spiraal plaatsen als je net bevallen bent?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Sharon20, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi allen,

dit is misschien een hele stomme vraag maar zetten ze een spiraal als je bevallen bent? bij ons is de 2de spruit op komst en we willen voorlopig geen 3de meer (mss over een jaar of 3 dat we er dan anders over denken)

ik heb 7 jaar de pil gepakt maar vind dit eigenlijk niet zo leuk meer. ik vergeet hem regelmatig en vind het gewoon een vervelend ding :)

een spiraal lijkt me meer wat. nu lees ik dat je hem het best kan laten zetten als je ongesteld bent. omdat dan de baarmoederhals wat openstaat.

kunnen ze hem niet plaatsen als je net bevallen bent? niet meteen de eerste dag maar bv een week later ofzo?

2. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Nee joh!! :$ Je baarmoeder moet toch herstellen? Je moet echt net zolang wachten tot de huisarts aangeeft dat het kan, geen idee wat die termijn is

3. sabinu

sabinu Actief lid

4 nov 2009
    246
    0
    0
    -
    hey ik heb ook een spiraal laten zetten,

het kan de eerste keer dat je ongesteld bent geworden na je bevalling, meestal rond de 7 weken,

als je nog niet ongesteld bent dan doen ze het ook meestal rond 7/8 weken.

het is wel een naar gevoel maar bij mij doet het geen pijn omdat je baarmoeder mond nog openstaat, wel heb ik rond mijn normale menstruatie tijd veel krampen, maar ik word niet meer ongesteld:)

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik moet morgen bij de gyneacoloog zijn, zal eens informatie vragen dan!

5. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hier staat de afspraak op 6 weken na de bevalling. Heeft de huisarts geregeld voor me.

6. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Een spiraal zetten bij 6 weken?? Dat beweerde de huisarts bij mij ook, en toen ik kwam met 7 weken lukte het niet omdat mn baarmoeder nog niet goed op z'n plek zat na de bevalling en ze er dus niet bij kon. Nu moet ik met 12 weken naar 't ziekenhuis en dan zet de gyneacoloog 'm erin.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb een koperspiraal, in de bijsluiter van dat ding staat dat ie meteen na de bevalling geplaatst kan worden.... lijkt mij heel vreemd maar het schijnt dus te kunnen.

http://smpc.organon.nl/Images/smpcMultiload%20Bijsluiter.pdf

hoofdstuk 4.2.2

het kan dus wel maar heeft niet de voorkeur.

Groetjes.

8. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    @ Xandra1972: Mijn huisarts heeft een afspraak geregeld bij de gyn. Die plaatst de spiraal. Zal wel kunnen dus, maargoed, wat je zegt, dan moet je baarmoeder wel goed staan. Moet wel zeggen dat ik al vanaf 2 weken na de bevalling niet meer vloei, dus misschien is alles wel al weer klaar... Zie wel.

9. LaChickaa

LaChickaa Actief lid

16 mei 2009
    171
    0
    0
    Den Haag
    hier ook na 6 weken

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    De meningen zijn er erg over verdeeld!
    Hier doen zowel de h.a als de gyn's het niet VOOR 12 weken na de bevalling...toen ik de gyn belde werd zelfs gezegd dat ik moest wachten tot ik ongi was! Maar goed, Tim is nu 11 weken en ben t nog niet geweest. Volgende week bel ik op en dan zeg ik dat ze m best kunnen zetten zonder dat ik ongi ben, is de vorige keer ook gedaan. En na 2 kids is t vort genoeg opgerekt daarbinnen;)

Deel Deze Pagina