ik krijg de laatste tijd zoveel rekeningen voor ziekte kosten, dat ik mij toch eens aan het verdiepen ben hoe dat nou zit. mijn dochter heeft een beugel en ik ben daar extra voor verzekerd, maar nu lees ik het volgende bij b=de belasting dienst. U mag alleen het deel van de kosten aftrekken waarvoor u geen vergoeding krijgt of recht op vergoeding hebt van bijvoorbeeld de (aanvullende) zorgverzekering of de bijzondere bijstand. dus betekent dat dat ik haar gedekte kosten voor de beugel ook mag aftrekken?
Nee alleen wat je juist niet vergoed hebt gekregen. Anders zou het dubbel zijn: en vergoeding en aftrekpost...
Goed om te weten. Wii zijn bij kind 2 al ruim over de maximale vergoeding heen en ook kind 3 gaat daar komen. Die zelfbetaalde rekeningen dus masr even bewaren Edit, er zit een flinke drempel op. Daar gaan we gelukkig net niet aan komen
Wat bedoel je met je laatste zin: Edit, er zit een flinke drempel op. Daar gaan we gelukkig net niet aan komen Als je er net niet aankomt heb je dus pech en kan je de gemaakte kosten niet aftrekken namelijk. De belastingdrempel houdt in dat je tot dat bedrag alsnog zelf de kosten betaald. Alles daarboven mag je dan als aftrekpost opgeven.
Ja dat snap ik. Het is "gelukkig" dat we onder die drempel blijven Ik denk dat je in een ongelukkige situatie zit als je zoveel kosten maakt dat je er boven zit