Weer een energietopic: Wij zijn door de hoge kosten(270 euro en nog bijbetalen)niet meer tevreden over Nuon,als je service wil moet je ervoor betalen ect..Dus tijd om over te stappen,denken aan groene stroom,stuk voordeliger.Waar zitten jullie bij en waarom,ook hoor ik graag de maandelijkse kosten,want bijna 300 euro is toch niet normaal!Alvast bedankt voor de reactie.
tja hier is nuon echt de voordeligste. in ons oude huis betaalden wij ook 260 euro nu nog maar 107. dit huis is heet erg geïsoleert
Maar hoeveel verbruik je dan? Alleen als je dat weet kun je vergelijken. Wij hebben ook nuon, en betalen 150,- voor stroom en gas, en krijgen nog geld terug.
nuon is ook de duurste energie leverancier wat je kunt doen is energie maatschappijen vergelijken via een vergelijk site neem nooit Nederlandse energie maatschappij en geen oxxio greenchoise en electrabel vinden wij het beste we betalen maar 64 euro per maand
Dat hangt echt af van je persoonlijke situatie, want hier is nuon veruit de goedkoopste. Maar als iedereen bedragen gaat opnoemen is dat toch appels en peren vergelijken? Als wij nou 1500 kwh verbruiken en jullie 6500, dan kun je dat toch niet vergelijken?
Hoi allemaal,bedankt voor jullie reacties!Moet zeggen dat we extreem veel verbruiken(vergeleken met gemiddeld) Electriciteit 4000kwh per jaar. Gas 3000 m3 per jaar. Moesten nu nog vaak bijbetalen. Kreeg een aanbieding bij creenchoise,electra 5000kwh per jaar en gas 3000m3 per jaar,voor 185 euro per maand wauw! Ik de Nuon gebeld,zeggen ze we gaan kijken wat we kunnen doen om hier nog wat onder te gaan zitten,we willen U immers niet als klant kwijt!Erg netjes dat wel,maarrrr ben ik even ge..... de afgelopen jaren.!Zo zie je maar als je niet op je centen let... Bedankt!
Hoezo ben je ge....? De Nuon kan het toch niet helpen dat je verbruikt wat je verbruikt? Hier is Nuon ook het goedkoopst. Wij hebben ons tarief ook vastgezet paar jaar terug, toen waren de kosten per m3 en kw/h laag en daar profiteren we nog steeds van. Goed om je heen kijken en kleine lettertjes lezen loont. In ons geval sowieso.
Als energieprijzen gaat vergelijken let dan niet alleen op de kwh prijs en die per m2 gas. Maar let dan ook op de andere kosten. Zie je bijvoorbeeld dat ergens de kwh prijs ergens goedkoper is, kan het best zijn dat daar de vastrechtkosten opeens wel eens stuk hoger zijn. Succes met je speurtocht! Ps dat nuon nu aangeeft dat ze er misschien onder willen gaan zitten om je niet kwijt te raken. Betekent niet dat je de afgelopen jaren de hoofdprijs hebt betaald. Maar misschien dat je beter een ander soort contract had kunnen hebben. Of dat er binnenkort weer 'actie'-contracten aan zitten komen.
Oxxio hier, wij betalen 140 euro per maand. Maar de service is echt waardeloos en ik kan het ook niemand aanraden. We hadden een eindejaarsafrekening gekregen van het gas, of we even binnen 7 dagen 1347 euro wilden overmaken. Nou echt mijn bek viel open toen ik die brief las. Uiteraard meteen gebeld, want dit kon gewoon niet kloppen. Volgens Oxxio klopte het wel, en zo niet dan moesten we dit maar met Nuon (vorige leverancier) en Netbeheer regelen. Van het kastje naar de muur en weer terug. Uiteindelijk een betalingsregeling getroffen voor een bepaald aantal termijnen, krijgen we na een maand weer een brief dat ze dat hoge bedrag binnen 7 dagen wilden hebben. Het correctieverzoek wat we hadden geëist was nog niet eens uitgevoerd en ze hadden die termijnbetaling ook aan hun laars gelapt. Ik weer boos gebeld, en uiteindelijk kwam het er dus op neer dat meneer Oxxio ons 2000 m3 gas teveel had gerekend. Meterstanden hadden wij altijd gewoon goed doorgegeven. Ineens kon -ie dat gewoon in zijn computertje zien en hoefde Nuon en Netbeheer nergens aan te pas te komen. Als we hier dus niet achteraan waren gegaan, hadden we bijna 1000 euro teveel betaald. Eén groot oplichtersbedrijf als je het mij vraagt. Goed, heel verhaal. Maar ga in ieder geval NIET naar Oxxio. Wij stappen zo snel mogelijk over.
ik lees mee. wij willen ook zsm overstappen! nu hebben we nuon maar t schijnt veel goedkoper te kunnen (had mn schoonmoeder voor osn uitgerekend) ben benieuwd. heb er alleen niet zo veel verstand van
wij zitten bij greenchoice. op zich ben ik daar altijd heel tevreden over. in ons vorige huis betaalden we ons maandelijks bedrag en kregen altijd een paar centen terug. in dit huis is het helaas andere koek. het is een ongelooflijk koud huis en we hebben ons voorschot met 50 euro opgehoogd. nog kregen we een eindafrekening waar we 650 euro moesten bijbetalen. ik weet nu ook niet zo goed meer hoe of wat. al die jaren nooit hoeven bijbetalen en nu al 2 keer. we kijken het dit jaar nog aan hebben we afgesproken,maar overstappen zie ik niet zo zitten eigenlijk. op zich is de service enzo erg goed. maar die abnormaal hoge rekening elk jaar zit me toch ook niet lekker. en als ik dan kijk naar de alternatieven... de nederlandse energie maatschappij zijn meesteroplichters, de oxxio hoor ik alleen baggerverhalen van, nuon krijg ik niet echt hoogte van en essent komen we zelf vandaan.