Welke 3 dagen van de week werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door vruchtje24, 27 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.205
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Leuk om het van iedereen te lezen. Ik hou het lekker bij de maandag, woensdag en donderdag. Als hij in de verre toekomst naar school gaat wil de de maandag, dinsdag en donderdag gaan werken.

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb nog geen baan gevonden voor na mijn verlof, maar wil sowieso gaan werken!!!
    En dan 3 dagen in de week.

Het liefst op maandag, dinsdag en woensdag.

Lekker achter elkaar zodat je daarna 4 dagen achtereen thuis bent!

De kleine gaat naar mijn moeder toe. En mijn vriend werkt in ploegendiensten en weet dus nooit zeker welke 2 dagen in de week hij vrij is.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit, behalve dat ik op woensdagen moet werken ivm overleggen en dat ik vrijdag vrij wil. In het begin werk ik drie dagen en als het ouderschapsverlof op is (of ik vind een andere baan want dat wil ik eigenlijk het liefst) dan ga ik weer vier dagen werken. Dus vrijdags sowieso vrij, kan ik tenminste nog eens met andere vriendinnen afspreken!

4. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Ik ga na m'n verlof op ma-di-do werken. Mij lijkt deze verdeling het prettigste aangezien je geen 3 hele dagen achter elkaar werkt. Zowel voor de kleine bij de opvang lijkt me dat rustiger, maar ook voor emzelf que drukte. Maar ook dat je op je werk geen 2 hele dagen achter elkaar weg bent.
    Ben nu ook altijd al op vrijdag vrij en dat vind ik echt heerlijk!

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Met het oog op de toekomst is ma-di-do een goede verdeling. Vaak zijn kindjes op de basisschool woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij, dus hoef je voor die dagen alleen de ochtend je kindje te missen.
    Bovendien vallen paasmaandag, hemelvaartsdag en pinkstermaandag alweer af.
    Voor het gevoel, maandags heeft iedereen opstartproblemen, en gedeelde smart is halve smart. Bovendien heb je op maandag je leuke weekend belevenissen nog vers in je geheugen...
    Dan dinsdag nog een dagje werken en meteen alweer een dag vrij.
    Op donderdag nog even doorbuffelen en dan lekker een lang weekend voor de boeg!

Maar geloof me, met een kleintje vliegen de weken voorbij.
    Kijk je eerst nog in andermans kinderwagen om een snelle inschatting te maken welk-kindje-is-groter? Om vervolgens erachter te komen dat opeens alle babies veeeeeel kleiner zijn/lijken dan jou kindje. Oeps, wat gaat dat vlug hè ;)

Groetjes van Kiki

6. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi dames,

ik wil als ik na mijn verlof weer ga werken de maandag woensdag en vrijdag gaan werken.

de woensdag en vrijdag waren al mijn hele dagen, en de maandag wou mn collegatje de ochtend wel vrij ( ik werkte de middag al) dus zo doende deze dagen.

opzich lijkt het me wel lekker steeds een dagje vrij er tussen, al is een paar vrije dagen achter elkaar ook erg lekker.

ook is het wel zo dat ik dus wel over 4 jaar zit met de woensdag middag en de vrijdag maar wie weet kan dan het rooster wel weer een keer veranderd worden...( i hope so)

Nou groetjes!

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik werk idd ook ma-di en donderdag. Ook alvast rekening gehouden met de toekomst, als de kleine naar school gaat.

En ook ik vind het heerlijk, vooral lekker de woensdag vrij en dan nog 1 dagje en dan weer weekend.

8. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Ik werk ook maandag, dinsdag en donderdag en dit bevalt goed
    Maandag en dinsdag even buffelen dan alweer een dagje thuis en dan hoef ik n og maar 1 dag en dan alweer weekend
    Voor mij een prima week indeling, maar de weken vliegen toch wel voorbij. De kleine man wordt morgen alweer 7 maanden

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik ga na de bevalling werken op woensdagochtend, en donderdag en vrijdag een hele dag.
    Vrijdag moest wel, i.v.m. onderbezetting, en dat kwam gelukkig ook goed uit, aangezien mijn moeder ook 1 dag wil oppassen en zij die dag altijd vrij is.
    En het lijkt me fijner om een paar dagen achter elkaar te werken en dan een lang weekend thuis te zijn. Maar goed, zo denk ik er nu over, ik ben benieuwd hoe het zal zijn na mijn verlof. ;)

10. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik ben zo jaloers. Ik wil ook graag 3 dagen werken. Wat voor werk doen jullie? Wat is jullie functie? Misschien zit er iets voor mij bij.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik zit zelf in de Welzijns sector. Daar is het altijd makkelijker om deeltijd te werken. Veel vacatures zijn zelfs deeltijd!!
    Ben nu werkloos, maar ben altijd Jongerenwerker geweest.

Alleen is dat na mijn verlof geen aantrekkelijke optie omdat je in de middag begint, tot s'avonds laat.
    Heb daar geen zin meer in met een kleine straks.

Dus ben me nu aan het orienteren op andere mogelijkheden binnen mijn sector.. Misschien het onderwijs!

12. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik zweer al 2,5 jaar bij ma,di en do...heerlijk om op woe een break te hebben (3 dagen achter elkaar lijkt me namelijk niks) en dan vrijdag een lang weekend in te gaan!

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ga om dezelfde reden als MissX werken op di, wo en vr. Donderdag lekker een break en met maandag erbij ook een lang weekend. Ik heb hiervoor gekozen omdat wo en vr de rustigste dagen op een kdv zijn en we dus op die dagen niet lang op de wachtlijst hoeven.

14. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik werk op de di, do en vrijdag. Lekker lang weekend en op woensdagmiddag ben ik altijd thuis voor mijn oudste dochter van 5.

Deel Deze Pagina