Welk zitje achterop de brommer?

Discussie in 'Verzorging' gestart door MissyZuilen, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Zoals de titel al zegt.. Welk zitje(s) zijn geschikt voor achterop de brommer?
    En vanaf welke leeftijd zou jij het doen?

Wij wonen in een leuke flat, maar ik heb geen rijbewijs. Straks moet onze kleine man toch naar de basisschool en die is een stukje verder weg. Het is opzich te doen hoor op de fiets, maar ik dacht misschien is de brommer wel een optie..

Dus weet iemand of daar speciale zitjes voor zijn en welke je dan dus moet nemen?

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Umh.. NIET! Lekker gaan fietsen..

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Missy, welke basisschool doe je? Wij zitten aan de cirkel te denken? Vind het moeilijk om te kiezen, wij moeten nog gaan kennismaken hoor. (je weet wel wie ik ben toch?)

Euhm, welk zitje, geen idee.

4. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ze schijnen er wel te zijn.

Mijn ex rijdt nu op een scooter en wil ook onze dochter achterop, maar ik ben er geen voorstander van..sterker nog ik wil het gewoon niet hebben. Vind het doodeng. Hij pakt dan mijn fiets of auto maar. Heb toch het idee dat je op een brommer/ scooter kwetsbaarder bent.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Even ter aanvulling ook voor een brommer heb je een rijbewijs nodig;)

Je hebt idd zitjes voor de brommer zelf jaren lang een fiets zitje achter opgehad met mijn zoon die geschikt was voor.

Een Tomassnorbrommer met kinderzitje is het zelfde als een fiets zitje alleen moet je er een fiets drager bijnemen zitten ze hoger. En een kinder helmpje inverband met vallen ik zou dus ook gaan voor een snorbrommer die gaan soms nog langzamer dan sommige fietsers haah. Ik vond het ideaal.

Over een jaartje als dochter rond de twee is neem ik weer een kinderzitje achter op. Jonger zou ik niet doen!

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    kleine achterop de brommer mag pas vanaf ze een jaar of 5-6 zijn er zit een bepaalde lengte aan vast,,

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Niet waar.

Ik heb met mijn zoon van af 2.5 jaar met een snorbrommer gereden daar zit een bagagedrager op waar op je een fiets stoeltje moet zetten goed gekeurd dat wel.;)

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Achterop de brommer

Kinderen onder de acht jaar moeten een doelmatige zitplaats hebben. Dit betekent voldoende steun voor rug, handen en voeten. Daarbij is het verplicht om een helm te dragen. Deze moet voorzien zijn van een keurmerk.

Achterop de (snor)fiets

Kinderen onder de acht jaar moeten net als bij de bromfiets op een doelmatige zitplaats zitten. Dit betekent voldoende steun voor rug, handen en voeten. Zowel voor fiets als snorfiets is een helm niet verplicht.
    ANWB - Verkeer - nederland

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    is ook weer verandert ja!!

toen ik leerde voor mijn certifcaat zat er een bepaalde lengte aan vast...

maar ik zou het nioet doen hoor.. lijkt me eng.
    en door weer en wind

maar goed is ieder voor zich toch
    zo vind ik die babymee voor de maxi-cosi op de fiets ook levensgevaarlijk..

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Valt wel mee hoor volgens mij had ts het niet over een baby maar over een peuter. Is weer anders.;) En daarbij ik heb jaren gedaan zonder problemen en in een GOEDGEKEURDFIETSZITJE dat ook geschikt is voor een SNORBROMMER.

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht

Nou ben t even kwijt wie je ook al weer bent hahaha..
    Wij hebben Mike ingeschreven voor de Ludgerschool, is hij ook voor geplaatst want we waren er snel bij.

Voor de rest, bedankt voor jullie antwoorden.
    (Voor degene die reageren van NIET.. daar vroeg ik niet om, dus lees ik ook overheen.)

Weten jullie ook wat voor zitje? Welk merk?

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Owja, het is een snorbrommer die echt niet harder kan dan 22km dus bijna net zo hard als sommige fietsen (ik dan niet..).

13. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb een tomos snor en mijn dochtertje zit achterop op een fietszitje van leontien van moorsel. Verkrijgbaar bij de halfords.

Volgens mij is dat cmg. ;)

14. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Jubbos, ja volgens mij weet ik t dan wel.. :)
    Zit in de Sint Bonifaciusstraat.. Moet je anders ff googlen of iets. Hebben alleen enorm lange wachtlijsten, omdat het best een bekende school is.

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Verplaatst naar 'verzorging en veiligheid'.

Lotte

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

:( beetje jammer....

maarre, je zou je inderdaaad ook es kunnen laten informeren bij een fietszaak/halfords, die kunnen je vast ook helpen met deze vraag!

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Mn schoonmoeder heeft Quinn altijd achterop de snorbrommer, zo nu april.

We hebben het fietstoeltje Politsport (kuipstoeltje) aangeschaft. deze kan op de bagagedrager vast gemaakt worden, en voldoet aan alle eisen.

Mn schoonmoeder rijd alleen als het droog is met Quinn achterop en hij vind het geweldig!!

Deel Deze Pagina