Hmm ik heb het gevoel dat ik iemand moet gaan slaan maar weet niet of dat het uwv is of me werkgever. In april m'n zwangerschapsverklaring aan m'n werkgever gegeven, daarna ergens (maar ook al laaaaang geleden) van hun de in te vullen papieren opgestuurd gekregen (met verkeerde verlofdatum al ingevuld) braaf meteen de boel ondertekend, teruggestuurd met een begeleidend briefje dat die datum niet klopte, per omgaande mailtje gehad van p&o dat alles ontvangen was en dat ze de datum aangepast hadden en dat ze het zouden opsturen naar uwv. Nu krijg ik dus vandaag een brief van het uwv dat mijn werkgever (of ik) heeft gemeld dat ik zwanger ben en of de datum van ingang van het verlof klopt.........nee dus, gelijk maar veranderd Bovendien: lekker snel want de datum die zij hadden is 6 juli ipv 20 dus volgens hun gegevens zou ik al bijna 2 weken met verlof zijn Oh en of ik ff voor de 21e de boel wil terugsturen incl. evt een zwangerschapsverklaring ondertekend door arts of vlos als ik dat nog niet eerder gedaan heb, zodat zij kunnen beoordelen of ik recht heb op wazo. JA zeg! Zij hebben alle tijd van de wereld en ik krijg 3 werkdagen om dat te regelen?? Heb totaal geen ervaring met het uwv dus weet niet of dit de normale gang van zake is, maar ik vind van niet eigenlijk. (nu heeft volgens mij mijn werkgever het probleem als het allemaal te laat is want bij mijn weten betalen zij mijn loon gewoon door en vangen zij van het uwv de wazo) Maar goed, moet die zwangerschapsverklaring nog weer mee? Begreep van mijn werkgever dat zij die samen met de papierwinkel naar het uwv zouden sturen, en de brief is onduidelijk 'als u die nog niet eerder aan ons gestuurd heeft' tsja...volgens mij wel dus. Ik kom de 22e bij de vlos en die vullen hem zo voor me in, da's geen punt, maar ja, da's na de 21e (en ik ga echt niet vandaag of maandag ook nog naar de vlos om dat te laten doen heb wel wat beters te doen, en zij ook :x) _________________
Pfffff.... als het eenmaal misgaat, gaat het ook mis he? Ik heb ook zoiets: ik ben 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan. Formulier ondertekend door mij en leidinggevende, bij p&o afgegeven. Krijg ik maanden later een brief dat mijn verlof 4 weken van tevoren ingaat. Zucht. Ik dacht nog: zul je zien dat dit me blijft achtervolgen. OK, de boel laten rectificeren bij p&o wat maar duurde en duurde. Dus ik landelijk p&o gecontacteerd, bleek dat ze allang een goede brief hadden gemaakt maar die lag nog bij mijn kantoor p&o afdeling. Wederom zucht. Maar het kwam uiteindelijk goed, ik heb nu een brief met bevestiging van de goede datum. Maarrrrrrr.......! Deze week brief van UWV: uw verlof gaat in 4 weken voor de uitgerekende datum. AAARRGGHH!!!!! Ik WIST het toen ik die eerste foute brief van mijn werkgever kreeg! En hoe moeilijk is het nou helemaal???? Ik heb eerst het UWV gebeld en die verwezen me natuurlijk terug naar mijn p&o-afdeling en die heb ik gebeld en die zouden het in orde maken. Op hoop van zegen dan maar.... Maar het UWV hoefde van mij geen zwangerschapsverklaring meer, alleen een belletje of mailtje van mijn werkgever dat de datum twee weken naar voren moet worden geschoven.
hier ook hetzelfde probleem. p&o heeft het inmiddels opgelost als het goed is, maar zal voor de zekerheid het uwv nog even bellen om te vragen of nu alles in orde is.
Meestal gaan dit soort dingen fout bij de werkgevers. Die zijn te laat met het insturen van de juiste papier.. Maar zolang jij je geld maar krijgt van je werkgever, is er voor jou niets aan de hand. Mijn werkgever ging mijn WAZO nog aanvragen, pas 1 week voordat ik met verlof ging. En dit wel op aandringen van mij. Klinkt stom misschien, maar ik wil graag dat MIJN administratie bij het UWV klopt..
Ja ik had ook gelijk zoiets van 'pfff, als je het ook niet zelf doet...' De afgelopen maanden al genoeg gedonder gehad met wergever ivm aflopende contracten die toch weer verlengd werden, loon wat daardoor later uitbetaald werd. Inmiddels een contract voor onbepaalde tijd dus dacht van alle onzin af te zijn, komen ze hiermee, grrrrrr prutsers. Zolang ik mijn geld maar krijg hoop ik nu stiekem dat het uwv er heeeeeel lang over gaat doen verder. Ik kan op dat formuliertje van ze gewoon de juiste datum opgeven en dan zal het allemaal wel goedkomen, maar baal erorm van de termijn waarop ze de boel terug willen, die zw verklaring hebben ze gewoon maar mocht ik die nog hebben moeten regelen dan had ik daar dus nog geen 3 werkdagen voor gehad (en aangezien ik pas de 20e met verlof ga eigenlijk nog maar 1, ik moet vandaag en het hele weekend nog werken!)
helemaal waar. alleen ga ik de uitkering van het uwv krijgen en ik zit er dan ook bovenop.. heb net gebeld en alles was binnen gelukkig, mijn aanvraag is eindelijk compleet
Ik heb een WW uitkering dus geen gedoe met een werkgever. Maar UWV zelf is helaas erg slordig met het zorgvuldig bewaren van papieren. Ik heb in juni mijn WAZO aanvraagformulier + de zwangerschapsverklaring opgestuurd naar het UWV (in dezelfde aangetekende envelop). Krijg ik gisteren een brief dat mijn aanvraag is ontvangen, maar dat zij een zwangerschapsverklaring missen..... Naaaaaa.... ik meteen bellen natuurlijk. Want ja, blijkbaar is die verklaring gewoon blijven zitten in de envelop of kwijtgeraakt door het UWV! Ik krijg dus tot 22 juli om hem alsnog in te sturen anders is er de kans dat ik kan fluiten naar een WAZO. Terwijl zij het kwijtraken! Maargoed, gelukkig had ik kopieen gemaakt van mijn zwangerschapsverklaring dus heb gisteren DIRECT dat papiertje nogmaals aangetekend opgestuurd.
Ik heb dus inmiddels ook voor de 2e keer een zwangerschapverklaring op moeten sturen terwijl mijn baas dat gedaan zou hebben. Laatst was er iets veranderd in mijn werksituatie en bel dat netjes door, staat immers ook op hun eigen papieren aangegeven, kreeg ik om m'n donder dat ik dat helemaal niet behoor te doen maar mijn werkgever...*zucht* Jouw baas moét dit allemaal fatsoenlijk regelen dus ik zou het lekker bij hem/haar neerleggen.
Inderdaad... meestal ligt het aan de werkgevers hoor. Die zijn vaak zo laks met dit soort dingen. Ik vraag mijn dagelijks WAZO-uitkeringen aan voor mijn klanten, maar nooit problemen met het UWV eigenlijk. @Assi, niet meer aangetekend versturen hoor naar het UWV . Bespaart je een hoop geld en het is ook echt niet nodig. Als je zelf kopietjes maakt van de dingen die je opstuurt (doe ik ook altijd) is een extra zwangerschapsverklaring snel genoeg naar ze opgestuurd. Vaak kan je deze ook faxen naar het UWV. Dat schiet helemaal lekker op Groetjes, Josien
Ja ik ben altijd zo bang dat het niet aankomt.. En dan betaal ik liever voor het aangetekend versturen, maar dan zit ik niet met de vrees of het wel aankomt of niet. Mijn ervaring is dat TNT post weleens wat kwijtraakt
Ik heb net ff met P&O aan de foon gehangen (om me officieel 'af te melden') en volgens hun hoef ik niet zelf nog een zwangerschapsverklaring op te sturen naar het uwv dat gaat via hun. Dus nu hoef alleen maar ff het formuliertje met de juiste datum op te sturen en kan ik vakantie gaan vieren tot de beeb er is!!!
Kleine tip nog!! Als je iets opstuurd naar het UWV, briefen, bijlages, verklaringen etc etc. Zet echt overal de BSN op. Oftewel je Sofi-nummer.. Als dat papieren los van elkaar raken, kunnen ze wel zien bij wie het hoor!
Ik heb sinds 12 juli recht op WAZO, maar wacht nog steeds op uitbetaling. Omdat het UWV eerder mijn zwangerschapsverklaring was kwijtgeraakt dus moest dat opnieuw, pfff. Ondertussen sta ik rood op mijn rekening want de automatische rekeningen worden gewoon afgeschreven. Sjezus, ik zou maar alleenstaand zijn, had ik nu een groot probleem. Ongelooflijk. Gisteren pas een brief ontvangen met toekenning WAZO. Betaling kon volgens een UWV medewerker dus niet lang uitblijven. Ben benieuwd.
Ik had gelukkig nu bijna per omgaande bericht van het uwv dat ik recht heb op wazo, per de juiste datum en het vastgestelde dagloon erbij. Ik laat het aan mijn werkgever om te controleren of dat laatste klopt, want zij betalen mij door (had inderdaad normaal loon in juli) en ontvangen de wazo van het uwv, als die te weinig berekend hebben kost het m'n werkgever geld dus die zal dan bezwaar aantekenen. maar je zult inderdaad maar alleenstaand zijn. Ik heb de afgelopen maanden wat gedonder gehad met contracten waardoor mijn loon 2x later werd uitbetaald door verschillende redenen. Gelukkig precies in de periodes dat mijn man zijn winstuitkering en vakantiegeld kreeg anders was het wel ff lastig geweest denk ik. En als je alleen bent is het nog wel ietsje meer dan alleen ff lastig. maar goed, hier lijkt het dus iig opgelost te zijn.
Nou, ik heb het gelukkig gisteren gestort gekregen. Had al sinds 12 juli recht op WAZO dus heb het met terugwerkende kracht gekregen. Ook weer een pak van mijn hart! @ Anira Thanks! Klopt, ik krijg het op mijn rekening gestort. Dus dan is het waarschijnlijk een wekelijkse betaling.
Heb gehoord dat het voor zelfstandigen niet veel beter gaat (en daar ligt het probleem toch écht bij het UWV - zoals ze zelf hebben gezegd tegen een kennis: het is dweilen met de kraan open). Mag er straks zelf achter komen...