Een tweeling dus... Voor onze zoon zijn we er uit; dat wordt Finn. Voor onze dochter hebben we 4 namen, maar alle 4 zijn ze het (nog) net niet... Olivia (vinden we wat lang bij Finn) Saar (populair) Evi (populair) Chloë (een naam die ze altijd moet spellen) Hebben jullie hier een idee over? Ook staan we open voor andere meisjesnamen. We zijn ons er van bewust dat het twee individuen zijn, maar we willen wel graag dat de namen een beetje bij elkaar passen. Alle ideeën zijn welkom!
Ik vind ze allemaal best ok bij Finn hoor (alleen Chloë vind ik net even teveel verschillen wat betreft stijl)! Vind persoonlijk Evi of Saar ook niet veel populairder als dat Finn is. Finn is volgens mij nog veel populairder nl Zelf zou ik als Finn vaststaat denk ik eerder kiezen voor: Eef ipv Evi (vind ik mooier) Elin Emma Liva Loïs Sara(h) ipv Saar (vind ik mooier)
Van de namen die jullie hebben vind ik Evi het leukst bij Finn. Tess, Mia of Liv vind ik ook wel leuk bij Finn klinken.
Alleen Chloë vind ik niet zo mooi en niet zo mooi bij Finn. Ik vind bij alle naamcombinaties, maar vooral bij tweelingen enige overeenkomst wel mooi. In Olivia zit de F klank van Finn en de i. Saar heeft evenveel letters en net als Finn 1 lettergreep. Evi heeft de F klank en de i van Finn. Evie zou ik nog mooier vinden want dan is het evenveel letters als Finn. Chloë heeft geen enkele overeenkomst en vind ik qua stijl ook niet echt passend. Anniek Bo Imke Isa Isis Jasmijn Lara Lina Loïs Lune, Luna Mara Nora, Nore, Noor, Noortje Tess Veerle
Wauw! Bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben mooie alternatieven genoemd, er zitten een aantal bij die ik ga overwegen. Chloë is mijn favoriet en Olivia die van vriend. We weten dan Finn ook een populaire naam is, maar die naam vonden we al mooi voor het een populaire naam werd. Opties zijn nog steeds welkom!
In elk geval de 4 van ons lijstje. Vriend vindt Liv ook mooi, ik minder. Ik vind Elin wel mooi, maar dan hebben we twee keer de in-klank. Noor en Juul ook erg mooi, maar komt in onze familie al voor... Hoe gaan we ooit de wauw/yes/dit-is-em naam vinden?
Zoë - vind ik erg mooi.. ook vanwege de betekenis 'leven' Livia vind ik ook leuk - en mogelijk af te korten nog tot liefkozend Livvy Megan Roos Kate / Katie /Katy
Finn, super naam ! Vind jullie meidennamen ook erg leuk. Van de eerste 4 namen zou ik denk ik voor Finn en Evi gaan. Maar moet zeggen dat ik Finn en Elin ook mooi bij elkaar vind passen. Succes!
Dit vind ik ook een leuke combi. Hebben jullie nog meer kinderen? Ik zou dan persoonlijk ook die namen meenemen in de beslissing. Succes met kiezen (altijd leuk om te doen)