Ik denk dat ik bij vgz blijf vorig jaar is er 20duizend euro vergoed heb geen 1 rekening gehad ergens van
Ik zit bij De Friesland en heb net mijn nieuwe polisblad binnen. Voor mij is er niks verandert...behalve eigen risico omhoog. Maar alles is hetzelfde gebleven. Maar bevalt 100% goed, alles binnen 10 dagen terug betaald en met velen hebben ze een contract, waardoor ik niks hoef te betalen. Heb tandarts basis, 250 vergoedt voor 10,75. Wel fijn trouwens dat de tandartskosten weer vast staan! Hebben ze mooi verprutst voor zichzelf zeg!
Mijn vriend en ik gaan overstappen naar de VGZ jongerenpakket. Daar zit veel vergoeding in wat wij nodig zijn. Deze verzekering bevat basis, aanvullende pakket en tandarts tot 500 euro per jaar vergoed. Ik hoor hier alleen maar goede verhalen over. Ook fysio en een bril zitten in dit pakket. Wij doen dit via United Costumers, collectief verzekerd. We betalen dan per persoon 108 euro pp + 25 pp voor aanvullend en tandarts, wat totaal komt op 133 euro pp per maand, waarvan we pp 13 per maand 'sparen', wat we aan het einde van het jaar kunnen laten uitkeren. Uiteindelijk betalen we dan per maand per persoon 109 . http://www.vgz.nl/sitecollectiondocuments/2013/d0356-vgz-vergoverzichtweb.pdf
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben verzekerd bij Delta Lloyd via collectief independer. Zij vergoeden tandarts voor 100%. Ook hebben ze een heel duidelijke site als je inlogt op mijn delta lloyd. Je kan precies wat je geclaimd hebt en hoeveel er nog onder de dekking valt etc. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met ze.
Ik zit al zo lang ik mij kan herinneren bij Zorg & Zekerheid. Goede service en goede dekking. AV top verzekerd, we betalen voor ons 2 279 euro p.m. Wat ik ook een voordeel vind bij deze verzekering, de tandarts kosten kunnen gedeeld worden met je partner samen. Gezien ik nog wel eens wat heb bij de tandarts en mijn man minder vaak, is dit wel gunstig voor mij.
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar Energiek, niet heel bekend, maar iemand hier ervaring mee?
Heb vandaag ook eens gekeken. Zitten nu bij unive met de zorg veij polis, gezinspakket en uitbreiding goed. Mag een jaar niet zeanger worden dus wat dat betreft mag de gezinspakker eraf en ben inmiddels mdisch dus wordt het uit de basisverzekering vergoed. De zorg geregeld polis is met aanbieders waar ze afspraken mee hebben. WKZ, LUMC, Rivas, onze arts, apotheek en fysio vallen daar onder. Man heeft kunstgebit dus geen tandarts nodig en ik heb eigenlijk nooit wat op twee controles en verstandskies na dit jaar (koste bij elkaar 80 euro) als ik dan twee basisverzekeringen neem kom ik op 199 uit tegenover 265 nu. Zou een jaarbesparing zijn van 780 euro. Kan ik wel wat keertjes voor naar de fysio en tandarts hoor. Tel daar twee keer een eigen risico bij: 1480 euro zou je dan moeten besteden.
Hallo Dames, Heb dit topic even helemaal doorgelezen. Op dit moment ben ik verzekerd bij Menzis, ZorgVerzorg + Zorgplus 1 pakket: 130euro. Echter vraag ik mij af of pakket 1 voldoende vergoed (basis + kraampakket). Wanneer ik 10euro in de maand meer betaal, word ook verloskamer kraampakket eigen bijdrage kraamzorg na adoptie kraamzorg na opname lactatiekundige meerlinguitkering vergoed. Kan iemand mij een beetje adviseren? Ben op dit moment nog niet zwanger, maar hoop wel dat dit zeer binnen kort gebeurd. Inmiddels al wel een keer bij de gyn geweest, (na pil gebruik niet meer ongesteld geworden). In eerste instantie was mijn reactie, verhoging. Maar na het lezen van jullie info begin ik te twijfelen. Lees dat een hoop kosten in de basis verzekering al gedekt wordt. Dan is meer primie niet echt zinvol misschien.
Ik heb ook menzis extraverzorgd 3 speciaal uitgezocht omdat ik dit jaar zou bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Mijn moeder heeft dat toen helemaal uitgepluist en dat leek haar het beste. Heb nu dus extra verzorgd 3 en tandzorg 1 en collectiviteit van FitForFree betaal nu 142 euro per maand.
Ik zit bij Zilveren kruis Achmea, overweeg om over te stappen naar gezinspakket van het VGZ. Krijg de indruk dat de vergoedingen die ik nodig heb daar voor het zelfde geld beter verzekerd zijn, en ook de vergoedingen voor zwangerschap klinken daar goed. Ga binnenkort even bellen. Bij het zilveren kruis staat namelijk in de voorwaarden dat wanneer je met medische indicatie bij een Gyneacoloog loopt, je geen verloskundige zorg mag hebben. Ik verwacht bij een toekomstige zwangerschap doorverwezen te worden naar een Gyneacoloog, maar wil de verloskundige zorg echt niet missen. Weet iemand hoe dat bij andere zorgverzekeraars zit?
Geen idee, ik was deze voorwaarde nog niet tegen gekomen. Vindt best lastig, een geschikte verzekering vinden zonder overbodige bijzaken.
Wij zitten bij ZK en hebben in 2009 echt geweldige service en vergoedingen van ze gekregen. Ik heb de aanvullende verzekering met 1 ster, maar heb alles vergoed gehad: - gynecoloog controles 1x per week, de hele zwangerschap; - daarnaast na controles van vpk; - talloze echo's en onderzoeken; - bijdrage voor RMD-huis; - kraamzorg voor mezelf met 1 extra dag; - kraamzorg na thuiskomst kinderen, waarbij ze nog van alles hebben uitgezocht en geschoven zodat wij zoveel mogelijk uren zorg konden krijgen; - deel vergoed voor huur zkh-kolf
Wij gaan ook naar zilvere kruis heb net een berekening gemaakt. 1 ster gaan we nemen 167,12 per maand. We betalen nu 218 euro maar had geen eigen risico genomen. Ga het eigen risico op 850 zetten en per jaar betalen totaal 1945 euro. Als ik blijf waar ik nu zit betaal ik 2616 euro en doe ik me eigen risico omhoog en per jaar betalen zit ik 2200 euro. Pff waarom heb ik het niet eerder gedaan.