Meisjesnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door pukk, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pukk

pukk Nieuw lid

20 okt 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, even onder een andere naam..:)

Wij hebben een meisjesnaam op het oog, maar ben toch benieuwd wat jullie van de andere namen vinden..

- Fenne
    - Fien(e)
    - Jade (Jaa-de, geen Djeed)
    - Liv
    - Anais (met puntjes op de i)
    - Flore

En hebben jullie een idee hoe wij de oma's die Maria heten op een wat modernere manier kunnen vernoemen. Zelf dachten we aan Mare of Maren als tweede naam.

2. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    De meeste namen vind ik erg leuk, Anais vind ik alleen helemaal niets. De mooiste namen vind ik Liv, Jade en Fiene.

- Fenne - leuk, maar net niet helemaal
    - Fien(e) - leuke en lieve naam!
    - Jade (Jaa-de, geen Djeed) - mooi, zo heet het dochtertje van mijn zus ook, maar is nu wel erg populair.
    - Liv - stoere mooie naam, staat ook op mijn lijstje mocht ik ooit een dochter krijgen.
    - Anais (met puntjes op de i) - niet mooi
    - Flore - niet mijn smaak

Wat betreft een moderne variant van Maria heb je zelf een goede optie gegeven. Je zou er evt. ook nog Mara van kunnen maken. Bijvoorbeeld Fiene Mara, klinkt erg leuk!

Succes met het maken van een keuze!

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik vind Jade en Liv het leukste en Marin is misschien een idee voor een vernoeming?

4. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Jade klinkt leuk maar dan wel als Djeed want Jaaduh klinkt zo raar...... toch? of begrijp ik het verkeerd??

Ik zou Maria gewoon Maria houden... dat is toch een beetje de kunst van het vernoemen ;) vind ik zelf tenminste.. als je namen gaat moderniseren voor een eerste naam vind ik het wat anders maar als tweede naam zou ik hem zo laten.. ik vind het niet eens zo heel erg ouderwets...

5. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    - Fenne niet mijn ding
    - Fien(e) ook niet mijn ding
    - Jade (Jaa-de, geen Djeed) mijn dochter gaat de naam jaeda krijgen, DJEEDA dus ik vind dat veeeel mooier dan JAADE
    - Liv wel ok
    - Anais (met puntjes op de i) ook een erg mooie naam maar doet me toch denken aan de parfum en hou niet zo van parfumnamen
    - Flore nee niks voor mij

6. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Liv of Fenne

Maar ik vind Lieve maartje vind ik ook erg leuk

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Een oud-klasgenootje van mij heet ook Jade, uitgesproken als Jaaduh. Ik ken het dan ook niet als Djeed, en vind Jaaduh ook veel leuker klinken. :)

Samen met Fenne vind ik het dan ook de leukste namen, van de andere namen ben ik niet zo'n fan.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind Fenne, Liv en Flore leuk. Maria is een naam die je op ontzettend veel manieren kan veranderen. Ik denk dat het ook een beetje van de 1e naam afhangt, wat mooi is als 2e naam. Liv Maartje -vind ik persoonlijk dus niet leuk. Maar met Fenne vind ik dat wel. En zo vind ik Maren wél mooi bij Liv -maar niet zo bij Fenne

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik vind Fenne, Jade (uitgesproken als Ja-duh, Djeed vind ik leuk als je in engeland woont) en Liv het leukst.

En Mare of Maren vind ik ook leuk als 2e naam, maar niet zo leuk klinken bij Jade en Liv. En anders gewoon Marie?

Deel Deze Pagina