meiden, help me even. de zus van de buurvrouw is na een lang ziekbed vandaag overleden, ik kende haar persoonlijk niet, maar we zijn erg close met de buren, en ik wil graag 1 of 2 zinnetjes op een comdoleance kaart zetten... mijn hoofd loopt nu echter over door prive dingetjes en ik vind t zo verdrietig voor hun.... verder dan 'we leven met jullie mee' kom ik niet.... en alle gedichtjes op internet zijn t net niet. een stukje uit een liedje mag ook, buurman is gek op muziek...
Tsja, vind het lastig hoor. Het gaat er niet om wat je zegt denk ik, maar vooral dat je je gevoel laat spreken. Soms is het ook voldoende om te zeggen: dat je niet weet wat je moet zeggen, maar dat je er bent als ze je nodig heeft...
He wat naar, je had het er al over. Misschien iets in de trant als "we denken aan jullie en als jullie iets nodig hebben laat het dan weten"? Aangeven dat je niet weet wat te zeggen is ook goed.
Een veel gebruikte van mij is deze : Een lege plek, een groot gemis. Een fijne herinnering is al wat er nog is.
Toevallig heb ik ook dit weekend nog een rouwkaart uitgeschreven. Ik had er een gedichtje van 't gedichtenhuisje op gezet, geen idee of je hun site al bekeken hebt? Ze hebben vanalles moois vond ik.
Denk dat het sturen van een kaart het belangrijkste is, dat je belangstelling en je medeleven toont. (mijn moeder is pas overleden en ik kan me echt niet meer herinneren wat er op alle kaarten stond) Wel had een tante van mij een heel mooi gedicht gestuurd, die is me wel bij gebleven, alleen is dat dus een heel gedicht en dus niet 2 zinnetjes ofzo.