welke 7 persoonsauto

Discussie in 'De lounge' gestart door Pompeltje, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar ervaringen met grote autos :)

We willen een auto die niet zwaarder weegt dan 1550 kg (ivm wegenbelasting) en die op lpg-g3 kan.

Ons oog zelf is gevallen momenteel op de opel zafira of de citroen grand c4 Picasso.

Iemand ervaringen met 1 van deze 2 auto's? Of andere adviezen. Alles staat open behalve de Renault grand scenic (de espace is te zwaar) hier hebben we geen goede ervaringen mee namelijk.

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik zie al die citroentjes altijd langs de weg staan met pech. voor ons nooit een Citroën!

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik ben zelf ook opzoek naar een andere auto en heb ik beide auto's proef gereden. (In meerdere exemplaren)

de zafira vond ik zelf een fijne auto om in te rijden. Lekker pittig en echt ruim van binnen. Echter als je de achterste stoelen omhoog hebt valt de kofferbak ruimte behoorlijk tegen... maar verder een fijne auto...

de grande picasso is een mooie ruime auto echter vind ik persoonlijk in de diesel uitvoering dat er te lichte blokken in liggen. De 1.6 kon het net aan. De 2.0 werd al wat beter maar de pk's van beide blokken waren net wel net niet toereikend voor een auto van dit gewicht. Erg jammer waardoor ik al snel de irritatie had dat ik heel ver van te voren in moest schatten hoe en wanneer ik in ging halen.
    Vind ik persoonlijk niet prettig rijden.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Als je erop gaat letten zie je ook zat andere merken langs de kant van de weg staan. Dat het bijna alleen citroens zijn is natuurlijk totaal nergens oo gebaseerd. Het kan namelijk ook zo zijn dat er momenteel veel van dit merk oo de weg rijd. Tja dan zie je ze ook vaker staan.
    Ik zie nooit een Infinity langs de kant staan omdat die veel minder vertegenwoordigd zijn op de weg. Terwijl ook die gewoon pech kunnen krijgen

5. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    De Opel Zafira ligt hoger als 1550 kg...

6. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    opel zafira hebben wij thuis altijd gehad..zeer fijne auto!

7. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee opel zafira uit ongeveer 2006 / 2007 op lpg-g3 liggen sommige zelfs onder de 1450 dat zal het aller mooiste zijn voor ons.

We rijden nu overigens een citroen xsara Picasso en hebben ook al een opel gehad ( de vectra )

Over allebei de autos gewoon tevreden eigenlijk meer over de citroen want die heeft minder mankementen. Maar denk dat, dat ook een kwestie is van geluk hebben omdat het toch geen nieuwe auto is.

Bedankt voor de tips tot nu toe al, ons hart gaat het meeste uit naar een Zafira maar de verhalen op Lpg zijn daar nogal verschillend over. En een benzine is echt te duur voor ons en een diesel rijden we niet genoeg voor

8. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL

bedankt voor je ervaringen :)

Hier komt er een 4e dus zal 1 stoel achterin ook plat kunnen voor kinderwagen/boodschappen. Dat is dan wel een voordeel en heb je stukje meer ruimte.

Wij hebben in allebei nog geen proefritjes gemaakt dat willen we dit weekend gaan doen.

9. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    #9 happyglow, 12 dec 2013
    Laatst bewerkt: 12 dec 2013
    Het is niet echt dat we erop letten maar telkens als we een auto langs de weg zien staan met pech is het vaak een citroen, het is mijn man ook opgevallen zonder dat ik de opmerking had gemaakt dus of het is inderdaad zoals jij zegt of wij komen gewoon altijd citroentjes tegen haha Voor ons in ieder geval een rede om nooit een citroen te kopen.

10. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Wat vind je dan van een VW Touran?

Een bekende van ons werkt bij de ANWB en die ziet toch echt meestal de franse merken staan hoor! (Peugeot, Citroën, Renault).

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hier ook geen Franse auto. Staan er toch echt om bekend dat ze vaak storing hebben.
    Zelf ook een 7 zitter. De Opel Zafira. Vreselijk burgerlijk. En in vergelijking met onze vorige Ford kraakt er van alles binnen in....maar ....erg praktisch. Er zijn maar weinig 7-zitters die nog een beetje kofferbak overhouden als alle stoelen recht op staan hoor! Bij de Zafira kun je de stoelen wel mooi wegwerken in de bodem. Wij zijn wel voor een comfort uitvoering gegaan. Kun je de stoelen etc allemaal wat beter afstellen, climate control, enz. Wij zijn tevreden!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Misschien is de Dacia Logan MCV nog een optie? Die zijn in elk geval vrij licht...

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Absoluut de Mazda 5! Wij hebben hem sinds gisteren. Wat een geweldige wagen. Schuifdeuren zijn ideaal. Hij zit maar op 1400 kilo.

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Peugeot 807. Franse auto maar in ons geval 1 zonder problemen.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Ford grande c-max of s-max. Hier de c-max en bevalt heel erg goed.

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    dat de franse merken storingen hebben is al lang niet meer zo heb ik me laten vertellen.

wij hebben een dacia logan. Geen schoonheid maar wel goedkoop, praktisch, niet zwaar in gewicht en de laagste onderhoudskosten.... bevalt ons prima!

17. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen met een Renault Espace, die stond vaker langs de weg dan er op. Daarna een Chrysler Grand Voyager geocht en dat was een ideale wagen, helaas ging het spruitstuk kapot en zat het repareren niet binnen het budget, dus de deur uitgedaan. Nu hebben we geen auto meer, maar als er eentje komt zal het weer een grand voyager zijn, of evt een multipla (maar die is 6 persoons)

18. ikbenderweer

ikbenderweer Actief lid

4 apr 2013
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier opel zafira..

ideaal, hebben 1 stoel neergeklapt zodat er gewoon een kinderwagen/buggy in kan en/of boodschappen.
    geen ruzie meer op de achterbank iig :)

19. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt weer voor alle reacties we kunnen er zeker wat mee

Gaan dit weekend kijken en proefrijden in een opel zafira uit 2006 :)

Mazda 5 kunnen we inderdaad ook eens gaan kijken. Weet alleen niet of die geschikt zijn voor op lpg net zoals ford volgens mij zijn ze beide er niet geschikt voor. (even navraag naar doen ook)

nogmaals bedankt

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Peugeot 307 SW :) Kan je 2 stoelen achterin zetten !

Deel Deze Pagina