Ik onderga behandeling in ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten. Mijn ervaringen zijn heel erg wisselend. Ik kom er nu al meer dan anderhalf jaar en in die tijd is er veel gebeurd. Wat ik erg naar vond, was dat mijn vaste gyneacoloog vergeten was te vertellen dat hij ergens anders ging werken, dit hoorde ik pas een dikke week voor hij vertrok. Mijn vaste fertiliteitsverpleegkundige zou wel blijven zei hij. Laatst maar eens naar haar gevraagd, aangezien mijn afspraken steeds maar niet bij haar werden gepland en ik haar al een tijdje niet gezien had. Wat denk je: 'Nou mevrouw, die werkt hier niet meer.....' Verder heel vaak gehad dat mijn recepten niet klopten, dat ik in de apotheek stond en ze het verkeerde hadden doorgegeven of opgeschreven. Gelukkig nemen de artsen wel veel tijd om je zaken uit te leggen, maar ik voel me heel vaak geen 'gelijke gesprekspartner'. Vaak wordt ik (voor mijn gevoel) teruggefloten als ik op zaken vooruitloop of wordt er gezegd dat ik me niet zo druk moet maken. Vragen naar hoe het gaat e.d. doen ze niet. Alleen het 'klinische stuk' lijken ze in geinteresseerd. Met de vorige ook bevallen in Nij Smellinghe. Ze zouden een borstvoedingscertificaat ofzo hebben, maar mijn ervaringen zijn anders. Direct na de bevalling werd ze aangelegd, kreeg te horen dat ze heel goed hapte. D'r zat daarna een cm naast mijn tepel een bloedblaar omdat ze net even verkeerd aangelegd was Door verkeerd aanleggen e.d. ontzettend grote kloven. Grote borsten, vlakke tepels; van de ene verpleegkundige kreeg ik een tepelhoedje om mee te voeden, de volgende dienst nam dat weer mee, want dat had ik helemaal niet nodig en had ik niet moeten krijgen. Al met al qua borstvoeding dus echt geen goede ervaringen daar. Wel qua verzorging! Mocht het ooit nog zo ver komen dat we (als de tweede ooit mag lukken) nog voor een derde gaan, dan zou ik echt niet weer naar Nij Smellinghe gaan voor behandeling. Wel voor bevalling.
Wij lopen in het MCH Westeinde Den Haag. Is me tot nu toe heel erg goed bevallen. Onwijs lieve gynaecologen (dat schrijf ik vast verkeerd) die onwijs met je mee leven. Voelt heel vertrouwd. Nadeel is dat de punctie daar niet word uitgevoerd en dat de embryoloog etc in Leiden zit (LUMC) dus niet alles obder 1 dak. Maar als het over zou moeten dat zou het zeker weer daar doen.
Ik heb in het LUMC gelopen. Heb het als positief ervaren, maar soms denk ik dat het gewoon persoonlijk is. Bij mij ging alles supersnel en waren ze erg meewerkend. Maar ik had dan ook al een jaar asherman-operaties achter de rug. De fertiliteits arts kende de asherman arts volgens mij erg goed, dus er was geen discussie of ivf nodig was. Een telefoontje waar we bij zaten was genoeg. Kreeg direct een recept mee, kreeg uitleg over spuiten en gelijk een uitgangsecho. Zat 3 dagen voor mijn menstuatie, dus 4 dagen later zette ik de eerste spuit. Moet er wel bij zeggen dat ik de asherman problemen deels aan een gyn van dat ziekenhuis te danken had, dus ze hadden wat goed te maken