Dat heb ik ook wel een beetje bij al het landelijke, ik zou het alleen eerder omschrijven als rommelig of truttig. Maar dat voorbeeld wat ik liet zien, dat vindt je dus ook te?
Geen probleem, misschien een verkeerde woordkeuze van mij. Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik een bepaalde stijl moet uitdrukken dus heb ik het hier maar over chique.
Wij hebben dezelfde basiskleuren in huis (net verhuisd, dus was een mooie kans) We hebben 1 groot schilderij aan de muur die ik zelf heb geschilderd met mintgroen als achtergrondkleur. Verder hebben we een dochter dus een roze boxkleed, roze loopstoeltje etc. En verder hebben we wat boeken in de boekenkast die ook de nodige kleuren hebben haha. Dus zonder echt speciaal accessoires te hebben gekocht, vind ik het gekleurd genoeg zo .
Valt wel mee op zich, de kleur is rustig en neutraal. De rest van het interieur heb ik in simpele, strakke vormen met een tikje klassieke accessoires (een simpele krans, een grote etagere en wat windlichten van glas) De meubels zijn grijs, dat spreekt ook niet echt. Als ik lichtroze toevoeg, wordt het dan niet zoals jij zegt, truttig? Het is zo lieflijk. In woonblaadjes doen ze dan vaak heel veel verschillende kussentjes in een bepaalde kleur met verschillende tinten daarvan, maar dat vind ik ook al snel 'rommelig' ogen voor mijn gevoel.
Leuk! Als de box weg is zal ik daar eens voor gaan kijken. Toch wat kleur in huis en tevens rustgevend... Wat vinden jullie trouwens van zwart? Dit maakt het geheel wel wat donkerder (heb lichtgrijze meubels, antracietkleurige bank en stoelen en een lichtgrijs tapijt) maar misschien wel een rustig accent? Of blijft het dan gewoon in dat ietwat saaie hangen?
Als het merendeel grijs is denk ik niet dat zwart veel veranderd (je hele vloer is van lichtgrijs tapijt? Of?) Ik zou bij veel grijs juist meer wit en een kleurtje doen. We hebben zelf wel wat zwart maar we hebben dan ook veel wit.
Met pastelroze wordt het idd wat lieflijk. Vind ik zelf wel leuk, omdat die kleuren vrij hard ogen zonder. Ik heb zelf een antraciete bank, stoel en een lichtgrijs tapijt. Het breekt het wat zeg maar.
Ons huis is veel wit, beetje zwart, veel glas en een eikenkleur vloer. Als accenten hebben we Perzisch blauw (een volle lichtblauwe kleur, beetje richting aqua) in het vloerkleed en een kleed op de tafel. Deze accessoires zijn ook wat klassiekig in een verder strak interieur. Verder geven de keuken achterwand, een multicolor kussentje en twee grote kamerplanten in hoge potten extra kleur.
wij hebben zelf ook niets met die landelijke trend, hebben meer het scandinavische interieur, met wit, grijs, hout, en kleur accenten lichtroze en licht groen. Bij jou denk ik dat iets met (licht)grijsblauw en wat meer hout mooi zou kunnen zijn. Dan blijft het rustig, maar geeft het wel een warmer effect, bijv. houten vazen/schalen of kandelaars, en een paar kussens in (licht)grijsblauw met verschillende structuren van stof, dus niet allemaal drukke patronen, maar een die wat meer glans heeft en een linnen kussen zoiets.
Grijs is ook mooi met roze, en met houtkleurig, en koper. Je kan het makkelijk uittesten met een lapje stof of een vaasje ofzo
Ik hou dan weer totaal niet van dat landelijke. Vind het erg kitsch. Maar waarschijnlijk houden er ook een hoop mensen niet van mijn rood/zwart/wit
Misschien niet het meest voor de hand liggend,, maar zeker niet lieflijk of tuttig; grijs combineren met ( oker )geel:
Petrol blue vind ik wel een mooie warme kleur, maar niet gelijk zo zoetsappig. Hebben we zelf gecombineerd met grijs bruin.
Ik zou met meerdere kleuren werken. Gewoon wat je mooi vindt. Wij hebben bijvoorbeeld veel eikenhout, donkerbruid, wit (in verschillende tinten en structuren) en zand als basiskleuren. En daarbij alle kleur van de boekenkast en een kaartenrek, kussens in petrol, felroze maar ook roestbruin, ijsblauw en staal en grijs. Klinkt druk maar het is toch een geheel.