Hoi, Morgen moet ik een cardioversie ondergaan... Er word op de eerste hulp een infuus ingebracht en onder hartbewaking word er spul ingespoten dat mijn hartslag naar 0 brengt in de hoop het normale ritme weer op te pakken!! dit is allemaal seconden werk maar maakt me nie minder angstig! Is er iemand die hier ervaring mee heeft???? Want ben zoooooooooooooooooooooooooooo bang!!! Ben al vanaf gister in paniek en dat helpt er ook niet aan mee...
Ik heb tijdens een cardioversie via het infuus nog nooit gezien dat de hartslag even stopte en toen weer oppakte.... meestal stopte de hartkloppingen en kreeg je gewoon weer je normale ritme... Het overigens nog nooit gezien bij een zwangere, maar de reacties van de patienten achteraf was dat ze zich direct weer een stuk lekkerder voelden! Gewoon je angst uitspreken hoor morgen, want dat snappen ze daar echt wel Heel veel succes morgen!
Denk dat Ts een chemische cardioversie krijgt, dat gaat inderdaad via infuus. Maar volgens mij heb je toch al langer klachten? Want bij een cardioversie mag je naar mijn weten max. 24u klachten hebben ivm evt bloedstolsels. Heb ook nog nooit gezien of gehoord dat ze het bij zwangere doen, maar denk in dit geval dat het middel minder erg is dan de kwaal. Sterkte in elk geval!
kyrah, ik wil je even een dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen morgen meid. ik denk aan je xxx
Met bepaalde medicamenten kan je hartslag wel degelijk tot 0 om vervolgens weer over te gaan in sinusritme (normaal ritme). Doen ze meestal met een roesje, maar vanwege zwangerschap bij jou niet. Je kunt je namelijk VOOR HEEL KORTE DUUR even beroerd worden, alsof je flauw valt zeg maar. Das het moment dat je hartslag gaat dalen een daardoor ook je bloeddruk. Dat duurt een paar seconde. Daar zul je van schrikken maar genoeg mensen om je heen (vpk,artsen) die jou erdoorheen praten zeg maar.... En daarna.....voel je je een stuk beter!! Je zult vreselijk moe zijn, dat wel!!
Jeetje heftig zeg. Hoop dat alles goed gaat en je pols zich daarna op een normaal ritme stabiliseert!
Ik was even benieuwd hoe je cardioversie is verlopen... hopelijk is hrt goed gelukt en voel je je nu een stuk beter...