Hey meiden, Als alles goed gaat beval ik met een maandje van mijn langverwachte wonderkindje.Ik heb bijna alles al in huis, maar ik zoek nog een kruik. Ik heb ooit ergens zo'n pittenzak-kruik gezien in de vorm van een langwerpige warmwaterkruik. Leek me ideaal: Opwarmen in de magnetron, gewoon in een kruikenzak stoppen en hopla, heerlijke warmte en steun voor mijn smurfje zonder het risico op lekken. Maar... Ik weet niet meer waar ik dat ding heb gezien. Heeft één van jullie enig idee? Of heb ik die kruik gewoon gehallucineerd omdat ik dacht dat het ideaal zou zijn, maar bestaat hij uitsluitend in mijn hoofd? Belle, demente koe.
Webshop-Helga.nl - Moederdag tip - overzicht pittenzakken - De winkel voor pittenzakken / warmtezakken en kuffelberen / warmteberen Bekijk bijlage 3327 Heb je daar misschien iets aan? Verder dacht ik eigenlijk dat die pittenzakkruiken niet gebruikt mochten worden, maar ook ik ben vergeetachtig hoor ! Haha! Succes in ieder geval !
bij mij is laatst zo'n pittezak in de hens gevlogen ondanks gebruik volgens gebruiksaanwijzing.. Ik zou zo'n ding dus niet meer bij mijn kind willen hebben!
Je mag het inderdaad niet bij je kleintje gebruiken... in mijn oude woonplaats waren er 2 ouders die het gebruikte 7 jaar geleden... en die is bij de baby in bed gaan smeulen.... gelukkig roken de ouders het vrij vlug en heeft het kindje het overleeft. Maar als je de foto's van het matrasje gezien hebt (daar zat dus een diep zwart gat in) dan wil je dat niet proberen.... Sinds dat incident word het dus afgeraden in bed.
Je mag geen pittenak gebruiken voor een baby. Ze worden veel te heet en ze zijn gevaarlijk. Dus hallucinatie of niet, je hoeft niet verder te zoeken. Je zal toch voor de ijzeren waterkruiken moeten gaan. Die houden jullie mooie wondertje het beste en veiligste op temperatuur!
Was ik dus niet zo vergeetachtig als ik dacht ! Maar oke, kiezen jullie ervoor wel een pittenzak te gebruiken, mag dat natuurlijk. Dat het afgeraden word betekend niet dat het verboden is !
Kijk, ik wist dus niet dat die dingen gevaarlijk zouden kunnen zijn. Nooit bij stilgestaan ook: Wij gebruiken voor onzelf ook wel eens zo'n ding, maar dan in een andere vorm, en we hebben echt nog nooit meegemaakt dat die te heet werd of ging smeulen. Maar als ze afgeraden worden, dan kan ik inderdaad beter een gewone babykruik halen. Bedankt voor de info, meiden!
Volgens mij hangt het af wat voor pittenzak het is. Kersenpitten (een zgn. hittepit) wordt volgens mij idd afgeraden voor babies, maar ik had er een gevuld met lijnzaad in mijn kraampakket (Menzis) zitten. Zou toch raar zijn als die zakken afgeraden worden en dat ze die dan in zo'n kraampakket stoppen? Ik heb trouwens ook twee van die 'ouderwetse' kruiken, dus bij twijfel gebruik ik hem gewoon niet voor de baby.