Welke aanvullend pakket??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joos1978, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik ook wel, maar ik wist het niet zeker. Thanks!

2. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik ben ook bij VGZ verzekerd, basis + Gezins pakket. Alles zit er in, heb nergens voor hoeven te betalen. 15 uur extra kraamhulp. Ook osteopaat ed wordt vergoed (tot 600 euro pj, tenminste voor 2012, voor volgend jaar moet ik nog uitzoeken) en tandarts tot 500 euro. De premie voor dit jaar is 153,20 voor volgend jaar dacht iets van 155 euro. Pittig, en het zal vast wel goedkoper kunnen, maar ik vond het een prettige gedachten dat ik geen rekening achter zou krijgen voor allerlei kosten.
    Oh ja en bij het kraampakket zat een tummytub! Leuke verrassing :D

3. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Ik ben bij VGZ verzekert, krijg alles vergoed, heb het gezin pakket.

- max aantal uren volledig vergoed kraam zorg (dus bij bv 49 uur?)
    - 15 uur extra kraam zorg
    - zwangerschapscursus, vergoed tot 400 euro (evt ook te gebruiken voor bv ehbo cursus, is gewoon vast jaarlijks bedrag dat je kunt gebruiken voor van alles en nog wat aan cursussen en dus ook zwangerschaps cursus)
    - poliklinische bevalling, zonder medisch in ZH, volledig vergoed, geen eigen bijdrage.
    - ziekenhuisbevalling volledig ook kamer enzovoort geen eigen bijdrage.
    - een geboorte tens (80 euro vergoed)
    - kraam pakket (volledig, plus cadeautje )
    - huur klossen, po, en zo'n steun om recht op te zitten, evt douch stoel enzovoorts.
    - huur kolf voor een bepaald aantal weken (bij kindje in zkh)
    - lactatiekundige tot een bepaald bedrag.
    - pffft was dat het? Weet niet wat je nog meer wilt weten?

Ook na bevalling veel aan gehad, fysio (voorkeurshouding), osteopaat beide volledig vergoed.

Ik ben dit jaar met deze verzekering bevallen, heb geen rekening gezien :D

Succes met je keuze want het is echt een gedoe.

4. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames! Ik heb een vraag in het verlengde hiervan. Ik ben op dit moment aanvullend verzekerd bij Menzis, extra verzorgd 2. Maar... Ik ben uitgerekend op 2 januari 2013.... Mijn plan was niet om volgend jaar weer zwanger te raken en ik zou dus het liefst weer terug gaan naar de basisverzekering. Bij mijn zoontje beviel met 36 weken maar dat zegt voor nu natuurlijk niks. Weten jullie tot wanneer je uiterlijk kunt overstappen. En zal ik er dan op gokken dat ik nog in 2012 beval? Wat zouden jullie doen?

Deel Deze Pagina