Nero Julius Nero Salomon Nero Joas Nero Santiago Nero Sinus Nero Atticus Nero Kilian Nero Gideon Nero Seneca Nero Amadeus Nero Dante Nero Marius Nero Romulus Nero Remus Nero Mars Nero Balthazar Nero Marcus Nero Magnus
Ardin Joah Dyon Zenn Seth Dean Amon Ilay Marcus Maxim Julius Leon Apollo Thor Aiden Ilan Iven Olan Silas Otis Bran Fenrir
Misschien vernoemt ze hem niet naar de keizer hoor (Lijkt me sterk eigenlijk). Maar dat is wel het eerste waar ik aan moest denken haha.
Nee maar zo komt dat op anderen wel over natuurlijk. Ik kan mijn kind ook wel Adolf gaan noemen en zeggen dat hij vernoemd is naar een oom (bij wijze van spreken) of dat ik het gewoon een mooie naam vind, maar het roept toch wat op. Nou zal dat bij Adolf wel sterker zijn dan bij Nero maar toch, is wel handig als je het weet voor je je kind zo noemt.
Ik zou niet zo'n 'strenge' 2e naam erachter zeggen zoals Balthazar of Mars. Maar meer een zachtere naam. Samuel Julian Ayden Thomas Benjamin
Omdat het recenter is, maar Nero staat bekend om het vervolgen van christenen en hoe die behandeld zijn is wel net zo erg als de Joden in WO2. En het is langer geleden dus veel minder massaal. Dus ja het is anders, maar ik zou het nou ook weer niet heeeeel anders noemen.
Serieus? Jij maakt de vergelijking met Adolf? Ik leg die link helemaal niet. Zo kan je alle kinder namen wel eerst na kijken of er niet toevallig ooit een slechte versie van was. Blijft er weinig over.
Ja sorry ik heb direct die associatie. Een keizer/machthebber die een bepaalde bevolkingsgroep uit wil roeien. Dat het langer geleden is en dat er geen beelden van zijn en nu geen mensen leven die het hebben meegemaakt maakt voor mij de associatie niet anders. Maar er zullen minnder mensen zijn die die associatie hebben dan dat er met Adolf zijn. En ik zou daardoor eerder voor Nero kiezen dan voor Adolf als het tussen die twee ging. En opzich vind ik Nero echt een leuke naam, daar gaat het niet om, maar het roept dit bij mij op. Ik bedoel het ook echt niet vervelend hoor!
Ik zou ook voor een 'zachte' tweede naam gaan, zoals Bastiaan, Melle, Jesse, Julian, Lucas. De klank van Nero is namelijk best hard, en ook de associatie die mensen met die naam hebben (ben ik bang)
Ik vind een 2e naam alleen toegevoegde waarde hebben als het een vernoeming of een bijzonder betekenis heeft. Dat geeft ook wat meer richting aan je keuze misschien? Overigens is het ook een redelijk bekend stripfiguur (zeker in belgie), maar bol verkoopt ze ook. Vind het wel een leuke naam overigens.