hoi hoi, gister nadat we naar de bios waren geweest belandden mijn vriend en ik in een café. de muziek stond echt megahard, deed gewoon echt pijn aan mijn oren! vorige week met een concert precies hetzelfde. ik wil voorkomen dat ik gehoorbeschadiging krijg door dit soort dingen, maar enigzins niet zichtbare oordoppen zijn al gelijk op maat gemaakt en meer dan 100 euro. daar wil ik best over een tijdje in investeren, maar nu ik aan het afstuderen ben en tijdelijk niet werk heb ik dat geld gewoon even niet. zitten er meer met dit probleem en wat doen jullie ertegen? weet er iemand waar ik oordoppen kan krijgen die niet als oranje of blauwe bollen uit mijn oor steken maar gewoon doorzichtig ofzo zijn en die wel een redelijke prijs hebben? groetjes Marieke
je hebt bij de drogist een soort wax die kneed je en stop je in je oren....die zijn geel...maar je kunt als je lange haren hebt ook je haren erover laten vallen.... maar als je zo'n oorpijn hebt zou je dan niet eens naar de dokter gaan..want als ik in de kroeg sta heb ik dit niet....en versta ik mijn naaste buren nog wel...misschien kijken ze of ze iets kunnen vinden.. succes
zit die wax dan alleen in je oren of steekt dat ook uit? ik had alleen pijn in mijn oren omdat de muziek echt te hard stond, normaal heb ik dat ook niet. het was zaterdagnacht en de cafés stonden echt op uitgaansmodus, met enorme boxen die staan te dreunen enzo. als ik normaal naar een cafe ga heb ik daar geen problemen mee. ik weet dat mijn gehoor nu nog goed is (ik zing dus hou dat echt wel in de gaten ) maar dat wil ik ook zo houden.
wij hebben er ook 1 op maat laten maken, via het werk van mijn man dus gratis! Ik weet niet of ik ze ga gebruiken. We gaan 22 december naar anouk en ik neem ze wel mee maar of ik ze ga gebruiken :
Bij de drogist heb je van Otalgan oordopjes, die zitten in een leuk plastic gekleurd doosje, 2 paar. Die neem ik altijd wanneer ik naar concerten ga of verjaardagen van een bepaalde tak vd familie waar de muziek altijd ERG hard staat. In principe is het de bedoeling dat je de oordopjes gewoon oprolt tussen je vingers en dan helemaal je oor in duwt. Je ziet de doppen dus alleen als je recht in iemands oor kijkt.. En dan nog, ik heb liever dat iemnad mij gek vind met mijn oordoppen dan dat ik zere oren heb hoor!
Ja herrie stoppers heten die. Die zijn geel en kun je erg ver in je oor doen. moet je echt heel goed kijken willen ze die zien. Ik slaap er altijd mee. Ook met slaapmasker erbij ( ik word van elk geluidje wakker en ik kan ook niet tegen licht)
Je hoeft niet meteen naar de dokter hoor als het pijn doet. Soms staat de muziek gewoon echt te hard. Ik heb er nooit last van, totdat 1 of andere dj in de HMH bezig was. En niet alleen ik, maar iedereen stond met zijn vingers in zn oren. Als je wilt dat ze de dopjes niet zien zou ik er ook op letten of ze ook niet zichtbaar zijn in black light....anders loop je ook voor aap.haha
Je moet echt van die op maat gemaakt hebben. Kosten wat meer,maar kwaliteit is echt top. Je hoort alles nog steeds hetezelfde,maar dan zachter (dus tonen blijven zuiver etc, itt herriestopper). Je oren zijn echt belangrijk hoor! Google maar eens op decibel schema's. 90 Db, mag je 7 of 8 minuten per dag in staan en dan kunnen je oren zich herstellen. Blijvende schade is snel aangebracht aan de oren. Succes!
gewoon even langs beter horen en dan die oordoppen bestellen die ze op maat maken. 120 euro weet je alles. en dan 10 euro verzekering erbij voor 2 jaar en dan heb je ook bij verlies of diefstal 1 malig recht op nieuwe dopjes! ik zelf heb ze ook laten maken en ik ben er erg blij mee. ik heb zwarte en paarse filters. speciaal voor uitgaan en zo. gr laura
nee laura28 beter horen doe je bij schoonenberg haha maar zal ze inderdaad dan gewoon op maat laten maken is het aller beste
waarom zou je ze niet in doen.als je met die dingen in gewoon alles het zelfde hoort maar het dan alleen gefilterd hoord. ik vindt het supper dingen. gebreuk ze dan ook vaak. voor naar de kroeg of naar een feest. maar ook als ik met me raam open rijd inde auto is het erg prettig.
Het is zelfs zo, het wordt niet zomaar gefilterd, maar al het geluid wordt over het algehele frequentiegebied verzwakt....Het werkt dus alsof je een volumeknop zachter zet. Bij Schoonenberg hebben we ook 3 verschillende filters voor deze gehoorbescherming, 9dB, 15dB en 25 dB. Het meest wordt de 15 gekozen...ps ben de vriend van Natassie
die op maat gemaakte komen er zeker, maar nu nog niet. heb er gewoon nu geen geld voor. als ik werk over een maandje of 4 is het geen probleem meer, maar we leven nu van 1 inkomen terwijl ik wel dure studiekosten enzo heb. ik heb net op drogisterij.net doorzichtige oordoppen besteld, die worden vrij positief gerecenseerd dus daar hoop ik nog die 4 maanden mee vooruit te kunnen.