Dag dames! We dachten dat we dé naam hadden voor deze mini maar hoe meer ik erover na denk, des te meer ik ga twijfelen. Dus ik vraag jullie naar jullie mening. We vinden ze allebei mooi alleen hebben mijn man en ik een andere mening over de 2e naam. Ben benieuwd! De achternaam bestaat uit 1 kort woordje, 1 lettergreep dus.
Vind ze beiden prachtig! Mae hoor je wel heel veel als 2e naam tegenwoordig. Maar waar mij dat normaal tegen zou houden (zoals je inmiddels denk ik wel weet ben ik ‘team unieke(re) namen’), verveelt deze naam mij nogsteeds geen moment! Uiteindelijk toch op Lexi Mae gestemd, omdat June niet direct duidelijk is qua uitspraak (kan ook op z’n Nederlands gelezen worden namelijk) én omdat ik de J uitgesproken als Dj gewoon iets minder mooi vind (gelukkig valt deze naam niet in de categorie Jayden, Jaylano, Jaydah, maar je snapt vast wel wat ik bedoel..). Edit: Mae was hier 7 jaar terug ook even kort in de running Ook andere namen, maar daar ben ik inmiddels blij om dat we die niet hebben gegeven Mae verveelt nog altijd niet zoals ik al zei
Bedankt voor je mening! Lexi Mae hadden we dus al, waar ik over ging twijfelen. Ik vind June erg mooi maar twijfelde dan weer over de combinatie met Lexi Ik begrijp wat je bedoelt! June is niet zo ehhhh ja hoe zal ik het zeggen.. Tokkie? Mijn 2 andere dochters hebben ook niet zo'n soort naam, de namen zijn vrij meisjesachtig en klassiek.
Exact dat vwb. een andere categorie naam Ik weet even niet meer of ik de namen van je dochters weet Maar zonder die te weten zou ik voor Mae gaan dus, met een lichte voorsprong Combinatie Lexi met June is wel gewoon goed vind ik
Ja ik kan ook niet echt kiezen, bind ze beode heel leuk. Lexi is de naam of roepnaam? Ik zou het zelf eerder als afkorting van alexis of alex(i)a gebruiken. Allemaal mooi en leuk! Lexi ook! Ik had zelf ook mae op mn lijstje.
Lexi is inderdaad haar roepnaam, die staat al vast. Beide dochters hebben 2 namen waarvan de 2e naam dus bijna niet gebruikt wordt maar wel heel mooi is. Vind ik dan.
Mijn andere 2 dochters heten Spoiler: Naam dochters Sophie Esmee en Romée Ivy Allemaal hebben ze de 'Mee' klank in hun naam, daarom vonden we Mae ook passend bij deze baby. Leuk feitje is ook dat mijn naam begint met een L en die van mijn man met een M wat dan weer de initialen zijn van Lexi Mae. Nog een feitje is dat mijn voor en achternaam beginnen met de letters L en M. Nou goed, hier kwamen we dus per toeval achter.
Ohhhh ik hou enórm van dit soort dingen! Dus nu gaat mijn stem nóg harder naar (Lexi) Mae! Funfact: zoals ik al eerder aangaf was Mae hier ook in de running 7 jaar geleden (als 3e naam voor de oudste, als dat een meisje had geweest). En hoe jouw jongste nu heet had onze oudste geheten als ie een meisje was geweest Nb. deels daardoor viel Mae dus uiteindelijk wel af als 3e naam, omdat we R.- 2e naam- Mae een beetje teveel ‘mee’ vonden
Helemaal niet relevant hoor, maar moest meteen denken aan een (wijlen) stand up comedian. Zijn achternaam is May en zijn dochter heeft hij April June genoemd. Dus April June May. Ik vind de Mae leuk(er) om dezelfde reden als wat jij omschrijft, de “mee” in de andere namen. Maar beide namen vind ik prima passen.
Zo is het cirkeltje rond! Ik heb dat nu ook met de combinatie van roepnaam en tweede naam voor de baby in mijn buik.. Dat maakt de keuze dan gewoon een soort "logisch" in mijn hoofd. Lexi Mae, heel leuk!
Mae Dat je bij June moet uitleggen hoe deze uitgesproken zou gaan worden is voor mij toch wel de doorslaggevende reden om dan voor Mae te kiezen. Want verder vind ik ze allebei mooi.