Ik weet het echt even niet meer!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SYRV, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Even een topic om m'n frustratie op los te laten en hopelijk hebben jullie tips!

Mijn zoontje heeft sinds een paar weken een groot bed. Hij klom constant uit zijn ledikantje en uit angst dat hij een er een keer hard uit zou vallen, hebben we dus een normaal bedje aangeschaft. De eerste paar weken ging het prima, hij bleef lekker liggen en sliep meteen. Nu sinds een paar weken komt hij zodra ik hem op bed heb gedaan wel 20 keer of meer uit zijn bed voordat hij gaat slapen. Ik heb alles al geprobeerd, licht in de gang aan, licht in de gang uit, 20 keer of meer rustig met hem mee gelopen naar bed zonder iets te zeggen, 20 keer of meer weer in bed gelegd en zeggen dat hij moet gaan slapen, even bij hem liggen etc etc. Het werkt allemaal niet! Het maakt hem ook niet uit of ik boos word of niet, hij komt net zo hard weer zijn bed uit. Ik weet ook echt niet wat de reden is waarom hij niet gaat slapen. Hij huilt niet, hij is niet bang sterker nog hij moet regelmatig lachen wanneer ik hem voor de zoveelste keer naar bed breng!

Ik weet echt niet wat ik nog moet doen. Ik merk dat ik gewoon echt steeds gefrustreerder wordt na elke keer dat hij uit bed komt. Ik vind het gewoon ook echt erg, want het is nu al dagen zo dat we de dag op een vervelende boze manier afsluiten omdat hij wel 1,5 uur lang uit bed komt voordat hij gaat slapen. Ik vind het ontzettend vervelend en ik word er zelfs verdrietig van dat het elke avond zo gaat.

Ik hoop dat jullie misschien tips of trucs hebben.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dit klinkt als een macht spelletje..

Ik zou een grote deken op de grond leggen, hem een dikke pyama aandoen en laten gaan. deur dicht veel succes met jezelf. en als het een half uurtje stil is gaan kijken slaapt hij op de grond leg je hem in bed, maar grote kans dat hij netjes zelf in bed geklomen is.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Onze zoon kwam ook altijd uit bed

Wat wij deden ..... Niet moeilijk doen het accepteren en hem gewoon lekker laten wezen nu nog ... Hij kan niet meteen rustig in bed liggen hij heeft meerdere keren gehad dat hij op de grond in sliep viel en wij hem terug moesten leggen

We hebben deur klink omhoog gedaan zodat hij niet de kamer afkan
    Hij mag dus best even alleen op zijn kamer met de knuffels spelen of even een boekje leZen hij valt vanzelf in slaap en pakt de slaap wel die hij nodig heeft

Verder geen tips voor je behalve dan dat je misschien kunt proberen om hem om 7 uur op bed legt en afspreken dat hij een half uurtje alleen mag spelen op zijn kamer met de knuffels of een boekje lezen of plaatjes kijken en dat je om half acht het licht uit doet en dat je dan ook wil dat hij gaat slapen

doet hij dAn moeilijk Dan mag het de volgende dag niet

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Het probleem is dat hij nu alle deuren gewoon openkrijgt. Misschien is het inderdaad een goed idee om de deur klink van zijn kamer omhoog te zetten zodat hij er niet bij kan. Ik heb daar alleen best wel een vervelend gevoel bij, alsof ik hem opsluit o.i.d. Ik wil niet dat hij een naar gevoel krijgt bij het op bed brengen en moeten gaan slapen.

Het idee van een afspraak maken dat hij nog een half uurtje mag spelen werkt nog niet denkt ik, hij is net 2 geworden. Ik vrees dat hij dat nog niet gaat begrijpen. Maar afgezien van dat vind ik het helemaal geen probleem als hij nog even lekker een boekje wil lezen ofzo, graag zelfs! Hij vind het zelf alleen blijkbaar niet zo nodig.

Ik breng hem normaal altijd om half 8 op bed, is dit misschien te vroeg voor hem? Mij lijkt het een redelijke tijd, maar aangezien hij echt net om 21:15 in slaap is gevallen (en inderdaad dus bijna 2 uur heeft lopen spoken:() vraag ik me af of hij niet te vroeg op bed gaat. Ik zou natuurlijk wat langer bij hem kunnen liggen maar ik wil dit eigenlijk voorkomen. Ik wil niet dat hij straks alleen nog maar in slaap kan komen met mama naast zich, en zelf zie ik het ook niet zitten om een uur naast hem in bed te moeten liggen voordat hij slaapt. Pffff.. Lastige fase dit (ik mag tenminste hopen dat dit een fase is);)

5. mroos

mroos Niet meer actief

Mijn zoon van 25 maanden heeft dit ook een week gedaan, en dan geen 20x maar 40x, we zijn hem blíjven terugleggen zonder wat te zeggen/aan te kijken of wat dan ook, maar oh wat voelden we ons machteloos.
    Na een week had hij eindelijk door dat er echt niks voor hem te winnen was en is hij ermee gestopt, gelukkig, want het is ontzettend vermoeiend en frustrerend.

6. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Hier ook gehad toen mijn dochter 25 maanden was...

Voortdurend uit bed komen, terwijl ze eerst gewoon gelijk ging slapen... voortdurend terug leggen/erbij gaan zitten / licht uit/aan, deur open etc... en ook zeker 1,5 uur bezig om haar te laten slapen...

We zaten er echt helemaal doorheen op een gegeven moment (wat eigenlijk kwam omdat ik net bevallen was (maand geleden) en mijn zoontje altijd 's avonds van 17:00 tot 21:00 aan het huilen was... en ook echt nog niet doorsliep...)

We hebben toen de deur klink omhoog gedaan en het was eigenlijk (bijna) gelijk over... ik geloof dat ze nog 1 a 2 keer het bed uit is geweest. Volgens mij blijft dit ook als we de klink weer terug doen... maar voorlopig vind ik het wel prima zo...

( ook om te voorkomen dat ze mijn zoontje wakker gaat maken 's morgens als ik nog lig te slapen.)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier kon ze de kamer niet uit en deed heel stilletjes.
    Soms hoorden we het niet eens.

Lag ze als wij naar bed gingen met deken en kussen te slapen op dr vloermat :)
    Het gaat vanzelf over...

Deel Deze Pagina