Van mijn man hoeft die achternaam niet zo, vind ie helemaal niet belangrijk. Dus we hebben het er heel lang over gehad of het dan mijn achternaam zou gaan krijgen, en dat vond iedereen goed. Maar ik heb sinds kort gebroken met mijn vader, en die heeft natuurlijk ook die achternaam. Dus de baby krijgt nu gewoon "ouderwets" de achternaam van mijn hubby. We zijn getrouwd en ik heb een dubbele naam, mijn meisjes naam en zijn naam. Dus het had alle kanten op gekunt
Mijn hub geeft er dus ook niks om, welke achternaam onze kleine krijgt. Ik vind het een heel moeilijke keuze. Ergens vind ik dat de kleine de achternaam van papa moet krijgen, omdat het zo "hoort", maar aan de andere kant voel ik er toch wel wat voor om het kindje mijn achternaam te laten dragen. Angelina
dit heb ik nu ook een beetje. Mijn vriend zegt eigenlijk als we geen kosten hoeven te maken bij die zakkenvullers van een gemeente/notaris etc dan wordt het de achternaam van de paps en anders de mijne. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat. Behalve het kindje erkennen en evt. echten wat moet je regelen voor de achternaam. Wij zijn niet getrouwd en zijn dit ook niet van plan. het erkennen heb ik al uitgezocht dat kost je niets, maar het echten gaat weer via zo'n zakkenvullende kantonrechter dus daar twijfelen wij over. Als hij het kindje maar erkent dan is het belngrijkiste voor het kindje geregeld. Oh sorry ik ga een beetje off topic.
Hoi Pim, Wij hebben ook geregistreerd partnerschap (zeggen zelf ook man en vrouw, is toch beetje hetzelfde). Ik heb een vraagje, weet jij hoe het momenteel geregeld is met kinderen. Dit veranderd nog al eens. Ene moment zelfde als bij getrouwde stellen en andere moment weer als samenwonende partners. Moet er vooraf erkenning etc. plaatsvinden of is dat niet meer? Wellicht dat jij er al eea over hebt uitgezocht?
Mijn kinderen hebben alledrie mijn achternaam. Joris had mijn naam al, hij heeft een andere vader, dus als logisch vervolg kregen de volgenden ook mijn naam. Bovendien ben ik de enige van mijn familie die die naam nog door kan geven, vond ik ook wel bijzonder. Mijn man maakt het niets uit, we hadden bij de eerste van ons samen wel afgesproken dat als de voornaam beter bij zijn achternaam zou passen, we dan zijn achternaam zouden kiezen.
Mijn dochter heeft tot nu toe mijn achternaam. Dit omdat wij toen ze geboren werd niet op de hoogte waren van het feit dat de vader zonder huwelijk of geregistreerd parnerschap het kindje niet mag erkennen zonder de handtekening van de moeder. En aangezien ik in het ziekenhuis lag, heeft ze mijn naam. Maar zolang het tweede kindje er nog niet is, kan dat nog naar mijn vriends naam gezet worden. Maar als het tweede kindje geboren word, krijgt het automatisch de naam van mij, als er voor die tijd niks veranderd is, want de kinderen van de zelfde ouders moeten volgens de wet de zelfde achternaam hebben. Mwa moet er nog maar eens heel goed over nadenken, mijn vriend wil dat heel graag ( vind alleen zijn achternaam niet echt geweldig ) nouja zolang de tweede er nog niet is, heb ik nog bedenk tijd
We zijn er eindelijk uit en het kindje krijgt mijn achternaam. Vooral omdat Nederlanders de naam van mijn vriend niet normaal kunnen uitspreken.
Mijn vriend wil heel graag dat ons kindje zijn achternaam krijgt omdat hij de enige zoon is die de naam kan doorgeven.. En verder zou hummeltje zijn/haar hele leven moeten spellen als het mijn naam krijgt Maar ik geef mijn eigen naam NOOIT op, is het enige wat mij rest van mijn overleden papa
ook wij zijn traditioneel: ons kindje krijgt papa's achternaam die ikzelf ook al enige tijd gebruikt sinds we getrouwd zijn!! Karin
ook ons toekomstige kindje zal de achternaam van mijn man krijgen. Wij zijn getrouwd en ik heb zijn naam aangenomen. Vandaar groetjes cynnie