Kindje halen met 36/37 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debdeb, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debdeb

debdeb Lid

15 okt 2010
    92
    4
    8
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi allemaal,

Wegens complicaties in mijn zwangerschapn ( mijn lichaamlijke ), willen ze de baby halen met 36/37 weken, dat is volgende maand...Vind ik een heel fijn vooruitzicht, want ik ben lichamelijk helemaal op. heb mijn hele zwangerschap , mezelf 2 weken goed gevoelt...daarna alleen maar pijn en vanaf week 25 platgelegen met heel veel buikpijn steeds. Opgenomen geweest wegens vroegtijdige weeen en ontsluiting maar dat is nu stabiel.
    Zijn hier meer dames die zijn ingeleid rond die zwangerschapsduur? hoe ging dat?;)

2. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    He Debdeb,

Ik vroeg me al af hoe het met je zou zijn maar je had dus toch gelijk he?? Jeetje zeg! Kan me voorstellen dat je er zo ook wel vanaf wilt, als dat mogelijk is.
    Ben vorig weekend bij een vriendin geweest die met 37 wk een geplande keizersnee heeft ondergaan en dat is alleaal prima verlopen en het kindje is kerngezond en volgroeid! Op zich hoeft het volgens mij dus niet beslist en probleem te zijn maar ja, ik ben natuurlijk geen arts.
    Ik wens je heel veel sterkte. ps met mij is het tot zover goed. Hoop dat die blaasontsteking weg blijft!

3. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Een vriendin van mij heeft met 37weken een geplande ks gehad en dat kindje maakte het na een kleine opstart moeilijkheid goed en mocht na 4dagen mee naar huis. Ze had wat moeite met ademhalen omdat ze toch wel wat vroeg gehaald is maar het kon ook niet anders bij hun.
    De baby is na een middagje extra zuurstof er vanaf gegaan en deed het verder super en word binnenkort alweer een jaar.
    Ik zou zeggen laat het over je heen komen en het zal vast en zeker goed komen er staan genoeg artsen voor je klaar mocht er iets anders gaan als gepland.
    Heel veel succes en het komt allemaal vast en zeker helemaal goed!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben met exact 37 weken ingeleid. Het inleiden verliep voorspoedig, maar voor mijn dochter was het toch iets te vroeg. Ze heeft een weekje in het ziekenhuis gelegen met opstartproblemen.

Word je ingeleid of krijg je een keizersnee?

5. debdeb

debdeb Lid

15 okt 2010
    92
    4
    8
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hey peps

Zo jaa! Dat was even schrikken inderdaad... had niet verwacht dat ik toch weeen zou hebben...Maar is maar goed dat ik toen toch gebeld heb. heb toch nog een week in het ziekenhuis gelegen :( wat een ramp. Het is wel redelijk stabiel al moet ik zeggen ik heb continu pijn en harde buiken of weer dat wee gevoel. Ja moeilijk te omschrijven. Maar moet zowieso nog even doorzetten tot volgende maand, tenzij ik merk dat het echt weer door gaat zetten...

Ik krijg alleen geen keizersnede maar ze willen inleiden, ben heel erg benieuwd hoe en wat....Je hoort dat soms de ene baby er veel moeite mee heeft met 36/37 weken, maar de ander weer totaal niet. Misschien ook een beetje afhankelijk van het gewicht enz bij de geboorte? Fijn dat het daar goed gaat...hoe is het verder met harde buiken enz?

;)

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ben ingeleid met 36 weken wegens Hellp. Ze zijn alleen niet verder gekomen bij mij dan 3 x gel inbrengen om te "primen" (baarmoederhals verweken) want die avond braken mijn vliezen spontaan en 3,5 uur later werd mijn dochter kerngezond geboren.
    Ze was bij geboorte 2980 gram en we hebben samen nog 3 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ze haar pas naar huis wilde laten gaan als ze aan zou komen in gewicht.
    Heb er dan ook een heel goed gevoel aan over gehouden gelukkig. Hoop dat het bij jou ook zo voorspoedig gaat.

7. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo debdeb.

ik ben bij mijn dochter ingeleid met 36.6 dagen en met precies 37 weken is mijn dochter geboren..
    helemaal geen opstartproblemen gehad.. ze woog bijna 3 kilo... ze zou in principe meteen mee naar huis zijn gemogen, maar omdat ik te ziek was om naar huis te mogen is ze bij mij in het ziekenhuis gebleven.

heel veel succes

8. debdeb

debdeb Lid

15 okt 2010
    92
    4
    8
    Vrouw
    Noord-Holland
    @muis

mag ik vragen waarom je bent ingeleid met 36 weken?

;)

9. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey debdeb..

ik had zwangerschapsvergifteging... daarom hebben ze ingeleid

10. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Haii,

ik ben met 36.6 weken ingeleid(zwangerschapscholestase, soort vergiftiging iets) en Ryan was 2620 gram, maar had een perfecte apgarscore! Wel moesten we 2 dagen in het zkh blijven, de eerste dag omdat mijn bloeddruk niet goed ging en de 2e dag omdat Ryan teveel was afgevallen(2444gram) uiteindelijk dag later mochten we naar huis, toen woog Ryan 2495 gram en nu is het een mega bink van 15 maanden die iets te lang is hahahaha
    Sterkte!!

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik zou met 36 weken ingeleid worden vanwege zwangerschapcholestase en slapeloosheid, cholestase is een ernstige soort jeuk waarbij je veel galzouten aanmaakt, als dit bij je kindje komt kan je kindje overlijden,

maargoed ik zou dus ook worden ingeleid bij 36 weken, 1 dag voor de inleiding braken spontaan mijn vliezen, de weeen kwamen alleen niet op gang, dus heb ik nog wee opwekkers gekregen.

12. macaaney

macaaney Lid

6 feb 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    ik ben ingeleid met precies 37 weken. Kreeg een tamponnetje ..
    Hierdoor kreeg ik "weeën", maar helaas kon mijn meisje dit niet aan(haar hardslag viel weg) en ik was nog maar op 1 cm. Dus een spoedkeizersnee, maar mijn meisje met haar 2210 gram deed het perfect apgar 9/10/10 en na 3 dagen mochten we naar huis(toen ze in gewicht was aangekomen)..

Deel Deze Pagina