toegeven of niet?

Discussie in 'Babynamen' gestart door zomerwondertje, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Wij hebben al 2 meiden waarbij het voor mij en manlief al erg moeilijk was om namen te vinden die we beiden geschikt vonden.
    Nu heeft mijn man al 7 jaar een naam in gedachten waar ik me altijd tegen verzet hebt; voor mij riep ie geen mooi beeld op en herinnerde me altijd aan een hondje dat ik kende :).

Nu blijft hij voet bij stuk houden dat hij per sé deze naam aan ons kleintje wil geven (indien het geslacht klopt :) ). Ergens wil ik hem dat wel gunnen, zou uiteindelijk wel met de naam kunnen leven, maar langs de andere kant wil ik uit principe ook niet toegeven. er zijn namen genoeg die ik wel nog mooi vind, maar hij wil er nog niet over nadenken.
    Discussie genoeg dus hier

wat zouden jullie doen??

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Is de naam niet zo te veranderen dat jij hem ook geweldig vind??
    Of een naam die er op lijkt?
    Of opzoek naar een naam die jullie samen mooi vinden, en de naam van je man als 2e naam?

3. gusto

gusto Niet meer actief

Ik zou nooit een naam aan mijn kindje geven waar ik niet achter zou staan. Een naam is zo definitief en bepalend voor de rest van je leven.

Mijn man was ook helemaal weg van een naam, en ik heb er over nagedacht om hem dan maar 'zijn zin' te geven. Vond de naam niet heel lelijk, maar had er wel een bepaalde associatie bij. Maar ik stond er gewoon niet achter en was bang dat ik altijd zoiets zou hebben van, 'had ik maar'. Uiteindelijk hebben we een naam gevonden die weliswaar voor allebei geen eerste keuze was, maar waar we wel beiden achter staan. Vind dat heel belangrijk.

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    je moet de naam beide mooi vinden is mijn mening je kind loopt er toch zijn of haar verdere leven mee rond en daarom vind ik dat je er beide achter moet staan.

5. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    ik denk het ook dat als ik toegeef, ik altijd een wrang gevoel ga hebben. Alsof het voor mij idd geen topnaam was. Zou ook heel graag een zoektocht starten naar een naam die ons beiden aanspreekt, maar hij staat er echt niet voor over. alsof hij het deze keer gewoon wil beslissen.

nu ja, we hebben nog tijd om ruzie te maken ;). maar wou even kijken of het herkenbaar is :D

6. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Hahahaha ....moet gelijk aan de naam Fikkie denken, maar dat zal de naam niet zijn :p

Ik zou proberen om toch een naam te zoeken die je allebei leuk vindt. Lijkt mij verschrikkelijk als mijn kindje een naam had die ik niet mooi vind.

7. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    De naam als tweede naam? Of kijken of je er wel iets leuks van kunt maken?

8. Ontbijtkoekje

Ontbijtkoekje Actief lid

5 aug 2013
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou wel rekening houden met mijn man.
    Zeker als je zegt dat je wel met de naam zou kunnen leven.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou nooit een naam kiezen, die één van de twee niet mooi vindt. Je moet een naam beide mooi vinden, het is wel de naam van je kind. Dus een andere naam zoeken.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Jullie hebben de 1e 2 namen ook samen bepaald, dus waarom zou hij het nu alleen mogen bepalen? Ik zou als compromis voorstellen om zijn keuze als 2e naam te geven. Ook als jullie oudste 2 geen 2e naam hebben. Ga dan samen op zoek naar een roepnaam / 1e naam waar jullie allebei tevreden mee zijn. Zeker als je zegt dat het een wrang gevoel zou geven om toe te geven.

Alternatief is dat je hem eens vraagt WAAROM hij wil vasthouden aan een naam die jou niet aanspreekt. Is het een vernoeming naar een dierbaar persoon? Dacht hij al op zijn 15e: "Als ik een zoon/dochter krijg.... dan noem ik hem/haar..."?

Ik vind trouwens niet dat als hij een goede reden heeft, jij zou moeten toegeven. Maar dan weet je in ieder geval waarom hij zich nu zo koppig opstelt.

11. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Ben wel benieuwd naar de naam misschien kan je er samen een andere variant van maken ofzo? :)

12. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet toegeven allebei moet je de naam mooi vinden! Ik vind het ook niet eerlijk van je man....ik zou de naam als tweede naam geven en samen een leuke eerste kiezen!

13. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Aan de ene kant is het ook wel een mooi iets dat Papa echt speciaal deze naam kiest. Maar inderdaad je moet het wel beide leuk vinden. Misschien moet je het een kans geven en er even aan proberen te wennen door het vaker hardop te zeggen. Als je het echt niets vind dat moet je het niet doen. En wat andere al zeiden, als 2e naam doen?
    Ik ben nu ook wel nieuwsschierig geworden naar de naam.:D

14. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde. Bij alle kindjes.

15. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    mijn vriend heeft al jaren een jongensnaam in zijn hoofd die hij mooi vind en dat gaat het dan ook worden als het een jongen is... ik zou misschien zelf niet meteen voor de naam gekozen hebben maar vind het idee mooi dat ik later kan zeggen dat zijn vader jaren met die naam heeft rond gelopen en vastberaden was zijn zoon later zo te noemen.. daarnaast is dit zijn eerste en mijn derde en ik wil dit graag voor hem doen...

16. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    moet ik wel zeggen dat ik de naam wel mooi vind maar had het waarschijnlijk zelf niet gekozen.. als ik de naam echt lelijk vond had ik het misschien niet op kunnen brengen omdat ik mijn kind wel een naam wil geven die acceptabel is

17. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Als ik de naam niet mooi vind dan wordt het niet die naam.. haha klinkt hard maar zo is het wel. Andersom ook hoor, als hij de naam die ik kies 10x niets vind dan wordt die het ook niet.

Toch een compromis proberen te sluiten dus!

Deel Deze Pagina