Hallo allemaal, Mijn dochtertje is in de vakantie 3 jaar geworden en nu gaat ze deze week trakteren op de peuterspeelzaal. Alleen, ik weet effe niet wat... Wie heeft er leuke ideeën?
Ik Google dan altijd en ook op pinterest staan leuke ideeën. En wil je er veel werk aan hebben, wil je gezond? Allemaal opties om te zoeken op internet.
Ik heb van een lange vinger een prinsesje gemaakt Knip uit eetbaar papier een jurkje en kroontje smelt chocolade en doe het bovenste stukje van de langer vinger erdoor, nu kan je oogjes neus en mond erop plakken met van die versier dingetjes het kroontje erop. Alleen nog op een stokje en klaar. Makkelijk en ziet er ook echt heel erg leuk uit
mijn zoontje trakteert volgende week, ik doe een plak peperkoek waar ik met schrijfstiften streepjes in het midden zet, wordt een weg zeg maar. Dan erop een autootje van papier, 2 tegen elkaar met een doosje rozijntjes ertussen.
Ik had blokjes gewone cake en chocoladecake om en om op een sateprikker gedaan en daarboven op van papier een giraffenkop. Simpel, snel, lekker, goedkoop en niet overdreven groot en veel. Per kind 5 of 6 kleine blokjes cake.
Mijn dochter heeft met 3 jaar getrakteerd op uitdeelboekjes van woezel en pip met een doosje rozijntjes, leuk verpakt. Uitdeelboekjes heb je ook van kikker, dikkie dik, en nog veel meer
Mijn dochter trakteert morgen op verantwoorde cupcakes. Suiker is zo ongeveer verboden op haar kdv en ik wilde iets anders dan fruit. Ik heb een recept op internet gebruikt, als je het wil hebben zoek ik het even op. Het bestaat in grote lijnen uit appel, rozijnen en volkorenmeel.
Ik maakte voor beide dochters al een keer de lentebloemen van het boek van Tine Harleman: Nodig: mandarijn/cakeje/snoep om de 'bol' te vullen onderaan vloeipapier in bloemenkleuren groene servetjes groene buigrietjes satéprikkers groen krullint Hoe? Knip de satéprikker doormidden en steek de helft in het midden van de mandarijn of het cakeje. Knip ongeveer 3 cm van de bovenkant van het rietje en ongeveer 8 cm van de onderkant. Schuif het rietje dan over de satéprikker. Plaats de traktatie (cake/fruit/snoep) in het midden van het servetje, vouw deze rondom de traktatie en bind vast met een flink stuk lint. Knip rondjes ten grootte van een bierviltje uit het vloeipapier. Leg twee rondjes op elkaar, pak deze in het midden vast en vorm een bloem. Draai een puntje aan de onderkant, doe er eventueel wat plakband omheen en steek in het rietje.
Ik heb ook nog wel een tip voor je...misschien niet als traktie, maar als je het leuk vindt om als tussendoortje te geven. Banaan met ei mengen...en dan gewoon als muffin bakken.