Buurkat sproeit in onze tuin.

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wat kan ik hier nu tegen doen?

Word er een beetje gek van, ik vind het ook erg smerig. Elke keer ruikt het overal naar kattenpis. We hebben ons loungeset nu opgestapeld in de hoek van de tuin staan, en elke keer ruikt het daar naar kattenpis. Lekker hygienisch... ;) En die kat sproeit overal... Ik heb het weleens gezien dat ie dat deed, dan staat ie gewoon met zijn achterwerk naar de muur gericht en laat zo een plasje 'spuiten'. Nou lekker dan...

We hebben al een kattenschrik spuitbusje gekocht. Daarbij zelfs ook nog zo'n kastje wat je ophang, met een sensor, wat een naar geluid voor de kat moet afgeven, maar ondanks dat komt die kat toch steeds in de tuin. Ook altijd dezelfde kat, andere katten zie ik niet veel.

Wat kan ik nog meer doen? Ik wil er geen katten-haat topic van maken, ik vraag even om tips of jullie nog ideeën hebben. Oja de band met de buren is niet zo best. Tis alleen hoi en doei.

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ben bang dat je naast ons woont en bij deze.... Sorry :D

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ze zeggen dat ze een hekel hebben aan het lopen door koffiedrab, misschien dat je dit kunt proberen.

Ow en ik zou er ook gruwelijk van balen, het stinkt altijd meteen zo enorm!

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Oh, hallo buurvrouw. :D

Ik heb koffiedrap nog nooit geprobeerd, maar dat gooi je natuurlijk alleen in je tuinaarde, maar toch niet op je tegels...

Wel lastig dit...

Nu is het allemaal niet zo'n ramp, maar ik zal wel balen als mijn dochter buiten gaat spelen komend voorjaar en die kat piest overal tegenaan, en misschien dan ook tegen de zandbak, vies als mijn dochter daarmee in aanraking komt.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ben van mening dat hun ervoor moeten zorgen dat die kat niet meer sproeit , dat is wel zo vreselijk vies!

6. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Zelf een kat nemen ;)

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ik lees mee.. Hier ook zo'n kattengeur, alleen dan in de voortuin waar ons mannetje toch niet zal gaan spelen, maar stinkt wel!

8. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Katten urine en als ze sproeien ruikt heel verschillend. Als het echt sproeien is zou ik vragen aan de eigenaar om hem te laten helpen.

Als je hem betrapt natspuiten met water? Of iets plaatsen met een geur waar ze een hekel aan hebben? Misschien een bepaalde plant of iets?

9. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik denk zal eens kijken op het net wat ze zeggen :D ze geven aan dat je het ook met peper of azijn kunt proberen, staat niet echt bij of het op zand of tegels moet.

Ik dacht misschien kun je zijn doorgang verpesten met koffiedrab maar ik weet natuurlijk niet of hij door een tuin komt....

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Katers kun je castreren maar in ons geval betreft het onze gesteriliseerde poes. Duidelijk dominant gedrag. Ze doet het overigens ook in huis. Het stinkt niet, maar wij gruwelen er ook van.

@TS: blij dat je er om kon lachen ;)

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Beter dat het iniedergeval niet stinkt brrrr

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Een enkeltje geven naar zijn eigen huis :D bah bah bah...

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb weinig verstand van katten, dacht dat het sproeisel was, maar het is een duidelijke urinelucht.

Het vervelende is dat het niet op één plek gebeurd, maar overal ruik ik het eigenlijk, en we hebben een vrij ruime tuin.

ik heb altijd een waterpistool liggen. Als ik hem zie in de tuin, dan spuit ik vaak even op de kat. Maar volgens mij doet ie het altijd als ik het niet zie of zo.

Ik baal er ook van dat dat kastje aan de muur niet goed zijn werk doet. Kostte ons ook 30 euro. We worden wel op kosten gejaagd zo.

En zelf een kat nemen. Nee dankje. ;)

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mja, buurkat hier deed het ook... Bij ons in huis :( Ik stuurde hem elke keer weg, totdat ik hem betrapte toen hij op ons eten sproeide (pan op het aanrecht). Toen heb ik meneer flink laten schrikken, inclusief plantensproeier. Nooit meer gezien.

We hebben zelf ook een kater maar dat is niet zo'n held wat betreft andere katten ;)

15. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rondom je tuin een schrikdraadje plaatsen, op marktplaats zijn wel goedkope, kleine apparaatjes te vinden. Loopt ie maar 1 of 2 keer tegen aan en dan blijft ie wel uit de buurt. Wel voldoende hoog maken.
    Wij kregen met een sproeiende buurkat bij de voordeur te maken toen de buren katten in huis haalden. Een stuk kippengaas voor de deur gelegd en aangesloten op zo'n schrikdraadapparaat. Een keer kat horen joelen en 'm nooit meer gezien (behalve dat ie ver bij onze voordeur vandaan bleef) ;)

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

citroensap beetje verdunnen en in plantenspuit doen.
    Langs heel je tuin (schutting, muur enz) flink spuiten...als het heeft geregend, wel opnieuw doen.

17. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Je mag een van de honden wel ff lenen...

dan komt die kat sowieso niet meer in (of eigenlijk uit) je tuin...

maar even serieus een schrikdraadje is een goede. Ook bij de welkoop trouwens te koop.
    Hier nooit last van katten maar ja ik heb een kattenkiller rond lopen in de tuin bij droog weer dus de buurt katten proberen het niet eens.

18. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    De plek waar hij sproeit niet schoonmaken met chloor. Katten vinden die geur vaak heerlijk en komen dan terug. (Schoonmaak)azijn vinden ze minder lekker. Misschien peper strooien rond/op de plekken waar hij het vaak doet.

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Emmer water klaarzetten en over de kat heen gooien.

20. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

je hebt van die speciale planten als je die in je tuin zet komen ze er niet meer
    kom alleen zo even niet op die naam
    ga het vanmiddag even voor je opzoeken

Deel Deze Pagina