Welke airco kiezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijn1977, 19 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Plaatsen op een overloop is niet gangbaar, maar doen wij weleens op deze manier als klanten dit vragen. Optimaal is het niet, de instellingen zijn zo dat als de ruimte op temperatuur is de installatie zachter gaat draaien. Op een overloop zal dit nooit zo zijn. Dus energiekosten stijgen.

ik zou je belangrijkste kamer een airco ophangen mocht het een geld kwestie zijn. Hier slapen de kids gewoon bij ons op de kamer bij extreme hitte.

Qua merk zou ik voor Daikin of Mitsubishi gaan. En check even of het bedrijf bij de nvkl is aangesloten (branche organisatie).

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Dan moet hij heel de dag dus keihard werken voor 24 graden. Als je dat prima vind, is het natuurlijk een goede oplossing. Maar ik slaap zelf bijvoorbeeld graag in max 20 graden, dus dat zou hier al niet werken. 24graden vind ik niet bijzonder koel, dan zou het alleen werken op hele warme dagen, maar moet hij wel heel de dag staan te loeien. Hier gaan de airco’s boven op die warme dagen einde vd dag pas aan, dan is het koel als ze gaan slapen.

3. Chechi

Chechi Niet meer actief

Nee klopt, vandaar ook mijn eerdere opmerking dat het dus uit maakt waarom je een airco neemt. De airco is voor ons echt alleen bedoeld voor de warmste dagen van het jaar en wij houden juist niet van extreem koud.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maar erg efficiënt is het niet als hij heel de dag aan moet om het op max 24 graden te houden. Dan lijkt me de plek sowieso niet de beste oplossing. Waarschijnlijk wel de beste plek voor jullie wens en wanneer je je beperkt tot 1 unit voor de gehele bovenverdieping, maar meerdere units zullen een beter en zuiniger resultaat geven.

5. Chechi

Chechi Niet meer actief

Zeker waar! Als je de airco vaak aan zet en het echt koud wil hebben dan is dit niet de beste oplossing. Wij hebben de airco maximaal 2 weken in het jaar aan staan. :) zonde van al die units anders.

6. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Hier hebben we ook een offerte van opgevraagd. Onze zoon slaapt op zolder en die kamer wordt wel 30 gr. Denk je als de airco op de overloop (zolder) hangt dat deze kamer ook koeler wordt? Het hoeft geen 20 gr te worden maar 24 gr zou wel fijn zijn

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Het zal vast en zeker koeler worden, maar dat ligt ook wel weer aan hoe je overloop zit. Hier is het bijvoorbeeld erg open, dus een open trap ook naar beneden. De kou zou dan veelal naar de benedenverdieping gaan. Wij hebben hier ook over getwijfeld, maar toch besloten om de airco in de kamer zelf te hangen.

8. Chechi

Chechi Niet meer actief

Hier werkt het voldoende.. open trap, grote open overloop met 2 kamers op zolder. Wel een nieuwbouw woning en extreem goed geïsoleerd. Maar dat zal wel per huis misschien anders zijn. Ik zou gewoon aangeven dat je eerlijk advies wil over wat in jullie situatie meest wenselijk is.

9. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Hier ook energie klasse a.
    Ik twijfel enorm. We wachten even de offerte af.

Deel Deze Pagina