Hoeveel beenruimte heb je helemaal achterin? Want als dat vergelijkbaar is met de zafira en de 307, schiet dat niet echt op, (in kleermakerszit op de achterste stoelen moeten).
S-Max hier. En heel tevreden van. Er kan achteraan zelfs een volwassene zitten (niet handig als hij/zij 2m is, maar tot pakweg 1m80 kan het prima). Met 1 stoel uitgeklapt op de 3de rij heb je nog een ruime bagageruimte. Maar zelfs met alle stoelen is de bagageruimte nog goed (Bugaboo past er dan ook nog bij). Daarnaast is het vooral interessant dat hij veel extra opbergruimte heeft. Onder de laadvloer achter de 3de zitrij is nog een groot vak waar je nog heel wat in kwijt kan. Ook onder de voeten op de 2de rij zit er een vak, en aan de zijkant van de 3de rij, en vooraan centraal op het dashboard, de vakken in de middenconsole zijn ook ruim en het handschoenenvak idem. Dat scheelt ook enorm. De stoelen zijn trouwens snel en makkelijk in en uit te klappen, ik kan het ook zelf en inmiddels zelfs met een kind op de arm. Da's blijkbaar ook niet altijd zo eenvoudig.
De S max ziet er ook goed uit inderdaad! En belangrijk is ook dat je de stoelen makkelijk kunt inklappen of weghalen. Wij hebben nu ook van die verborgen vakken in de vloer, dat is ideaal inderdaad. Daar liggen standaard flesjes water, doekjes, luiers en een ehbo koffertje. Kan je bij de S max ook de middelste stoel van de 2e rij weghalen? Dat lijkt me helemaal handig namelijk. Kunnen de oudste 2 zelf naar achteren. Qua kosten: De gezinsauto die we nu hebben is ook een zuiplap dus dat zal niet veel uitmaken met een slag grotere auto. We hebben nu ook een automaat, das echt heerlijk maar wel duur rijden..
Weghalen niet, maar inklappen wel. Elke stoel is individueel in of uit te klappen. En de stoelen op de 2de rij zijn ook individueel te verschuiven (naar voor of achter, zodat je de 3de rij meer beenruimte kan geven). Om de 3de rij te bereiken, kan je de zijstoelen van de 2de rij met één hendel neerklappen en naar voren schuiven. Mijn oudste is 8 en kan dat zelf. Het stoort ook niet dat er een zitverhoger op die stoel staat (met een groep 0 of 1 stoel erop kan het niet uiteraard). Voor ons nu is het een ideale auto. Ik heb nl. regelmatig vriendinnetjes of nichtjes te vervoeren. En naar bvb. de Efteling gaan opa en oma gewoon mee in onze auto, dat scheelt toch qua parking. Het is wel niet de auto die we voor vakantie gebruiken, maar hij zou er wel perfect voor kunnen dienen.
In een zafira hoef je echt niet in kleermakerszit te zitten achterin hoor! Onze dochter van 14 zit daar nog gewoon. Die is 1.60 lang. Wij vinden m fijn, inderdaad met vier Kids kan 1 stoel omlaag voor de bagage.
Alleen kan je in de Zafira geen 3 kinderen op de 2de rij in een kinderzitje plaatsen: ziehier, de zafira viel hier om die reden af.
Wij hebben een Renault Grand Scenic. Voor de normale ritten gaat dit prima. We kunnen er prima met zijn zessen in (7 stoelen) en dan kan de duowagen ook nog mee. Als we op vakantie gaan gaan we wel met 2 auto's.
Wij hebben een toyota avensis verso. Heerlijke auto! Wel 3 stoelen op de middelste rij en 2 achterin. Maar alle stoelen kunnen eruit, dus je kunt ook op de middelste rij de middelste stoel eruit halen. Wij hebben 6 stoelen erin, eentje op zolder en dan hebben we nog heel veel kofferbakruimte. Voeten kun je zeker als kind goed kwijt.
Dat is dus echt niet zo hoor! Bij de 307 kun je de stoelen allemaal indelen zoals je wilt wij hebben dochter van 2 op een stoel op de 2e rij in een isofix autostoel en haar stoel hebben we dus naar voren geschoven mijnstiefzoon van 9 die ruim 1.40 groot is en schoenmaat 37/38 heeft pas met gemak op de derde zitrij... Uiteraard zonder in kleermakerszit te zitten. Nu zit ik in het midden op de tweede rij omdat ik het fijn vind om mijn zoontje van 5 weken in de gaten te houden en mijn zoontje naast mij in een maxicosi met isofix base... Ik heb genoeg ruimte en als we willen last mijn dochters zitverhoger ook nog gewoon op de middelste stoel op de tweede rij... Of een jongen van 14 er nog past dat durf ik niet te zeggen maar die kan dan gewoon op de tweede rij en dan een kleiner kind achterin.... Wat ik eerder al zei je kunt ook 2 stoelen achterin plaatsen en 2 op de 2e rij zodat je naar achter kunt lopen. De stoelen zijn erg makkelijk te wisselen... En allemaal naar beneden te klappen. Wij hebben een diesel die is echt ontzettend zuinig! Wij rijden 1 op 25 echt heerlijk en het is er een uit 2006.
Wij kwamen voor dezelfde keus te staan. En hebben inmiddels een renault espace aangeschaft. Deze keus gemaakt vanwege alle volwaardige stoelen. Ook met het oog op de toekomst, en iedereen ook tijdens langere reizen comfortabel kan zitten. Als onze jongste geboren is, maken wij een 6 opstelling met de stoelen. Wij hebben alle kids nog vrij klein, en kunnen de kids en wijzelf tussen de stoelen door. Om onze 2 oudste kids (die gaan achterin) evt te helpen met gordel etc. Voor nu genieten we nog van een enorme kofferbak.
Wij hebben een Opel Zafira A en vinden het een heerlijke auto. Voor ons punten die de doorslag gaven deze aan te schaffen waren: altijd 7 stoelen bij je en wanneer niet nodig in de bodem weg te werken. Beenruimte is meer dan voldoende. Volwassenen kunnen hier prima zitten. Ook voor langere stukken. Dochter van 13 en 175cm zit bijvoorkeur helemaal achterin. Samen met de jongste zodat daar de kinderstoel kan en er geen getrut is met gordels die weer los moeten bij de kinderstoel omdat de middelste bank anders niet naar voren kan. Achterste rij zitten de stoelen fijn Wanneer alle 7 zitplaatsen in gebruik zijn kan er nog een wandelwagen mee. Wegenbelasting is de Alijn het goedkoopste van alle 7 zitters. Benzineverbruik is netjes. Gemiddelde aanschafprijs is goed op te brengen. Succes met het maken van je keuze!
Wij hebben een Renault grand scenic en ik (1.67) kan nog op een stoel op de achterste rij zitten. Het zit niet super comfortabel dus naar zuid-Frankrijk zou ik niet willen, maar het past wel. Voor kinderen zijn het prima plekken. Je kunt de middelste bank naar voren schuiven zodat je meer beenruimte hebt achterin.