Hoi, Iom beheer ff een nieu account ivm herkenning. Over 2 weken heb ik een bruiloft. Ceremonie is klein, alleen familie en 1 vriend (waarom hij geen idee maargoed!). Bruid is een echte bridezilla en de vriend van haar zus (is ze al 5 jaar mee samen ofso) mag bijv niet komen "want ze hebben niks met hem". Vond ik al heel vreemd. Maar wat nog meer? Bruid heeft een mail, uit mijn naam, uitgestuurd die zij dus volledig zelf heeft opgesteld (ik vind het een vrij asociale mail bv: iedereen moet tot 2 uur blijven blablabla) Geen overleg met mij gepleegd. Ook heeft ze mij ceremoniemeester gemaakt?! Niets gevraagd ofso. Nu heb ik het programma gekregen (van min tot min omg?!) en blijkt dat ik ook nog eens, ongevraagd dus, veel moet doen (bloemen neerpleuren, een toast, met foto's helpen etc etc). Zouden jullie je alsnog afmelden? Ik twijfel. Mijn vriend zegt afzeggen die hap. Die zijn helemaal gek geworden. Ik zag haar wel als vriendin maar niet mijn bff ofso. Ik heb dr eik helemaal geen trek in meer.
Heb geen tijd om haar nog te zien voor bruiloft. Kan ik een mail sturen dat we niet komen?! Of is dat aso? Nja wat zij heeft gedaan is eik ook wel ff aso.
Ik zou haar confronteren met haar gedrag en als ze dan niet een beetje normaler gaat doen gewoon afzeggen... Maar niet zomaar zonder met haar gepraat te hebben (of het iig geprobeerd hebben mocht ze echt niet voor rede vatbaar zijn)
Vind ik echt aso en dat kun je echt niet maken. Ook al gedraagt zij zich niet netjes, is het nog geen excuus hetzelfde te doen...
Ik zou als ik jou was niet gaan als je als een beest behandelt wordt om het maar zo te zeggen. Echter zoals hier al gezegd wordt zou ik ook niet hetzelfde terug doen en dan de telefoon pakken en even bellen of langsgaan. Aangezien "even" langsgaan hier niet op gaat zou ik de telefoon pakken en haar even bellen en de situatie uitleggen. Succes in ieder geval!
mailen ? Gewoon bellen leg het haar uit. En laat het haar vooral uit leggen! !!! Misschien zit het verhaal wel heel anders dan ze het bedoelt heeft. Misschien denkt zij dat ze jou er een plezier mee doet
Mij een plezier doen met alleen maar tijdens haar bruiloft rondrennen? Wie zou je daar in godsnaam een plezier mee doen?
Reina2014, ik snap dat het voor jou niet fijn is maar sommige mensen denk echt dat als je iemand tot ceremoniemeester "bekroont" dat jij dat dan geweldig zou vinden. (Zo is het bij een vriendin van mij ook gegaan namelijk terwijl zij hier helemaal niet op zat te wachten) Dus misschien denkt ze echt wel dat jij het heel fijn vindt, ik zou haar gewoon bellen en er naar vragen en zeggen wat jij er van vindt. En zoals gezegd het haar uit laten leggen.
Ik zou zeker even bellen! En vooral: dan heel eerlijk zijn! Geen smoesje met waarom je niet zou komen, maar gewoon eerlijk zeggen wat je van de manier waarop zij dingen bepaald zonder overleg en uit jouw naam dingen mailt zonder overleg vind! Erger kan het niet worden toch? Misschien kan zij dan het eea uitleggen en kan het alsnog leuk worden? Zo niet kun je het altiid nog afzeggen.
Als je gaat mailen/sms-en dat je niet komt is de vriendschap waarschijnlijk over. Ik zou dus bellen en eerlijk zijn. Wellicht ziet zij in dat ze teveel van je vraagt en valt er aan zowel de bruiloftsplanning alsook jullie vriendschap nog iets te redden en hebben jullie allemaal een leuke dag. Begrijpt ze het niet, dan ben je evengoed klaar. Maar dan heb je wel je grenzen aan gegeven en kan jou niets verweten worden.
Ik zou altijd de eer aan mijzelf houden en eerlijk zijn. Verlaag je niet tot hetzelfde nivo van een mailtje met grote woorden. Snap dat het moeilijk of eng is om te bellen maar de opluchting erna is vast heerlijk!
Hihi. Denk t ook. Maar heb vooral geen zin om er teveel tijd aan kwijt te zijn enzo. Mja zal ff bellen .
Ik zou gewoon lekker een mail naar de hele lijst sturen dat je A. geen ceremonie meester bent want er is ook niks overlegd B. Jij die 1e mail niet gestuurd hebt en C. Zeggen dat ze in de knup kan vallen en niet komt omdat je daar geen zin in hebt. Is ze nou helemaal betoeterd :x opzouten met zulk kansloos iets. Dan weet ook gelijk iedereen wat voor vlees ze in de kuip hebben