Hallo allemaal, Ik ben inmiddels 20 weken zwanger en gisteren de 20 weken echo gehad en we krijgen een jongetje. Natuurlijk zijn we daar heel erg blij mee. We hebben de voornaam al maar willen graag een moderne versie op de doopnamen van mijn man Hendrikus Johannes. Op Johannes hebben we Jonah maar ik zoek dus nog een moderne versie van Hendrikus. Ideeën? Ik hoor ze graag.
Je maakt het wel moeilijk. Bij mijn man is het traditie om je zoon naar je vader te vernoemen. Dan zou het hier dus Dirk Hendrik worden, maar dat vind ik niet van deze tijd. Gelukkig hebben we daar andere namen voor kunnen verzinnen. Wel de voorletters. Mijn vader en mijn svader zijn overleden en ze hadden allebei als 2e naam Hendrik. Dus als we een zoon krijgen wordt hij vernoemd naar allebei. Dinsdag hebben we de 20 wk echo dus ik ben benieuwd. Ik ga eens even voor je verzinnen. Als je wilt kan ik je de naam pb-en. Maar misschien vind je het helemaal niks als roepnaam.
Voor Henrikus Rick kiezen? Of Rico eventueel? Die laatste vind ik zelf minder, ik zou voor Rick gaan dan....
Wat betekenen de namen trouwens, en kun je daar ook een variatie op maken dat je namen kiest met dezelfde betekenis? (Weet niet of je dat nog voldoende 'vernoemen' vindt.... )
Het zijn de doopnamen van mijn man en zijn opa het gaat me met name om de initialen H.J. in ieder geval te gebruiken. Zelf lijkt het me mooi als het nog enigszins te herleiden is naar de oorspronkelijke namen Hendrikus Johannes. Wanneer het een meisje was geweest was zij vernoemd naar mijn oma en mij: Maria Johanna en was het Mairin Joan geworden. Dit even als aanvulling en ben benieuwd naar leuke ideeën dus met een H en op Hendrikus? Johannes wordt wrs Jonah. Alvast bedankt voor het meedenken.
Dat is een lastige. Er zijn niet zoveel hippe namen met een H en dan ook nog eens van Hendrikus afgeleid. Hidde misschien?
Hidde is leuk! Hedzer is ook leuk! Hedzer Jonah kan nog net... Hidde Jonah past niet samen...namen zijn te verschillend... Moeilijk hoor!! hendrik is gewoon erg moeilijk om te verbasteren tot een leuke naam
Klopt tis ook erg moeilijk vind ik zelf ook. Zat ook nog aan Henryk Jonah te denken maar op een of andere manier blijft die H een probleem. Moeilijk daar een leuke doopnaam van te maken die idd ook nog eens bij Jonah past. Alvast bedankt voor jullie reacties als er nog meer ideeën zijn ik hoor ze nog steeds graag.