Hoi Trees!! Wat leuk, wij hebben dezelfde kinderwagen uitgezocht , wij hebben ook de Mura 4 gekozen. Overigens zitten de adapters er standaard op, omdat het al een maxicosi is. Dus voor de reiswieg en wandelwagen klik je de adapters naar beneden en voor de maxi-cosi omhoog. We hebben er al even een snel-cursus voor gehad in Babypark . Regenhoes moesten wij overigens wel apart erbij aanschaffen, deze zat er niet standaard bij. Nu hebben wij wel alles gekocht bij babypark en kregen daardoor 15% korting op alle aankopen waardoor de wagen 'goedkoper' is dan waarvoor ik 'm nu zie staan, dus dat is fijn! In de reiswieg zit al een matrasje en dekentje. Dit is geen dikke deken, maar voldoende voor onze zomerkindjes . Voor in de reiswieg heb ik nog wel een aerosleep gekocht, maar dat is heel persoonlijk. We hebben niet gekozen voor de bijpassende boodschappen/luiertas. Ik vind 'm vrij klein en dus niet handig. Koop ik liever een aparte tas voor die wel helemaal aan m'n wensen voldoet. Maar ieder haar keus natuurlijk! Hopelijk kunnen we er van de zomer veel mee wandelen!!
Ik heb nog geen ervaring met nuttige accessoires (daar moeten we zelf ook nog achter komen), maar wel een tip mbt de maxi cosi mura. Probeer, voordat je 'm koopt, of hij in de auto past. Ik wilde 'm namelijk ook, maar hij paste bij ons niet in de kofferbak. Dan moest de kinderwagenbak op de achterbank en het onderstel staand in de kofferbak. Dat leek ons niet echt praktisch en daarom hebben we nu voor de Teutonia Cosmo gekozen. De kinderwagenbak is ongeveer net zo groot als die van de maxi cosi, maar het onderstel is compacter. Nu kunnen we het onderstel in de kofferbak leggen en dan de kinderwagenbak er bovenop. Wij hebben de kinderwagen gekocht bij de babyplanet. Voordeel daar is dat ze alles al voor je in elkaar zetten.
Ik vind juist dat het onderstel bijzonder compact kan worden opgevouwen voor het soort wagen. Zelfs de wielen kunnen er gemakkelijk worden afgehaald. Uiteraard zijn er kleinere wagens, maar voor dit type (vrij robuuste wagen) is het onderstel echt compact. Dit in tegenstelling tot de Mutsy, die vond ik onhandig groot. Maar, moet er wel bij vermelden dat het voor onze auto niet echt een issue was. Als je twijfelt zou ik idd altijd eerst even passen, om problemen te voorkomen
Wij waren altijd heel tevreden over babydump. Ik heb wel een tip, babydump heeft laagste prijs garantie. En prijzen van webwinkels mogen ook (wel even de verzendkosten achter de hand houden voor het geval ze er naar vragen, maar niet meteen noemen!). Wij hebben dus eerst op internet rondgesurft en de laagste prijs voor hetzelfde artikel opgezocht. Zo toch nog wel wat korting weten te krijgen. Erg blij leken ze er niet mee in de winkel , maar dan moet je maar niet aan laagste prijsgarantie doen toch???
Hey Trees, Zoals je weet hebben wij ook de Mura (3) en wij hebben alles erbij gekocht. Het enige waar ik een beetje "spijt" van heb, is de verzorgingstas die erbij hoort. Vind het maar een onhandig ding en de verstelbare riem kan je maar op een rare manier inkorten. Ik heb een luiertas besteld bijmyruffle.nl met z'n naam erop. Oh ja...ik heb ook tassenhaken gekocht. Echt ideaal om je luiertas aan op te hangen, zonder dat 'ie naar beneden zakt en ook kleine tasjes hang je er aan op. Veel plezier met babyspullenshoppen! xxx