Vraagjes over starten met bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door mgeul84, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Hoi allemaal,

Ik wil gaan starten met bijvoeding, meisje is nu 4 maanden en 1 week. Alleen heb ik nog wat vragen, waarvan ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen? (heb wel op internet gezocht maar er zijn verschillende meningen)
    - Beginnen met 1 soort groente voor hoeveel dagen? of beginnen met 3 soorten groenten (1 per dag) voor 2 weken? (laatste is advies olvarit)
    - Hoe vaak per dag voeding aanbieden? Begin je gewoon met 1 x per dag?
    - Maakt het tijdstip van bijvoeding geven nog uit? En zo ja, moet dit dan elke dag hetzelfde zijn?

Alvast bedankt!

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Op het cbvertelde ze e dat als je twee dagen achtereenvolgens dezelfde enkelvoudige smaak geeft je binnen dietijd goed kan zien of je kleintje er op reageert. Gaat dit goed dan kan je door naar de vlgende groente. Ik heb gedaan:

2 dagen worteltjes, 2 dagen sperziebonen, 2 dagen worteltjes en dat weer opnieuw. Daarna nog een ander soort groente erbij enz.

Tijdstip maakt denk ik niet veel uit. Ik vind het prettig om een leuke sfeer aan tafel te creeren (hele gezin gezamelijk eten) dus wij doen de groente hap tijdens ons eten. Dit verschilt ook weleens qua tijd...

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Beginnen met 1 groenten voor een dag of 3. Een reactie hoeft nml niet meteen te komen, maar kan zich ook later uiten. Als dit het geval is, weet je niet waarop er gereageerd word.

1x per dag aanbieden. Het vervangt nml geen bv/fles, maar is gewoon om nieuwe structuren, smaken, lepel etc. te leren.

Tijdstip maakt niks uit, of ook niet iedere dag op hetzelfde tijdstip. Net wanneer het jouw/jullie uitkomt. Sla je een keer een dag over, is het ook geen probleem.
    Wel zou ik beginnen na bv/fles, of een half uurtje na bv/fles. Dan staan ze eigenlijk het meeste "open" voor iets nieuws. Ga je nml beginnen als ze honger hebben, kun je er donder op zeggen dat het niks gaat worden.

Deel Deze Pagina