voedingskussen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tuttie, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik ben op zoek naar een voedingskussen om eerst 's nachts mee te kunnen slapen en later voor de baby.
    welke raden jullie aan of welke raden jullie juist af?
    is een kussen met de 'gewone' vulling handiger of juist die met bolletjes?
    ik zag dat de Nijntje voedingskussen bij de Babydump in de aanbieding is, heeft iemand daar ook ervaring mee?

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik heb een voedingskussen met bolletjes van de babydump. Slaap er sinds kort mee en kan het straks prima gebruiken voor de baby. Mij lijkt die met bolletjes prettiger omdat je 'm een beetje kan vormen, hij is wat steviger. Nadeel is ook dat hij duurder is, volgens mij 54euro om precies te zijn. Toen ik het kussen kocht was er een actie 20procent korting.

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Die grijs met witte bedoel je? Die heb ik, ik vind het helemaal niks! Van mij had ie wel wat gevulder gemogen. Wat er in het midden zat is helemaal naar de uiteinden gezakt en het is nogal lastig om het weer terug te schudden. Ik gebruik hem wel hoor omdat ik het anders zonde vind. Maar ik zal bij een evt volgende kiezen voor eentje met bolletjes!

4. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een voedingskussen van de prenatal met van die bolletjes en ik moet eerlijk zeggen dat ik die bolletjes nogal irritant vind. Ik heb namelijk zelf ook eerst met dat kussen geslapen en daarna voor de voedingen gebruikt, het nadeel alleen met die bolletjes is dat er op sommige plekken het kussen heel hard is en op sommige plekken zit geen vulling. Echt heel vervelend om dus 's nachts dat kussen goed te krijgen. Voor het voeden is het daarentegen wel handig omdat je zo op sommige plekken (bijvoorbeeld onder je arm of onder het hoofdje van de baby) het kussen hoger kan maken door de vulling die kant op te duwen.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb het voedingskussen van de hema, vond ik heel fijn alleen heb hem na een tijdje (mijn moeder dan) wel wat bijgevuld..

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb het kussen van de hema.
    Vorige zwangerschap ook gebruikt, en nu weer. Vind het een heerlijk kussen.

7. 1988

1988 Niet meer actief

ik heb ook de nijntje van de babydump

en vindt hem geweldig! zeker om mee te slapen en voeden vondt ik ook fijn! hij is ook lekker groot!

8. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik heb een Doomoo Softy Bubbles Turquoise besteld perfect heel tevreden het is niet zo super groot ding past lekker tussen mijn benen.

Ik raad jou dit aan echt tevreden je baby kan zitten door middel ondersteuning met dit voedingkussen later....

9. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Een aanrader is het voedingskussen van Prenatal.
    Goede kwaliteit en de hoes is makkelijk te wassen. :D
    Hij is wel erg groot.

Als je een kleinere zoekt dan die van: Sewingroom Miss Little :D

Ik heb ze allebei.
    Heerlijk om mee te slapen.

Groeten Jane

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    en welke heb je dan van de Prenatal? er staan namelijk meerdere op de site.

11. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik heb een vrij grote van bebe jou, die was destijds in de aanbieding bij de kruidvat.
    Persoonlijk raad ik hem niet aan voor mensen die wat kleiner zijn ;)
    Tijdens de zwangerschap had ik er niets aan omdat hij veeeeelste lang voor me was (ik ben 1,60)
    En toen de kleine geboren was heb ik hem wel gebruikt maar t was elke keer echt een struggle om dat ding goed in positie te krijgen.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb die van de Hema. Bij beide zwangerschappen gebruikt... meer voor het slapen dan voor het voeden :) Tussendoor ook nog gebruikt na een blindedarmoperatie, als steuntje voor mn buik.

Hij "woont" nu bij mn zwangere zusje....

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Afgelopen weekend zelf een voedingskussen gemaakt om mee te slapen. 50 liter bolletjes gekocht voor € 5 en een lap katoen van de markt voor een euro. Ivm klein budget de beste oplossing voor ons. Nu alleen nog een hoes maken.

Heb hem heerlijk groot gemaakt (1,70), ben zelf ook lang (1,80). Tot nu toe alleen gebruikt om mee te slapen/bankhangen maar man o man wat is hij heerlijk. Hopen dat voeden net zo lekker gaat!

14. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik heb die van de Hema, hele zwangerschap mee geslapen en nu nog steeds af en toe:) Vind t zo lekker liggen:D

15. Soofje

Soofje Actief lid

6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    ik had tijdens mijn vorige zwangerschap 1 met bolletjes, maar vond dat niet zo fijn, bolltjes schoten alle kanten op.
    nu een met gewone vulling; slaapt echt heerlijk! ook heb ik er een hoes bij die na de geboorte erom heen kan, zodat de kleine er in kan liggen (soort zitzak/kussen)

16. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik heb het voedingskussen van de Hema, heerlijk om mee te slapen en later heeft mijn zoontje er nog veel in gelegen in de box. Prima ding!

17. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
  18. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Yupgup, waar heb jij die bolletjes gekocht en hoe heet dat spul? Ik heb n handige moeder...

19. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik heb hm ook van Nijntje bij Babydump gehaald. Zo'n heerlijke zachte. In het begin moest ik er erg aan wennen, heb het een paar dagen weggelegd. Maar toen ik ongeveer 15 weken was, heb ik het weer uitgepakt en nu kan ik echt niet meer zonder. Het slaapt heerlijk. Niet alleen tegen je buik aan, maar ook als je op je zij slaapt tegen je rug aan. Heerlijk die ondersteuning.

Echt een aanrader!

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ze heten EPS parels, gekocht via rovul.nl en in assen opgehaald. Schijnbaar zijn ze ook gewoon te krijgen in de bouwmarkt! (heb nog niet gekeken)

Ik had zo'n 50 liter nodig, maar heb hem behoorlijk gevuld.

Deel Deze Pagina