mm naar 11 mm gaat niet meer lukken, als je binnen een paar dagen je eisprong hebt, ben ik bang. Maar wie weet zorgt de Fostimon voor een extra groeispurt. Succes!
Dank jullie wel voor de reacties! Goh zeg, ik hoop toch wel dat ik de 7 mm ga halen. Wat ik wel typisch vind, is dat de vorige ronde mijn slijmvlies met clomid 7 mm was en nu juist met Fostimon (dat het slijmvlies goed moet bevorderen) zo weinig is. Iemand een idee hoe dat kan komen? Als dus zatedag mijn eisprong zou zijn, zou ik maximaal op 7 mm kunnen komen? (met geluk dan) Luuske, jij ook succes met je slijmvlies! Ben ook bnenieuwd hoeveel het bij jou bij de volgende echo is gegroeid.