Ik wordt gek echt helemaal gek wordt ik ervan :x had het een dag na mijn ovulatie en vorige week vrijdag en nu gisteren en vandaag weer. vreselijk hoofdpijn / migraine, voorals als ik niet optijd ga slapen of niet genoeg eet wordt het erger. of het nou door mijn hormonen of spannings hoofdpijn is ik weet het niet ( nod 10jan ) Ik durf eigenlijk niets in te nemen, en in het donker liggen met een koud compes helpt ook al niet. wat doen jullie in zo'n geval ,als het echt niet meer om uit te houden is ? xx bolly
Als het niet om uit te houden is, neem ik 1 of 2 paracetamol (tegelijk opgelost in water). Waarom durf je niks te nemen? Ook als je zwanger bent mag je paracetamol (niet meer dan 3000 mg) Als het spanningshoofdpijn is, dan voel je dat vaak ook wel aan je nek, dan kan je ontspanningsoefeningen doen of laten masseren. Als het op een bepaalde plek zit kan je daar ook je vingers op leggen en even 2 minuten daar hard op drukken, soms helpt dat. Maar vaak wordt hoofdpijn veroorzaakt door vocht te kort (kan ook door dit weer en met de cv aan) dus probeer voldoende te drinken zo.n 1.5 a 2 liter per dag en laat cafeinehoudende producten (cola en koffie) even staan. Goh ik lijk wel zo gids haha. Maar komt omdat ik door mijn zwangerschap ook vaak last heb van hoofdpijn.
een vriendinnetje van me had dit ook altijd rond ovulatie en als ze ongesteld moest worden, bij haar heeft vitamine b6 heel goed geholpen, misschien iets voor jou? succes!
Ik ga altijd even een uurtje slapen.. Ik heb migraine en ibuprofen 600mg, neem er dan ook zo eentje in, maar snap dat je dat niet wilt. Voor dat ik medicijnen had ging ik ook altijd even slapen. Werd ik wakker en nergens last meer van.. Je moet wel kunnen slapen natuurlijk...
Als ik echt hoofdpijn heb neem ik toch echt een paracetamol of in het ergste geval een iboprufen (als het heel erg is)
Bij mij helpt douchen & harenwassen heel goed. De oorzaak is dan spanningshoofdpijn. Het warme water ontspant. Daarna eventueel een dutje doen, als het echt te erg is gecombineerd met een aspirine.
Hier hetzelfde. PCM-etje erin (of 2), lekker onder een warme douche gaan staan en daarna even op bed mijn ogen dicht doen. 9 van de 10 keer is het dan over. Vriendlief heeft migraine en die doet hetzelfde alleen dan met een Migrainepil ipv een PCM-etje.
Ik had altijd migraine (is hoofdpijn aan 1 kant van je hoofd!) tijdens m'n menstruatie. Vreselijk, was dan gewoon een paar dagen tot een week volledig uit de running. Als het niet meer te houden was, nam ik paracetamol, maar moet zeggen dat dat dan weinig hielp. Het ging bij mij nogal eens gepaard met spanningshoofdpijn, en dan hielp een warm bad en daarna plat op bed liggen, goed om m'n spieren tot ontspanning te krijgen. Maar uiteindelijk ben ik daarmee erg geholpen door behandeling bij de osteopaat: sindsdien geen migraine meer gehad, (nouja, laatst een paar keer weer, maar na anderhalf jaar niet doorslapen, mag dat ook wel eens. Vroeger had ik dus al migraine na 1 nacht slecht slapen). Verder: suiker is een echte boosdoener bij migraine, evenals cafeine. Als je die twee laat staan, scheelt dat ook een eind.
Als ik twee paracetemolletjes neem dan is mijn hoofdpijn altijd WEG. Dus dat zou ik gewoon doen. Dat kan volgens mij geen kwaad.
Ik heb zelf migraine, en als ik een aanval heb dan moet ik echt plat liggen. Neem dan wel sachet 1000mg ibrubrofen erbij anders word ik alsnog wakker met migraine. Maar ik kan niet doorgaan met mijn dagelijkse dingen. Als ik jouw was zou ik een paracetamol nemen en een uur tot anderhalf uur slapen.
hey dames ik heb even twee paracetamol opgelost in water en op gedronken en ben gaat zitten en na 1 uurtje ging het enigins weg,, ben ook even buiten gaan zitten ( in volle verpakking, jas muts sjaal en handschoenen ) om de frisse lucht in te ademen en toen was het eindelijk over. het hangt er nog wel maar niet meer die bonkende pijn. ik hou het even op een paracetamol omdat ik nog niet weet of ik zwanger ben of niet, zodra ik nod krijg grijp ik vaak naar iets sterkers ( wat ook niet altijd helpt ) gekke is voor de pil en nuva-ring gebruik heb ik hier nooit last van gehad..en nu zins 3 maanden heel erg last van. nou hopelijk blijft het weg. bedankt voor de tips xx bolly
ik kan maar 1 ding zeggen. Advil liquid caps!!! echt een wonder middel. Ik pak er dan altijd 2. Paracetamol werkt bij mij voor de meter niet. maar dat is echt een wonder middel!!! toen ik de griep had heb ik vrijwel geleefd op die dingen haha
Ik heb imigran voorgeschreven van de huisarts. Een paardenmiddel, maar het enige wat dan bij mij écht helpt. Meestal kan ik het met een halfje af.