hoi dames ik weet niet of dit te maken heeft met mijn zwangerschap, maar ik werd vannacht wakker omdat ik ineens verschrikkelijke kramp had in mijn kuit. mijn vriend werd er wakker van en heeft toen de kramp eruit gehaald. nu voel ik nog steeds een rotgevoel in mijn kuit. komt iemand dit bekend voor en heeft er iemand tips om dit te voorkomen?
Ja hoor. Kuitkrampen horen bij zwanger zijn. Wat je zou kunnen doen is: - Een blokje zeep (handzeep bij voorkeur sunlight) onder je onderlaken van je matras te leggen. - Bananen eten. Kuitkramp worden veroorzaakt door een magnesium tekort. Kramp kun je uit je been krijgen door je tenen naar je toe te trekken. Of dit laten doen door je partner Even op de koude vloer staan helpt ook wel. Sterkte ermee..
heb er ook last van sinds week 20, helaas ook van kramp in hgamstrings en tussenbeen spiertjes (dus tussen de kleine botjes van je voet) wat ook beetje helpt is je voeteneinde iets omhoog doen. buiten het magnesium tekort (wat weer toevoegt dmv zwangerschaps vitamines) is het ook een hormonale kwestie. zodra je bevallen bent is het over
bedankt voor jullie snelle reacties en tips! ik zal vanavond gelijk iets onder mijn voeten leggen, zodat ze wat hoger liggen! mijn vriend had trouwens vannacht mijn tenen naar boven getrokken zeg maar en dat hielp wel gelijk!
oh ja.. en wisseldouche warm koud warm koud (eindigend op koud) op je kuiten. en ik smeer mijn benen in met gewohl benencreme
Ja, helaas is dit een typische zwangerschapskwaal. Bananen, magnesiumpillen, massage en inderdaad een blok zeep zijn dingen die nog weleens willen helpen. Ik heb het gelukkig niet vaak, maar wel zo heftig dat ik er 2 dagen lang last van blijf hebben met lopen!
zeep onder de dekens bij je voeteneind helpt echt, zodra ik het voel trekken, leg ik m'n benen zo naar het stukje zeep en tenen naar achter en het is meteen over
Ik gebruik ook zwangerschapsvitaminen op aanraden van de vk en dat helpt bij mij heel erg goed. Zonder heb ik er echt veel last van. Meerdere keren per nacht helse pijn. Maar vanaf dat ik dit slik nergens meer last van gehad! Ik slik de vitaminen van Davitamon, hoorde van een vriendin dat ander merk haar niet hielp en toen zij switchte naar Davitamon het wel goed hielp. Misschien zit er verschil in?