Eerste kledingsetje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rittjuh, 13 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Begin juni verwachten wij ons eerste kindje samen. Nu vraag ik mij af wat je qua kleding nodig hebt als eerste setje? Het hangt deels af van het weer natuurlijk, maar zo'n kleintje moet het zeker niet te koud of te warm hebben. We hebben al behoorlijk wat kleding in huis, maar als eerste setje ben ik er nog niet echt uit :(

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Romper lange mouw. Broekje, truitje, sokken en mutsje. Ik vind die omslag rompers en truitjes voor de eerste dagen fijn, hoeft er niets over het hoofdje.

Oh en jas om mee naar huis te nemen als je niet thuis bevalt

3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik ben van mijn eerste kindje bevallen in maart en hij had een romper aan ( gewoon hempje idee) een shirtje een vestje een broekje en een deken in de maxi cosi.
    Ik vind zelf de omslag rompertjes vreselijk.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier vorige keer in juni bevallen, nu zal het ook weer juni of juli worden (ben 8 juli uitgerekend).
    Net als bij zoontje hebben we nu ook een romper met korte mouw of zonder mouwtjes, moet ik nog even opzoeken maar bij zoontje geen lange mouw gebruikt. En dan een pakje met lange mouw, lange broek, sokjes en een mutsje. Daarbij ook een omslagdoek mee. Ik denk dat ik er 2 mee neem. Een dunne en een wat dikkere, voor als het kindje zich toch wat minder goed zelf op temperatuur kan houden.
    Romper lange mouw met shirt lange mouw vind ik echt een gepriegel om aan te trekken, dus daar begin ik niet aan. Pak liever een wat warmere omslagdoek of dekentje.
    Oh en voor naar huis in de maxi cosi een zacht vestje en een dekentje voor over de beentjes evt.

5. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik neem 2 setjes mee (maat 50&56), in mei.
    rompertje korte mouw, broek, shirt lange mouw, sokjes, slofjes, jasje, omslagdoek.

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dit.. alleen ben ik in april uitgerekend en neem ik ipv een jasje een vestje mee.
    In de autostoel zit een voetenzak.

7. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    In juni had ons zoontje de eerste week standaard een rompertje korte mouw, shirt lange mouw, broek, sokken en mutsje op. Vooral in het begin kom je daar niet onderuit en is alles toch lange mouw. Buiten had hij een dik vest en in de wagen ook gewoon een dekentje.
    In juli toen het echt warm werd had hij vaak een shirtje aan zonder lange mouw, maar dan wel alleen thuis en in de tuin. Buiten nog steeds onder een dekentje.

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het hangt ook van je kindje af, ons zoontje is een winterkindje maar had ook alleen maar korte mouw/geen mouw rompers.
    In het ziekenhuis bedje had de medewerkster m daar zelfs zonder shirtje erover aanliggen omdat ie zo warm bleef. Kruikjes waren al voor einde kraamweek niet nodig.

Dus houd rekening met alle scenario's maar ik zou gaan voor korte mouw romper + shirtje, ongeacht het weer.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het weer maakt niet uit voor het eerste setje, de eerste periode is je kindje toch nog in een romper, pakje, muts, wikkel deken. Buiten een vestje oid in de wagen of maxi cosi. Ook onze zoon die in een hitte golf geboren is had gewoon een romper, pakje lange mouw, muts en een dekentje in de maxi cosi. De winter babies hadden dikkere vestjes en dekentjes voor ziekenhuis-auto-huis maar qua kleding verder hetzelfde. Het is binnen ook niet veel kouder of warmer het jaar door (Winter met newborns verwarming op 20-21 graden, zomer is het soms 24 graden binnen maar zelden 28. En ook 28 graden is koud als je net uit een 37 graden buik komt. )

10. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik neem 2 setjes mee 1 in maat 44 en 1 in maat 50.
    Overslagrompertje zonder mouwen, truitje lange mouw, broekje, sokken, slofjes en mutsje. Voor het mee naar huis nemen een vestje/jasje en de voetenzak in de maxicosi.

11. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Voor de baby word het ook weer romper zonder mouw met een shirtje met lange mouwen broekje sokjes en mutsje.
    Zelf neem ik 2 pakjes mee maat 56 en 62.
    Tenzij er een heel ander geschat gewicht uit komt met de groei echo's.
    Maar mijn zoontje paste met geen mogelijkheid in maatje 50.

Deel Deze Pagina